W tegorocznym rankingu zadowolenia niemieckich kierowców, który został przygotowany przez ADAC, Subaru obroniło pierwsze miejsce, wyprzedając Jaguara i Porsche. Uwagę wielu specjalistów zwrócił jednak sukces marki Dacia, która po raz pierwszy została oceniona w tym badaniu i od razu wskoczyła na piąte miejsce, zyskując łącznie notę „bardzo dobrą”. To potwierdza, że niemieccy klienci są na 100% zadowoleni z zakupu Logana lub Sandero.
Ranking ADAC 2008, obejmujący w sumie 32 marki samochodowe, powstał na podstawie opinii zebranych wśród około 43 tys. osób, które poproszono o ocenę swojego auta oraz jakości obsługi serwisowej w skali od 1 (najwyższa nota) do 5 (najniższa).
Nad Renem Dacię reprezentuje obecnie około 300 punktów dealerskich.
Dacia to solidność i niezwykle konkurencyjne ceny. Żadna inna firma na rynku niemieckim nie ma aktualnie w ofercie kombi kosztującego tylko 8.400 EUR (Logan MCV). Co więcej, importer rywalizuje z Ładą o tytuł najtańszego auta zasilanego autogazem, oferując Sandero 1.4 MPI LPG za 10.000 EUR.
Dealerzy mający w swojej ofercie auta Dacii podkreślają, że mogą teraz zdobywać w Niemczech nowych klientów, do których nie byli w stanie wcześniej trafić z marką Renault.
Potwierdzeniem sukcesu Dacii w Niemczech są również aktualne wyniki sprzedaży na tym rynku. I tak w listopadzie należąca do grupy Renault marka wywodząca się z Rumunii zwiększyła wolumen o prawie 23%, natomiast narastająco od początku roku jest to wzrost o ponad 45%.
Warto jeszcze dodać, że Dacia weszła ze swoją ofertą na rynek niemiecki w czerwcu 2005.
Źródło: IBRM Samar
Autor: Rafał Żaglewski
Zdjęcia: Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze