Hybrydowa Dacia Jogger to nowa propozycja w ofercie marki. Po ujawnieniu cen we Francji i wycieku cen polskich, wiele osób zadaje sobie pytanie jak przyjmie to auto rynek. Prognozy są bardzo dobre a konkurencja ma powody do zmartwień.
Dacia przeszła do tej pory cztery rewolucje, które były równocześnie testem na klientach. Najpierw był samochód za 5.000 euro, czyli Dacia Logan. Chociaż nie udało się uzyskać tak niskiej ceny, to Logan okazał się ogromnym sukcesem i pozwolił Dacii rozwinąć skrzydła. Później przyszedł czas na zaskakującego Logana MCV, z 7-pełnowymiarowymi miejscami lub ogromnym bagażnikiem. Druga rewolucja nastąpiła wraz z pojawieniem się Sandero. Samochód z miejsca mocno wszedł w rynek i już na nim pozostał. Trzecią rewolucją był Duster, pamiętny rok 2010. Od tego momentu Dacia zaczęła przyspieszać. Czwartą rewolucją, jak się okazało nie ostatnią, była Dacia Spring. Sprzedano ich na tyle dużo a Dacia tak dobrze zarobiła na obniżeniu opłat za emisję CO2, że producent myśli już o wersji rozwojowej.
Zobacz: Nowa hybrydowa Dacia Jogger – wyciekły polskie ceny. Marka dementuje.
Teraz mamy piątą rewolucję. Po wycofaniu Lodgy i Logana MCV II, pojawił się Jogger. I tutaj również sprzedaż przekroczyła oczekiwania, ale dotyczyło to wersji z LPG oraz benzynowej. Marka musi jednak patrzeć w przyszłość i zdecydowała się na krok dość niezwykły jak na siebie – hybrydę. Czy hybrydowa Dacia Jogger odniesie sukces na rynku? Wielu klientów zapowiada, że czeka na tą wersję i wydaje się, że są skłonni ją zamówić nie czekając na pierwsze recenzje czy jazdy próbne. Pozostaje pytanie o koszt, który może być jednak barierą trudną do pokonania. O ile wersja z fabryczną instalacją gazową jest wyceniona – biorąc pod uwagę skalę zamówień – rozsądnie, to przebicie bariery 100 tysięcy zł za samochód z logo Dacii będzie ważnym testem rynkowym.
Zobacz: Dacia Jogger Hybrid 140 KM – wyposażenie i ceny we Francji
Są to dobre, niedrogie auta, które do niedawna postrzegano jako bardzo budżetowe. Dzisiaj nieco zmieniły swój wizerunek i stają się po prostu rozsądnym wyborem, który wyglądem nie odstaje od samochodów konkurencji typu Toyota czy Kia, ale są po prostu tańsze i nie mają niektórych elementów wyposażenia, zbędnych z punktu widzenia większości klientów. I wydaje się, że to właśnie Toyota ma powody do zmartwień, bo Jogger może tej marce odebrać najwięcej klientów, już dzisiaj skutecznie podbierając osoby szukające ekonomicznych rozwiązań transportowych. Dacia skutecznie rozwija swoją bazę klientów, jest przystępna cenowo, zbiera bardzo dobre opinie i jest bardzo tania w eksploatacji, czego nie można powiedzieć o konkurencji.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Grupa docelowa wydaje się podobna – osoby szukające taniego pojazdu, który przewiezie ich z punktu A do punktu B, bez wygórowanych wymagań. Hybrydowy Jogger a w przyszłości także Sandero są mocną propozycją rynkową. I usuwają ostatnią przeszkodę, czyli brak hybrydy, oczekiwanej przez niektórych klientów. Wygląd najnowszej generacji samochodów Dacii jest bardzo dobry, wnętrza znacząco zmieniły się na korzyść, 5 lat gwarancji (z pakietem serwisowym) i dobre opinie użytkowników, wysoka wartość rezydualna – Dacia ma sporo atutów. A konkurencja wiele powodów do zmartwień, co dobrze rokuje dla nas, klientów – bo przecież nic tak nie rozwija rynku jak właśnie konkurencja.
Najnowsze komentarze