wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dacia Duster TCe 150 EDC w teście. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 01/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-10
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
280 18
5
256
UDOSTĘPNIEŃ
852
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022

Test Dacii Duster 150 EDC czyli z automatyczną skrzynią biegów to jedna z ciekawszych pozycji do przeczytania w drożejącej gazecie. AUTO ŚWIAT kosztuje już 3,99 zł i to za wydanie pojedyncze. Poprzednie takie standardowe – o tej samej objętości – kosztowało 3,5 zł. To znaczy, że podwyżka ceny wyniosła 14%. Można zacytować pewnego polityka, który twierdził, że skoro wynagrodzenia rosną, to i ceny rosną, ale to jest tak infantylne wyjaśnienie, że ręce opadają. Po pierwsze – nie każdemu rosną płace. Po drugie – nie każdemu płace rosną w takim stopniu, jak politykom. I po trzecie – to nie ludzie spowodowali inflację, tylko właśnie politycy. Nie wnikam, którzy, ale to oni. Narzekamy, że rosną ceny samochodów, ale rosną ceny wszystkiego. No, może nie wszystkiego, bo nie wiem, po ile są lokomotywy, że nawiążę do starego kawału jeszcze z czasów socjalizmu. Ale AUTO SWIAT zdrożał i nie spodziewam się, by był to przypadek jednostkowy na rynku prasowym.

AUTO ŚWIAT nr 01 (1321) z 10.I.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Spacetourer, 208, Austral, Espace, Kadjar, Megane E-Tech Electric, Duster, Jogger, Lodgy

 

W dodatku na jego okładce nie znajdziecie ani jednego samochodu francuskiego. Tylko koncern Stellantis jest reprezentowany przez Alfę Romeo Stelvio QV oraz Alfę Romeo Tonale.

Z podwyżki ceny tłumaczy się na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz. Do Niego, ani do jego Zespołu nie mam pretensji. Zresztą jestem wiernym fanem motogazetek – kupuję je za własne, prywatne pieniądze, i recenzuję pod względem aut francuskich. Choć coraz częściej są to też auta niefrancuskie z uwagi na ekspansję Grupy PSA oraz globalność Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Tak więc, Panie Redaktorze, ja będę wydawał kasę i zasilał Wasz budżet. W niewielkim stopniu, ale przecież ziarnko do ziarnka… ;-)

II i III strona okładki, to kalendarz motoryzacyjny na rok 2022. Nie brakuje tam także interesujących nas premier. Pozwólcie jednak, że nie będę ich tutaj wymieniał.

Mimo różnego rodzaju problemów dotykających świat motoryzacyjny, nowości w tym roku nie zabraknie, Na stronach 4-8 AUTO ŚWIAT prezentuje kilka z nich. Wymienia m.in. Alfę Romeo Tonale, miejskiego SUV-a o znakomitej stylistyce (przy okazji odnosi się też do odnoszącego sukcesy Stelvio), Maserati Grecale (też spokrewniony ze Stelvio), a także o Renault Megane E-Tech Electric. Polskie ceny tego ostatniego znamy już od połowy grudnia. AUTO ŚWIAT przy okazji wspomina o modelu Renault Austral, który zastąpi Kadjara.

Trzy razy po 510 KM i raz 550 KM – takie moce drzemią pod maskami czterech SUV-ów segmentu Premium porównanych na stronach 14-21. Jednym z nich jest Alfa Romeo Stelvio QV, która z ceną 437.900 zł jest najtańszym modelem w tym porównaniu. Inne auta, to BMW X4 M Competition, Jaguar F-Pace SVR oraz Mercedes-AMG GLC 63 S Coupe. Czy Alfa miała szansę na wygraną?

Cóż – od razu napiszę, że uzbierała 445 punktów, a to wynik lepszy od rezultatu uzyskanego przez Jaguara (439 oczek). Pochwalono zwinność i lekkość prowadzenia włoskiego samochodu, ale też jego przestronność. Widlastą podwójnie doładowaną szóstkę pod maską określono jako brutalną, ale w tym przypadku jest to komplement. Skrytykowano lekko pracę zawieszenia na nierównych drogach i niezbyt finezyjne materiały wykończeniowe.

BMW i Mercedes uzbierały taką samą liczbę punktów – po 441. To oznacza – tak! – że Alfa wygrała to porównanie!!! OK, starcie było bardzo wyrównane, ale wynik jest jednoznaczny. Na korzyść Alfy zadziałała nieźle skalkulowana cena, choć w zakresie wyposażenie podnoszącego komfort już nie było tak różowo. Za to wielką zaletą Stelvio jest 5-letnia gwarancja mechaniczna.

W teście Forda S-Maxa opublikowanym na stronach 22-23 Redaktor Borkowski wspomniał Citroëna C4 Spacetourera, Renault Espace’a oraz Dacie Lodgy i Jogger.

Z kolei Dacią Duster opisano na stronach 28-29. Redaktor Kamiński przetestował wersję 1.3 TCe 150 ze skrzynią EDC. Taki samochód kosztuje ponad 88.000 zł, a z dodatkami obecnymi w testowanej wersji nawet 93.500 zł, ale to naprawdę bogato wyposażona odmiana. Czy jednak warto wydawać „aż tyle” na Dacię? A może to wcale nie jest drogo?

Autor stwierdza – nie bez racji – że Duster po ubiegłorocznym liftingu prezentuje się jeszcze lepiej, niż dotychczas i jest atrakcyjnie wystylizowanym samochodem. Dobre słowa skierował także pod adresem wnętrza – jest nieźle wykończone, ma już naprawdę dobre materiały wykończeniowe (choć stwierdził, że w dotyku są nieprzyjemne), a do tego jest przestronne i oferuje spory bagażnik. Duster ze 150-konnym silnikiem zużywa przyzwoite 7,4 l/100 km i ma optymalne nastawy zawieszenia. Do tego ma skuteczne hamulce. Nic dziwnego, że auto otrzymało końcową notę w postaci 5-. Brawo Dacia!

Peugeota 208 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 32.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w pierwszym tegorocznym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208Alfa RomeoAustralAuto ŚwiatC4 SpaceTourerCitroenDaciaDusterEspaceGrecaleJoggerKadjarLodgyMaseratiMegane E-Tech ElectricPeugeotRenaultStelvioTonale
Udostepnij102Tweet64Udostepnij18
Poprzedni

Jak dbać o akumulator zimą? Poradnik

Następny

Grupa Renault i firma Dassault Systèmes zacieśniają współpracę, aby przyspieszyć transformację producenta samochodów dzięki platformie 3DEXPERIENCE

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Grupa Renault i firma Dassault Systèmes zacieśniają współpracę, aby przyspieszyć transformację producenta samochodów dzięki platformie 3DEXPERIENCE

Trudna sytuacja dealerów Stellantis w Polsce. Jaka przyszłość czeka sieć sprzedaży w 2022 r.?

Opel - znaczący wzrost udziału w rynku w Niemczech w 2021 roku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • fiti - Jaki używany samochód kupić: Renault Mégane, Ford Focus czy Hyundai i30? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2022
  • Expert - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.