Dacia będzie brała udział w podziale grupy na podmiot zajmujący się działalnością w obszarze klasycznej motoryzacji i podmiot operujący w obszarze elektromobilności – potwierdził Luca de Meo, szef koncernu Renault. Dacia pozostanie w części związanej z produkcją klasycznych aut spalinowych i hybryd.
Dacia chce jak najdłużej produkować przystępne cenowo samochody spalinowe, w szczególności stawiając na LPG jako alternatywę dla diesla i aut elektrycznych. Będzie też wykorzystywać zamortyzowane technologie Renault oferując klientom tanie napędy hybrydowe.
Zobacz: Dacia Duster 1.0 LPG – jak się sprawdza?
W podmiocie, który zajmie się produkcją klasycznych aut, będzie działała Dacia. W skład podmiotu, który obejmie produkcję samochodów, silników spalinowych i hybrydowych wejdą m.in. fabryki w Motores (Hiszpania), Sevilla (Hiszpania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcja), Mioveni (Rumunia), Curitiba (Brazylia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentyna), a także centra lt inżynieryjne i badawczo-rozwojowe RTS (Hiszpania), RTR (Rumunia i Turcja), RTA (Brazylia) oraz spółki pomocnicze. Luca de Meo nie zamierza czekać – szacuje się, że w 2023 roku, który byłby początkiem funkcjonowania nowej struktury, zatrudnionych będzie ponad 10.000 osób.
Zobacz: nowe samochody Dacia
„Grupa Renault jest przekonana, że pojazdy hybrydowe i hybrydowe typu plug-in z napędem termicznym mają znaczące perspektywy długoterminowe zarówno w Europie, jak i na rynkach międzynarodowych, a technologie takie jak E-TECH stanowią realny atut dla wzrostu sprzedaży” – podało Renault w oficjalnym komunikacie. Wcześniej kilkukrotnie podkreślano, że Dacia pozostanie producentem tradycyjnych rozwiązań tak długo jak się da.
Najnowsze komentarze