Ale tu się zmieniło! Po raz pierwszy mieliśmy okazję zająć miejsce w kabinie nowej Dacii Sandero i jesteśmy pod wrażeniem. W porównaniu do poprzednika zmiany są ogromne.
Nowa Dacia Sandero zadebiutuje na polskim rynku w połowie stycznia 2021 roku. Redakcja Francuskie.pl otrzymała zaproszenie na premierę modelu oraz jazdy testowe, ale niestety wydarzenie, tak jak wiele innych w tym roku zostało przełożone ze względu na obostrzenia związane z epidemią koronawirusa. Nowa Dacia Sandero przybyła już do Polski, niedawno publikowaliśmy pierwsze zdjęcia wykonane przez jednego z naszych czytelników w pobliżu salonu dealerskiego Renault i Dacii a dziś sami mieliśmy okazję przyjrzeć się pojazdowi z bliska a nawet zasiąść na moment w jego kabinie.
Samochód robi pozytywne wrażenie. Bardzo! Nie jest to już ta sama, skromna i mało wyróżniająca się Dacia Sandero, jak mogliśmy określić II generację, ale atrakcyjny i dobrze wykonany samochód, który będzie skutecznie rywalizował z konkurentami na rynku. Poza tym, cena rumuńskiego modelu powinna być znacznie lepiej skalkulowana niż Skody Fabii, Renault Clio, Hyundaia i20, Toyoty Yaris, czy Volkswagena Polo.
Zobacz: Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach eksploatacji
Dacia Sandero z nowym ekranem i uchwytem na smartfon
Po zajęciu miejsca za kierownicą możemy odnieść wrażenie, że znajdujemy się w samochodzie z segmentu wyżej. Miejsca zarówno nad głową, jak i na nogi nie powinno brakować nawet wysokim kierowcom, ale przestrzeń to nie wszystko. Dacia kompletnie odnowiła wnętrze, z poprzedniego modelu pozostała właściwie tylko kierownica. Wprawdzie plastikowych wykończeń nie jest mało, ale w wersji Stepway znajdziemy sporo urozmaiceń w postaci pomarańczowych dekorów oraz czarno białej tkaniny w dolnej części deski rozdzielczej. W dotyku materiał jest trochę szorstki, ale wydaje się wytrzymały i odporny na intensywną eksploatację a chyba to jest najważniejsze.
W centralnej części deski rozdzielczej pojawił się nowy ekran dotykowy, który w porównaniu z II generacją powędrował wyżej i tym samym bliżej wzroku kierowcy. Wyświetlacz sprawia wrażenie delikatnie pochylonego w dół i w stronę pasażera, ale nie na tyle, aby utrudniało to obsługę multimediów. W niższej wersji wyposażenia Sandero znajdziemy system Media Control, który pozwala obsługiwać radio, telefon i nawigację bezpośrednio ze smartfona. Mobilne urządzenie umieszczone w specjalnym uchwycie zastępuje wyświetlacz dotykowy. W ofercie pojawią się również dwa systemy z ekranem: Media Display i Media Nav.
Wnętrze jest ergonomiczne i wyposażone w liczne półki i schowki. Dacia pomyślała nawet o stojaku na smartfon, który zastąpi dostępne niezależnie i nie zawsze solidne rozwiązania. Tuż obok uchwytu umieszczono gniazdo USB do ładowania dlatego wystarczy krótki kabel, który nie powinien nam przeszkadzać podczas jazdy. Sandero posiada też dużą podstawkę, na przykład na drugi telefon oraz dwa cup-holdery w nowej lokalizacji.
Silniki
Jako napęd dla Sandero Dacia proponuje wolnossący silnik Sce o mocy 65 KM oraz jednostkę TCe, która generuje 90 KM. Na szczycie oferty znajdziemy silnik Eco-G o mocy 100 KM z instalacją LPG. To właśnie w egzemplarzu na gaz spędziliśmy kilka chwil, ale na pierwszą jazdę przyjdzie jeszcze pora.
Pierwsze testy pokazują, że przy standardowej jeździe spalanie w modelu ECO-G 100 nie przekracza 5,3 litra benzyny i 7 litrów gazu na 100 km. To rozsądne wartości, które zapewnią Sandero na gazie zasięg około 450-500 kilometrów.
Gama silnikowa nowa Dacia Sandero
DACIA SANDERO |
SCe 65
|
TCe 90
|
TCe 90 CVT
|
ECO-G 100
|
Moc |
65 KM |
90 KM |
90 KM |
100 KM |
Max moment obr |
95/3600 obr |
160/2100-3750 |
142/1750-4500 |
170/2000-3500 obr – gaz |
Skrzynia |
5-bieg |
6-bieg |
Auto-CVT |
6-bieg |
Pojemność |
999 cm3 |
999 cm3 |
999 cm3 |
999 cm3 |
Norma |
Euro6D Full |
Euro6D Full |
Euro6D Full |
Euro6D Full |
Prędkość max |
158 |
178 |
169 |
183 |
Zbiornik paliwa |
50 |
50 |
50 |
50 benz / 40 gaz |
Przyspieszenie do 100 km/h |
16,7s |
11,7s |
13,4s |
11,6s |
Gama silnikowa nowa Dacia Sandero Stepway
DACIA SANDERO STEPWAY |
TCe 90
|
TCe 90 CVT
|
ECO-G 100
|
Moc |
90 KM |
90 KM |
100 KM |
Max moment obr |
160/2100-3750 |
142/1750-4500 |
170/2000-3500 obr – gaz |
Skrzynia |
6-bieg |
Auto-CVT |
6-bieg |
Pojemność |
999 cm3 |
999 cm3 |
999 cm3 |
Norma |
Euro6D Full |
Euro6D Full |
Euro6D Full |
Prędkość max |
172 |
163 |
177 |
Zbiornik paliwa |
50 |
50 |
50 benz / 40 gaz |
Przyspieszenie do 100 km/h |
12s |
14,2s |
11,9s |
Ile kosztuje nowa Dacia Sandero?
Mimo metamorfozy, Dacia Sandero ma pozostać najbardziej przystępnym cenowo modelem w segmencie B, ale bez podwyżki się nie obejdzie. Dacia zaprezentowała ostatnio nowe ceny Dustera, które rozpoczynają się od 47.900 zł za wersję Access. Przed zmianą cennika model można było zamówić za 42.900 zł. Ile wzrośnie cena Sandero? Poprzednią generację kupimy w cenie rozpoczynającej się od 36.900 zł. Spodziewamy się, że nowy model będzie startował tuż poniżej 40 tys. zł.
Jak wygląda wnętrze w poszczególnych wersjach Sandero?
Poniżej wygląd wnętrza w wersji Access, Essential i Comfort. W przypadku wersji Essential telefon widoczny na zdjęciu nie jest oferowany z samochodem.
Najnowsze komentarze