Dacia Logan MCV już opuściła katalog marki a jej los wkrótce podzieli model Lodgy. Miejsce dwóch modeli o rodzinnym charakterze ma zastąpić jeden 7-miejscowy SUV nazywany w mediach „Grand Duster”. Francuski portal Auto Moto proponuje wizualizację pojazdu.
Dacia pracuje nad nowym SUV-em, który będzie lepiej dopasowany do obecnych trendów rynkowych odchodzących od minivanów na rzecz samochodów o charakterze SUV-a i crossovera. Nowy model pozycjonowany powyżej Dustera pojawi się w roku 2021, by zastąpić Logana MCV oraz Lodgy. Zmiana charakteru nadwozia może wpłynąć na funkcjonalność samochodu, ale mamy nadzieję, że znana z przestronnych wnętrz Dacia nie zawiedzie w tej kategorii. 7-miejscowy SUV otrzyma duży bagażnik z dwoma chowanymi siedzeniami.
Zobacz: Test Dacii Duster 1.3 TCE 150 KM 4×4
Mniejszy od Renault Koleos
Francuski magazyn Auto Moto uważa, że wygląd nowego Grand Dustera podąży za językiem stylistycznym Dacii Sandero. Pojazd otrzyma te same światła w kształcie litery Y i ten sam grill. Podobieństw spodziewamy się również we wnętrzu pojazdu. Dacia zastosuje w kabinie wysoko umieszczony ekran, który w niższych wersjach będzie można zastąpić własnym smartfonem, panel klimatyzacji z wyświetlaniem temperatury oraz dużą liczbę schowków i podstawek. Długość pojazdu będzie przekraczać 4,5 m, ale Dacia Grand Duster będzie mniejsza od Renault Koleos (4,67 m) i Peugeot 5008 (4,64 m).
Zobacz: Test Dacii Duster 1.0 TCE – czy 100 KM da sobie radę z tak dużym nadwoziem?
Benzyna, LPG a co z dieslem?
Pojazd powstanie na tej samej platformie CMF-B, na której zbudowano Renault Captur, Clio oraz nową Dacię Sandero. Płytę podłogową wykorzysta także zaplanowany na rok 2021 Renault Arkana.
W przypadku modelu Arkana, Renault postawi na napęd hybrydowy, który może okazać się zbyt drogi dla marki Dacia. Pod maską Grand Dustera znajdziemy jednostki benzynowe o mocy od 100 do 150 KM. Nie powinno zabraknąć też wersji z instalacją LPG. Dacia zrezygnowała z diesla w Sandero, pytanie czy podobny los czeka SUV-a? Spodziewamy się, że model otrzyma jeden silnik wysokoprężny Blue dCi 115.
Zobacz: Test używanej Dacii Duster 1.5 dCi po pięciu latach
Najnowsze komentarze