Media, zwłaszcza brytyjskie, mocno spekulują na temat samochodu, który Peugeot pokaże za niespełna 2,5 miesiąca na Salonie Samochodowym w Pekinie. Pojawiają się wizualizacje tego auta oraz dane na temat silników, jakie miałyby napędzać samochód nazwany przez media 408 GT.
Z jedynej fotografii ujawnionej przez Peugeota wynika, że najprawdopodobniej szykuje się ciekawe coupe. Ma mieć typowo sportowe proporcje – długość 4,73 m, wysokość 1,31 m – może więc być kolejnym pięknym autem tej marki. Z takimi wymiarami będzie nieco krótszy od modelu 508 i niższy od stylowego coupe RCZ. Krótkie zwisy zapowiadają duży rozstaw osi, a więc i wysoką stabilność, której zresztą pewnie dziennikarze i tak się nie doszukają ;-)
Samochód ma bazować na nowej modułowej platformie EMP2, tej samej, na której zbudowano Nową 308-kę, ale także takiej samej, na której oparto Nowe C4 Picasso i Nowe Grand C4 Picasso.
Czy jednak rzeczywiście omawiany samochód będzie wyglądał tak, jak na tym zdjęciu obok? Jakoś nie do końca przemawia do mnie ta wizualizacja i spodziewam się jednak nieco innych linii. Poza tym jeśli już media piszą o tym koncepcie jako o potencjalnym rywalu dla Mercedesa CLA, to nie wiem, czy gama silnikowa Peugeota za tym nadąży. Bo te same media twierdzą, że pod maskę trafią benzyniaki o pojemnościach 1.2-1.6 litra i mocach rzędu 130-170 KM, oraz diesle o pojemnościach 1.6-2.0 litra i mocach rzędu 120-180 KM. Czy to trochę nie za mało, by rywalizować z CLA? Zwłaszcza z jego mocniejszymi wariantami i wcale nie mam tu na myśli 360-konnej odmiany AMG. No chyba, że Francuzi wrzucą do tego modelu silnik znany już z RCZ R, niby 1.6, ale jednak generujący 270 KM ;-)
Brytyjczycy spekulują też na temat innych ważnych modeli Peugeota, które pojawić się mogą w nadchodzących latach. Mowa przede wszystkim o SUV-ie klasy Citroëna DS Wild Rubis, który miałby rywalizować z Audi Q5, oraz flagowym sedanie 608. SUV o przewidywanym symbolu 6008 miałby zadebiutować w przedprodukcyjnej wersji jeszcze w tym roku, najprawdopodobniej również w Pekinie, ale na 608-kę przyjdzie nam zaczekać do poprawy sytuacji na rynkach motoryzacyjnych całego świata, być może do roku 2017.
Tak, czy inaczej, nie jest tak, jak chcieliby tego przeciwnicy francuskiej motoryzacji. Francuzi pracują, odnawiają gamę swoich modeli, wchodzą na nowe rynki i w nowe dla siebie segmenty. I jak widać po ostatnich naszych doniesieniach, zaczynają odrabiać straty.
KG
Najnowsze komentarze