Od premiery minęło już wprawdzie 19 lat, ale Dacia Logan I generacji wciąż pozostaje żywa i znów trafi na linie montażowe, z tym że pod inną marką i po intensywnym liftingu. W Iranie zadebiutowała Saipa Cadila, która będzie produkowana w lokalnej fabryce.
Dacia Logan zadebiutowała w 2004 roku i dzięki przystępnej cenie zdobyła serca i portfele europejskich klientów. Na Starym Kontynencie samochód doczekał się następcy w 2012 roku, ale na wielu rynkach światowych, m.in. w Iranie geny pierwszego wcielenia były obecne znacznie dłużej. W ramach współpracy z lokalnym producentem Saipa z taśm montażowych zjeżdżał odpowiednik Logana: Renault Tondar 90. Francuska marka wycofała się z rynku w 2018 roku po ogłoszeniu międzynarodowych sankcji wobec Iranu.
Dwa lata później Saipa ogłosiła plan wznowienia produkcji sedana w oparciu o doświadczenia ze współpracy z Renault i właśnie możemy zobaczyć efekt końcowy prac firmy o nazwie Cadila. Dacia Logan I otrzymała nowy wygląd, bardziej nowoczesne wnętrze i mocniejszy silnik.
O powiązaniach z Loganem wciąż informuje sylwetka pojazdu, ale irański producent zmodernizował stylistykę reflektorów przednich i przedniego zderzaka, a także dodał przetłoczenia na masce oraz duży grill ozdobiony chromowaną listwą. W tylnej części samochodu dostrzeżemy nowe światła. Chociaż układ kabiny w tym panele drzwi, fotele i dźwignia zmiany biegów są analogiczne do modelu Dacii, Cadila otrzymała m.in. nową kierownicę, ekran dotykowy wraz z własnym zestawem przycisków i pokręteł, a także cyfrowe zegary, które sprawiają, że samochód jest bardziej dostosowany do aktualnych trendów.
Saipa zrezygnowała z silnika K4M o mocy 105 KM na rzecz nowej jednostki 1.6, która generuje 115 KM mocy i współpracuje z 5 lub 6-biegową skrzynią manualną.
Prawie 3 lata po wprowadzeniu na rynek III generacji, pierwszy Logan znów będzie zjeżdżał z linii produkcyjnej.
Najnowsze komentarze