Dacia jest bardzo chętnie kupowana przez klientów indywidualnych. To jednak może się w najbliższych latach zmienić, bowiem wraz z nowymi modelami do salonów marki puka coraz więcej firm. Chociaż nie ma tu wielkich rabatów flotowych, to przedsiębiorcy doceniają to co inni klienci: niskie koszty zakupu i bardzo niskie koszty eksploatacji.
Coraz większa ilość nabywców firmowych potwierdza słuszną drogę, którą obrała Dacia. Marka skupia się na LPG, rozwiązaniu, które, jak twierdzi marka, ma być poważną alternatywą dla diesla dla biznesu. I rzeczywiście, wygląda na to, że wraz ze zmniejszeniem się ofert silników wysokoprężnych LPG zaczyna być coraz ciekawszą alternatywą.
Zobacz: Nowe samochody Dacia. Promocja na LPG
W niektórych krajach, takich jak Portugalia, udział firm wśród kupujących sięga już 50% nabywców. Cieszy to dyrekcje marki. „Uważam, że rynek biznesowy może być ważniejszy dla Dacji nawet niż prywatny” – mówi José Pedro Neves, szef Dacii z Portugalii. „Nie zamierzamy oczywiście porzucać nabywców indywidualnych. Wręcz przeciwnie, mamy dla nich nowe propozycje. Będą to silniki hybrydowe, tak dobrze sprawujące się w mieście i oczywiście nowe modele.”
Dacia daje sobie jednak czas na to, aby głębiej wejść w firmy:
„Jesteśmy nową marką dla firm i wiemy, że zdobycie rozgłosu wymaga czasu. Spróbujemy też wyjaśnić niektóre mity związane z LPG. Edukacja rynku to dla nas bardzo ważna aktywność” – dodaje José Pedro Neves.
Zobacz: 86 Dacii dla firmy Kone. Wielka dostawa zrealizowana
W ocenie nabywców z sektora firm właśnie LPG jest szansą na utrzymanie niskich kosztów eksploatacji. Dlatego Dacia wprowadzi nowe, nieco mocniejsze jednostki napędowe zintegrowane z fabryczną instalacją gazową. Mają mieć nawet 140 KM i pojawią się wraz z nową Dacią Bigster oraz trzecią generacją Dacii Duster. Później trafią do Joggera.
Najnowsze komentarze