Dacia w Niemczech sprzedała 200.000 egzemplarzy Dustera od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2010 roku. Jest to kolejne ważne osiągnięcie dla rumuńskiego producenta.
Niedawno informowaliśmy, że Dacia wyprodukowała w fabryce w Mioveni już ponad 2 mln egzemplarzy Dustera (ponad 93% z logo Dacii, pozostałe z logo Renault), a teraz firma ogłosiła osiągnięcie kolejnego kamienia milowego. Od premiery modelu podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku, w Niemczech sprzedano już 200.000 egzemplarzy Dustera.
Popularność modelu wynika przede wszystkim ze stosunku jakości do ceny. SUV Dacii jest najtańszym samochodem w swoim segmencie na wielu rynkach i nie inaczej jest w Niemczech. Duster kosztuje u naszych zachodnich sąsiadów 11.990 euro (ok. 53 tys. zł). W Polsce cena podstawowa wynosi 48.900 zł.
Grupa Renault oferuje Dustera na ponad 100 rynkach całego świata. Początkowo model był sprzedawany pod marką Dacia w Europie. Od 2011 roku dołączył do gamy Renault w wielu krajach m.in. w Ameryce Łacińskiej, Ukrainie, Afryce, Rosji i Indiach. Duster jest produkowany w Rumunii, Brazylii, Kolumbii, Rosji i Indiach.
Już 22 czerwca zadebiutuje Dacia Duster po face liftingu o lekko odświeżonym wyglądzie i multimediach przeniesionych od Sandero. W ofercie nie zabraknie wersji 4×4, ponownie pojawi się również skrzynia EDC. Sprzedaż modelu powinna ruszyć we wrześniu. Cena będzie nieznacznie wyższa niż obecnie.
Najnowsze komentarze