OS26 Monroe 1
Pierwsza niedzielna próba przyniosła rozstrzygnięcie wczorajszej dość patowej sytuacji, gdy na czele stawki w odstępie 0,1 sekundy było trzy załogi. Sebastien Loeb pokazał klasę mistrza i wygrał 7,4-kilometrową próbę. Tuż za nim, ze stratą 1,1 sekundy, znalazł się Sebastien Ogier, który o 0,4 sekundy pokonał Jari-Matti Latvalę. Dani Sordo, piąty w wynikach odcinka, uległ dodatkowo Mikko Hirvonenowi i w efekcie spadł na trzecią pozycję w generalce. To efekt spóźnionego hamowania zakończonego małą wizytą poza drogą, ale na szczęście bez większych konsekwencji.
W systemie SupeRally do walki powrócił Conrad Rautenbach i zakończył pierwszy niedzielny odcinek na dziesiątym miejscu.
OS27 Castrol Edge West 1
Sordo powrócił jednak na pozycję wicelidera łącznej klasyfikacji po wygraniu 21,52-kilometrowego Castrol Edge West. Hiszpan okazał się szybszy od drugiego w tabeli wyników Sebastiena Loeba o pół sekundy. Trzeci czas, ze stratą 3,9 sekundy do Sordo, wywalczył Mikko Hirvonen.
Sebastien Ogier był czwarty, a dzięki przebitej oponie Latvali junior Citroëna bez trudu wbił się do czołowej czwórki z niemal 45-sekundowym zapasem nad fabrycznym kierowcą Forda.
Rautenbach tym razem finiszował z ósmym czasem, ale wskutek wczorajszych strat zajmował po tej próbie dopiero 24. miejsce.
OS28 Gondwana 1
Niestety tabela wyników kolejnego odcinka nie wyglądała już tak czerwono na samej górze. Najszybszy na 10,88-kilometrowej próbie Gondwana był Mikko Hirvonen, ale Loeb kontrolował sytuację – stracił tylko 1,3 sekundy i wciąż miał jeszcze 4,4 s. przewagi nad Finem.
Trzeci czas należał do Daniego Sordo, który znowu spadł na trzecią pozycję w generalce.
Latvala pokonał Ogiera o 5,5 sekundy, ale Sebastien mógł sobie na takie straty pozwolić – i tak jechał po całkiem pokaźne punkty dla Citroëna.
Rautenbach dzięki dziewiątemu czasowi przesunął się o oczko w górę w klasyfikacji generalnej.
OS29 Upper Clarence 1
Tylko 6,94 km liczył sobie dystans przedostatniego w porannej pętli Upper Clarence. Zwycięstwem popisał się Jari-Matti Latvala, któremu deptał po piętach Sebastien Ogier – Francuz był tylko o 0,8 sekundy wolniejszy od Fina. Loeb, trzeci w wynikach, stracił do fabrycznego Forda jedynie 0,9 sekundy i pokonał o 3,5 sekundy Mikko Hirvonena, piątego w wynikach. Czwartm czasem błysnął Dani Sordo zbliżając się w ten sposób na 4 sekundy do Mikko w łącznej klasyfikacji.
Rautenbach dzięki kolejnemu dziewiątemu czasowi awansował na 22. miejsce w klasyfikacji łącznej.
OS30 CTEK West
Przed zjazdem na serwis najlepszym czasem błysnął znowu Sebastien Loeb. Piąte miejsce Hirvonena i strata 3,1 sekundy do Loeba sprawiły, że Francuz osiągnął już 11-sekundową przewagę nad Finem w łącznej klasyfikacji. W tegorocznej Australii, to naprawdę duża różnica!
Latvala, drugi w wynikach, pokonał Ogiera o 1,1 sekundy, ale tu rozpaczy być nie mogło. W czwórce zmieścił się też Dani Sordo odrabiając kolejne 0,2 sekundy do Hirvonena.
OS31 Monroe 2
Druga pętla rozpoczęła się od drugiego przejazdu przez Monroe. Na czele wyników były trzy Citroëny – Loeba, Ogiera i Sordo. Wszyscy oni zmieścili się w czasie 1,7 sekundy i dopiero za załogami C4-ek finiszowali Hirvonen i Latvala.
Rautenbach był dziewiąty.
OS32 Castrol Edge West 2
Powtórny przejazd przez „olejowy” odcinek przyniósł dublet Citroënów. Najlepszym czasem popisał się Dani Sordo awansując dzięki temu przed Mikko Hirvonena w generalce. Loeb był na tej próbie drugi i stracił 4,4 sekundy do kolegi z zepołu, ale dołożył 0,3 sekundy do przewagi nad Hirvonenem.
Sebastien Ogier przegrał z Latvalą o 0,6 sekundy, ale i tak zdołał finiszować jako piąty. Rautenbach zakończył ten OS z dziewiątym wynikiem.
OS33 Gondwana 2
Żadna citroënowa załoga nie zdołała wygrać Gondwany w jej pierwszym przejeździe, ale tym razem najszybciej pokonał tę próbę Sebastien Loeb. Francuz przejechał ten OS o 3,2 sekundy szybciej, niż Mikko Hirvonen. Sordo był czwarty i stracił pozycję wicelidera na rzecz Mikko. Ogier, autor piątego czasu, stracił 7,4 sekundy do trzeciego Latvali, ale i tak miał w zasadzie niezagrożoną czwartą pozycję w łącznej klasyfikacji.
Conrad Rautenbach znów był dziewiąty.
OS34 Upper Clarence 2
Przedostatnią próbą rajdu był Upper Clarence 2. Najszybciej pokonał te 6,94 km Jari-Matti Latvala, ale nie mógł się długo cieszyć z prowadzenia – jadący kilka załóg za nim Sebastien Ogier wyrównał czas Fina! Trzeci rezultat należał do Sebastiena Loeba, a czwarty – do Daniego Sordo. Hiszpan odrobił jednak tylko 0,2 sekundy do piątego w wynikach Hirvonena i choć szanse na dublet Citroëna jeszcze istniały, to wiadome było, że Mikko tanio skóry nie sprzeda.
Conrad Rautenbach pokonał Upper Clarence z ósmym wynikiem.
OS35 Repco 2
Rajd Australii kończyła długa, jak na tę imprezę, próba – powtórny przejazd przez Repco nazwane tak na cześć tytularnego sponsora rajdu. Mikko Hirvonen postawił wszystko na jedną kartę, ale odcinkowe zwycięstwo i uzyskanie 5,9-sekundowej przewagi nad trzecim w wynikach Loebem nie wystarczyło. Drugi czas próby należał do Daniego Sordo, który naprawdę imponował w szutrowej imprezie świetną jazdą i dojrzałością. Ogier finiszował jako piąty, wyprzedzony jeszcze przez Latvalę, ale junior Citroëna dowiózł bezpiecznie do mety swoje czwarte miejsce.
Oto wyniki tegorocznych zmagań na antypodach:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 2:52:54,0
2. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:12,5
3. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:17,1
4. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:01:35,8
5. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:02:04,5
6. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:05:38,8
7. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:07:30,3
8. Federico Villagra, Ford Focus WRC, +0:07:51,9
…
17. Conrad Rautenbach, Citroën C4 WRC, +0:41:47,8
KG
Najnowsze komentarze