Grupa Renault rozpoczyna plan zasadniczej transformacji swojej bazy przemysłowej. Od chwili obecnej do 2027 r. zamierza obniżyć koszty produkcji na pojazd o 30% w przypadku pojazdów spalinowych i o 50% w przypadku pojazdów elektrycznych. Czy przełoży się to na niższe ceny samochodów?
Industrial Metaverse Grupy Renault odegra kluczową rolę w transformacji, umożliwiając Grupie przyspieszenie uzyskania przewagi konkurencyjnej i wymyślenie na nowo produkcji pojazdów. Grupa Renault zwiększa elastyczność swojej bazy przemysłowej i ogłasza pojawienie się nowych modeli w swoich fabrykach.
Grupa Renault ogłosiła rozpoczęcie planu dogłębnej transformacji swojej bazy przemysłowej. Plan ten stanowi część fazy rewolucji Renaulution, strategicznego planu mającego na celu uczynienie Grupy Renault producentem samochodów nowej generacji. Celem jest zmniejszenie kosztów produkcji na pojazd o 30% w przypadku pojazdów spalinowych i o 50% w przypadku pojazdów elektrycznych do 2027 roku. Plan przyczyni się również do skrócenia czasu rozwoju pojazdów z trzech do dwóch lat. W ten sposób Grupa wchodzi na wysokie obroty i wyznacza ambitne cele.
„Re-Industry to plan transformacji 360°. Celem jest wykorzystanie naszych mocnych stron i przyspieszenie tego, co już robimy dobrze, aby stworzyć na nowo całą naszą bazę przemysłową i osiągnąć najwyższe standardy doskonałości. Ta transformacja przemysłowa sprawi, że nasza baza będzie bardziej zwinna, cnotliwa i bardziej konkurencyjna, a jednocześnie umożliwi nam szybsze reagowanie na oczekiwania klientów” – twierdzi Thierry Charvet, dyrektor ds. przemysłu i jakości w Grupie Renault.
PLAN ODNOWIENIA PRODUKCJI POJAZDÓW
Przemysł motoryzacyjny znajduje się obecnie w punkcie zwrotnym w swojej historii, a Grupa Renault jest dobrze przygotowana, aby sprostać temu wyzwaniu. Grupa poczyniła ogromne postępy w wynikach jakościowych, trzykrotnie zwiększając niezawodność swych pojazdów w ciągu dwóch lat, plasując je w gronie najlepszych. Jej obiekty przemysłowe regularnie zajmują czołowe miejsca w rankingach Harbour Report™, niezależnego i autorytatywnego badania światowego przemysłu motoryzacyjnego porównującego produktywność obiektów przemysłowych.
Grupa Renault jest jednym z trzech największych światowych producentów pod względem wydajności energetycznej i przemysłowej emisji CO2. Grupa Renault była także pierwszym producentem, który utworzył Industrial Metaverse i jest zdecydowana pozostać o krok przed innymi, przyspieszając cyfryzację swojej bazy przemysłowej i rozwijając umiejętności swojej siły roboczej.
Opierając się na tych mocnych stronach, plan Re-Industry ma na celu wzmocnienie wszystkich tradycyjnych obszarów wydajności przemysłowej, jednocześnie odkrywając na nowo produkcję poprzez rozwój innowacyjnych procesów. W ten sposób na przykład Grupa zakłada, że czas produkcji przyszłego Renault 5 wyniesie dziewięć godzin.
DLA BARDZIEJ KONKURENCYJNEGO I ELASTYCZNEGO EKOSYSTEMU PRZEMYSŁOWEGO, OPARTEGO NA TECHNOLOGII I DANYCH, ORAZ Z KONCENTRACJAMI NA ŚRODOWISKU
Dzięki 12.000 systemów połączonych na całym świecie, dwóm milionom danych przesyłanych co minutę i trzem miliardom dziennie, Industrial Metaverse Grupy Renault napędza inteligentniejszą, szybszą i lepszą produkcję, jednocześnie zmniejszając koszty i ślad węglowy procesów przemysłowych.
W 2023 roku Metaverse wygenerował dla Grupy oszczędności w wysokości 270 milionów euro, głównie dzięki wdrożeniu konserwacji predykcyjnej instalacji. Łącząc nie tylko stacje robocze, ale także cały ekosystem (transport, dostawców itp.), Grupa Renault dąży do skrócenia czasu dostaw pojazdów o 60% i śladu węglowego produkcji pojazdów o połowę.
Również dzięki sztucznej inteligencji Grupa jest w stanie wdrożyć predykcyjne podejście do zużycia energii, zmniejszając jej zużycie przez obiekty przemysłowe o 20%. Korzystając z portalu Ecogy, elastycznego, połączonego rozwiązania opracowanego wewnętrznie, jest w stanie stale monitorować zużycie i natychmiast reagować na wszelkie odchylenia.
Grupa Renault dąży do zmniejszenia zużycia energii w swoich obiektach przemysłowych o 40% do 2025 roku, a od 2019 r. jest już w połowie drogi do osiągnięcia tego celu. Jeśli chodzi o emisję z zakładów przemysłowych, Grupa Renault wyznaczyła cel dotyczący zerowej emisji dwutlenku węgla do 2025 roku dla oddziału ElectriCity i zakładu w Cléon, do 2030 roku w przypadku obiektów w Europie i do 2050 roku w przypadku wszystkich obiektów przemysłowych na całym świecie.
TECHNOLOGIA CYFROWA ABY PRZYSPIESZYĆ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ…
Obecnie Grupa Renault wykorzystuje w swojej bazie przemysłowej ponad 300 operacyjnych aplikacji sztucznej inteligencji opartych na analizie obrazu i dźwięku. Na przykład aplikacja POK.AI.OK osadza koncepcje sztucznej inteligencji w wysokowydajnych autonomicznych systemach sterowania z wizją przemysłową. Dostępny i intuicyjny, system ten spełnia rosnące wyzwania związane z kontrolą jakości, zgodnością i identyfikowalnością. Wdrożony w kilku lokalizacjach i do różnych zastosowań, wywarł już pozytywny wpływ na produktywność i jakość. W ten sposób zapewniona jest zgodność i identyfikowalność opon podczas montażu fabrycznego, przy większej niezawodności i wydajności.
Celem jest wdrożenie 3.000 aplikacji do 2025 roku. Projekty te będą także wspierać przemysłowe wdrożenia nowych technologii, takich jak Software Defined Vehicle, energoelektronika oraz montaż akumulatorów i silników elektrycznych. Skrócą także czas produkcji pojazdów dzięki szybszemu przetwarzaniu.
…I ZAPEWNIĆ KORZYŚCI DLA LUDZI
Nadzorując środowisko pracy i zapewniając większą widoczność, Metaverse pozwala graczom na większą zwinność i niezależność w podejmowaniu decyzji. Technologie ze świata gier sprawiają, że wrażenia użytkownika są bardziej wciągające. Tak jest np. w lakierni, gdzie szkolenia z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości przeprowadzane są jeszcze przed wejściem nowego modelu do produkcji. Przyczynia się to również do skrócenia czasu rozwoju pojazdów.
Algorytmy sztucznej inteligencji ułatwiają pracownikom planowanie z wyprzedzeniem, a jednocześnie umożliwiają ekspertom ds. łańcucha dostaw optymalizację przepływów logistycznych i zarządzanie nimi. Opracowana przez Grupę Wieża Kontroli Łańcucha Dostaw jest w stanie zabezpieczyć dostawy do obiektów przemysłowych, wyświetlając w czasie rzeczywistym położenie i zawartość wszystkich ciężarówek przemieszczających się pomiędzy dostawcami i zakładami. Może także wykrywać ryzyka dostaw związane z pogodą lub ruchem ulicznym, na przykład w dowolnym kraju i wcześnie zarekomendować najlepsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa. Większa autonomia, większy spokój ducha dla wszystkich graczy!
Dzięki Metaverse wszystkie komponenty bazy przemysłowej stają się predykcyjne, bardziej responsywne i mają lepszą zdolność do samokorekty, aby szybciej osiągnąć cel.
BAZA PRZEMYSŁOWA, KTÓRA CIĄGLE ZYSKUJE NA ELASTYCZNOŚCI I ZWINNOŚCI
Kolejnym kluczowym czynnikiem decydującym o przewadze konkurencyjnej systemu przemysłowego jest jego zwinność i elastyczność. Grupa Renault ogłosiła produkcję ośmiu nowych pojazdów Renault w swoich fabrykach.
W zakładzie w Kurytybie, obok Renault Kardiana, Grupa Renault zbuduje drugi model na nowej platformie modułowej Grupy Renault.
W zakładzie w Bursie w Turcji Grupa ogłosiła produkcję czterech nowych modeli do roku 2027.
Dzięki optymalizacji swoich mocy produkcyjnych i wdrożeniu elastycznych linii kilka lat temu, system przemysłowy Grupy Renault staje się szybszy i bardziej elastyczny i daje więcej możliwości budowania nowych modeli. Dzięki temu Grupa w ciągu ostatnich czterech lat zmniejszyła o połowę nakłady inwestycyjne i w 2024 roku będzie mogła wprowadzić na rynek nie mniej niż 12 nowych modeli.
Sprawdź ofertę na samochody Grupy Renault dostępne w Polsce: Renault i Dacia
Baza przemysłowa Grupy, dzięki wyjątkowym zdolnościom adaptacyjnym, jest w stanie dynamicznie reagować na zmieniające się potrzeby rynku oraz produkować innowacyjne pojazdy spełniające najwyższe oczekiwania.
Plan przekształcenia bazy przemysłowej Grupy Renault podkreśla zaangażowanie Grupy w innowacje i mobilność przyszłości, zapewniając jednocześnie zrównoważone funkcjonowanie swoich obiektów przemysłowych. Oznacza rewolucję w produkcji samochodów, czyniąc ją szybszą, bardziej konkurencyjną i znacznie bardziej elastyczną. Wymyślając na nowo swoje podejście do produkcji, Grupa jest gotowa sprostać wyzwaniom rynkowym, jednocześnie budując pojazdy, które ukształtują kolejną erę w branży motoryzacyjnej.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Grupa Renault
Najnowsze komentarze