Dacia podała oficjalnie datę zakończenia produkcji silników spalinowych. Do tego momentu w ofercie marki będą utrzymane napędy benzynowe, LPG oraz hybrydowe.
Dacia zaczęła swoją przygodę z rynkiem w 2005 roku. Gdy do sprzedaży wprowadzano prosty do granic możliwości model Logan, który miał być pierwszym w Europie samochodem za 5.000 euro, nikt nie przypuszczał jak daleko zajdzie owa budżetowa wtedy marka. Sukces gonił sukces. 7-miejscowy Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker a teraz Jogger okazywały się strzałem w dziesiątkę. Europa potrzebowała i nadal potrzebuje taniego, prostszego, ale też solidnego i użytecznego pojazdu.
Zobacz: nasz pierwszy test Dacii Logan
Dacia Logan rozpoczęła długi marsz marki do serc klientów. Recepta na sukces była bardzo prosta: sprawdzona technologia Renault w nowym nadwoziu, w ofercie tylko to niezbędne. Żadnych gadżetów, zero drogich rozwiązań i materiałów. Prostota oraz minimalizm okazałych się być magnesem, który zaczął przyciągać miliony klientów. Dacia dorzuciła do tego świetne właściwości jezdne, wysoki komfort zawieszenia i fabryczną instalację gazową. LPG jest jednym z najważniejszych punktów oferty. W Polsce są modele, które w 80% sprzedają się w wersji na autogaz.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Do kluczowych rynków, na których to paliwo jest popularne, oprócz Polski należą Włochy i Turcja, rośnie jego popularność we Francji w Niemczech. Klienci szturmują salony i zamawiają modele takie Duster, Sandero czy Jogger z silnikami 1.0 ECO-G właśnie z LPG. Dla wymagających pozostają jednostki 1.3 TCE o mocach do 150 KM, które można zamówić z automatyczną skrzynią biegów. To także ważna część sprzedaży, więc Dacia nie zamierza z tej oferty rezygnować tak długo jak się da. Z oferty zniknie jednak diesel – wraz z nową generacją Dacii Duster silnik 1.5 dCi zostanie wycofany. Pozostaną hybrydy, benzyna i LPG.
Zobacz: Testy i opinie na temat samochodów Dacia
W Włoszech Dacia wygłosiła zaskakujące oświadczenie. Ustami swojego dyrektora, Guido Tocci, zapowiedziała do kiedy będzie oferować te napędy, padła dokładna data. To 31 grudnia 2034 roku. Do tego dnia w salonach Dacii będzie można kupić samochód z napędem klasycznym. Dlaczego właśnie taka? Dzień później ma wejść w życie zakaz sprzedaży takich aut. Marka spodziewa się w związku z tym szturmu na salony.
Zobacz: Nowa Dacia Jogger, pierwsza jazda. Pomiary, opinie, wady.
Dacia jest dzisiaj bardzo ważną częścią grupy Renault. Sprzedaż i udziały rynkowe bardzo szybko rosną. Ten sukces z zazdrością obserwują inni producenci, którzy już kilkukrotnie próbowali kopiować model biznesowy. Drożejące samochody powodują, że do Dacii trafia coraz więcej klientów. Przekonuje ich bardzo dobry stosunek ceny do możliwości, niskie koszty eksploatacji, wysoka niezawodność oraz wysoka wartość rezydualna.
Dacia nie jest już budżetowa a nadal oferuje bardzo wiele. Stąd tak wielkie sukcesy.
Najnowsze komentarze