Nowe Renault Mégane E-tech zostało przetestowane przez niemieckich dziennikarzy magazynu Die Welt. Chwalą oni ten samochód i zastanawiają się, czy nie jest lepszy Volskwagena I.D. Co napisali o Mégane? Poczytajcie…
Renault E-Megane wygląda nowocześnie dzięki lekkiemu akcentowi crossovera, ale jednocześnie pozostaje wierny stylowi marki, który obecnie noszą również konwencjonalne modele Renault. Być może Volkswagen Golf był kiedyś wzorem kompaktów, ale dzisiaj to Volkswagen ID.3 ma się czego obawiać. […]
Zobacz: Elektryczna eskapada. Objechaliśmy Renault Mégane E-Tech Polskę dookoła w 44h.
Wnętrze Mégane E-Tech jest bardziej futurystyczne. Dominuje w nim duet ekranów, z których pozioma część za kierownicą przejmuje funkcje instrumentów. Niemal bezpośrednio z nim połączony jest drugi wyświetlacz w klasycznym formacie portretowym, na którym działają zwykłe funkcje ekranu dotykowego. Całość nie tylko wygląda nowocześnie, ale też daje się wyjątkowo łatwo obsługiwać, działa bardzo szybko i płynnie, co jest po części zasługą mocnego komputera, a po części zoptymalizowanego oprogramowania opartego na systemie Android. Renault z łatwością pokonują tu system Volkswagena. […]
Co szczególnie cieszy, kalkulacja trasy uwzględnia poziom naładowania baterii i sugeruje odpowiednie punkty ładowania – funkcja, która w niezrozumiały sposób jest niczym innym jak standardem w systemach infotainment e-samochodów. Renault nie przesadza jednak z cyfryzacją, nadal oferuje analogowe przełączniki klimatyzacji i regulacji głośności. […]
Zobacz: Nowe samochody Renault. Promocje
Renault jest przekonujące na drodze. Dzięki baterii siedzi pewnie na asfalcie, ze stoickim spokojem trzyma się pasa ruchu, a także sprawnie pokonuje zakręty. Zawieszenie jest komfortowe a układ kierowniczy nieco pośredni. Podróżowanie, dzięki mocy 218 KM, jest bardzo komfortowe. Praktyczny zasięg wynosi 400 kilometrów (specyfikacja producenta: 450 kilometrów), który Renault generuje z baterii o pojemności 60 kWh. Pomaga tu doświadczenie, jakie Francuzi zdobyli przy elektrycznym klasyku Zoe. Z praktycznym zużyciem na poziomie 16 kWh spore Mégane pobiera niewiele więcej energii niż mały samochód. […]
Podsumowując, Mégane E-Tech Electric genialnie wypada na tle konkurencji – prawdopodobnie lepiej niż konwencjonalne Mégane w ostatnich latach. Na plus należy zaliczyć ekonomiczny napęd, sprawnie działającą infotainment i na wskroś nowoczesny wygląd. Jedyne drobne mankamenty to słabsza widoczność we wszystkich kierunkach i trudno dostępny bagażnik – podsumowanie Die Welt.
Najnowsze komentarze