Nic nie szkodzi, że Fiat Tipo i Dacia Sandero to dwa różne segmenty. Oba modele mają jedną podstawową zaletę, która potrafi przyciągnąć klientów: bardzo atrakcyjną cenę.
Dacia Sandero konkuruje z takimi modelami jak: Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio czy Volkswagen Polo, ale pod względem cenowym na rynku pojawił się nowy, bardzo atrakcyjny rywal: Fiat Tipo. Importer zaproponował dla kompaktowego modelu cenę, od której bardzo często rozpoczynamy przygodę z samochodem w niższym segmencie. Nowa propozycja Fiata może skutecznie odciągnąć klientów od modelu Sandero.
Na naszym rynku Fiat Tipo startuje z poziomu 55.700 zł za wersję sedan oraz 61.700 zł za hatchbacka. Dacia Sandero nie ma jeszcze polskiej ceny, ale spodziewamy się, że nie powinna przekraczać 40 tys. zł. Lepiej wyposażone i jednocześnie częściej wybierane przez klientów wersje, zbliżą się cennikowo do pojazdów włoskiego producenta. Właśnie dlatego wielu klientów może zdecydować się na trochę droższy, ale mimo wszystko bardziej rodzinny samochód. We Francji zapłacimy 8690 euro za Dacię i 9990 euro za Fiata i w razie potrzeby każdy z pojazdów zamówimy w wersji crossover.
Silnik i wyposażenie
Pod maską podstawowego Tipo znajduje się 1-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 100 KM, który współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Jednostka pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,8 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 192 km/h. W ofercie Dacii Sandero znajdziemy motor 1.0 TCe 90 sprzężony z 6-biegową przekładnią manualną, który umożliwia rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km/h w czasie 11,7 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 178 km/h.
Dacia Sandero w wersji Comfort, którą wyceniono we Francji na 11.190 euro posiada w standardzie: sześć poduszek powietrznych, system wspomagający ruszanie ze wzniesienia, regulację wysokości siedzenia kierowcy, Bluetooth, centralny zamek z pilotem, manualną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, reflektory LED i światła przeciwmgielne. Wyposażenie obejmuje również radio cyfrowe z portem USB i ekranem dotykowym, tempomat/ogranicznik prędkości, czujnik światła i deszczu, autonomiczny system hamowania awaryjnego i wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórzaną tapicerką.
Fiatowi Tipo w wersji podstawowej brakuje w stosunku do Sandero takich elementów jak: automatyczne hamowanie, światła LED-owe i światła przeciwmgielne, tempomat, czujnik deszczu, czujniki parkowania i skórzana kierownica. Zamiast tego klienci otrzymują ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu, czujnik zmęczenia, system rozpoznający znaki drogowe i inteligentny ogranicznik prędkości.
Ceny nowej Dacii Sandero poznamy w połowie stycznia.
Najnowsze komentarze