niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-12
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.3k 26
82
Citroen C5 X
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Citroën stawia na oryginalność. Nowy flagowy model nie jest więc typowym samochodem w segmencie D, ale łączy elegancję sedana, z praktycznością kombi i modą na pojazdy o zwiększonym prześwicie.

Citroën C5 II generacji zszedł z europejskiej sceny motoryzacyjnej w 2017 roku, minęły więc aż 4 lata do prezentacji następcy. Wraz z nowym C5 a właściwie C5 X, bo tak nazywa się pojazd, francuski producent zupełnie zmienił podejście do swojego flagowca. Klasyczne nadwozie zostało zastąpione samochodem do wszystkiego, który zgodnie z obietnicą marki, ma być modny, wygodny i przestronny jednocześnie. Czy to dobra droga? Rynek motoryzacyjny bardzo się zmienia, tradycyjne rozwiązania nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem jak kiedyś, istnieje więc duża szansa, że nowy C5 X znajdzie swoje miejsce na rynku i trafi w gusta klientów.Citroen C5 2021

Dłuższy niż Peugeot 508, krótszy niż DS 9

Wygląd modelu nie jest wielkim zaskoczeniem, zanim pojawiły się oficjalne fotografie mieliśmy okazję oglądać wiele zdjęć szpiegowskich oraz wizualizacji. Poza tym C5 nawiązuje do swojego mniejszego brata C4 oraz koncepcyjnego modelu CXperience, który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2016 roku. Nowy Citroën C5 X mierzy 4805 mm długości, jest więc dłuższy od Peugeot 508 (4750 mm) i krótszy od DS 9 (4,930 mm). Pozostałe wymiary to 1865 mm szerokości i 1485 mm wysokości. Rozstaw osi, który ma zapewnić przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu wynosi 2785 mm. Citroën wykorzystał także duże koła o średnicy 720 mm.

Praktyczny charakter modelu odzwierciedla bagażnik, który ma pojemność od 545 do 1640 litrów, płaską podłogę, szeroki otwór załadunkowy oraz możliwość podniesienia klapy bez użycia rąk. Praktyczny charakter modelu sugeruje, że marka raczej nie będzie oferowała typowego kombi. Citroen C5 X

Citroën C5 X bez diesla

Citroën podjął analogiczną decyzję do marki DS Automobiles ponieważ nie zamierza oferować swojego flagowego modelu z dieslem. W zamian, francuski producent proponuje ładowalną hybrydę o mocy 225 KM. W trybie elektrycznym samochód potrafi przejechać do 50 km i rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. W ofercie znajdą się również jednostki benzynowe PureTech.

Eleganckie i komfortowe wnętrze

Kabina jest przejrzysta, elegancka i ma wiele wspólnego z modelem C4, ale C5 X jako flagowiec ma prawo do bardziej zaawansowanych technologii. Na pokładzie wykorzystano fotele Advanced Comfort, rozszerzony wyświetlacz przezierny zapowiadany przez koncept 19_19 oraz nowy 12-calowy ekran dotykowy z konfigurowalnymi widżetami. W samochodzie znalazły się 4 gniazda USB typu C, bezprzewodowe ładowanie telefonu, asystent sterowania głosowego oraz system autonomicznej jazdy poziomu 2. Citroen na szczęście nie zrezygnował z fizycznych pokręteł do obsługi klimatyzacji, co ułatwia obsługę podczas jazdy.

Komfort to słowo, które od lat jest odnośnikiem samochodów francuskiego producenta i podobnie ma być w przypadku nowego C5 X. Citroën obiecuje efekt latającego dywanu podczas jazdy, jako odniesienie do kultowych modeli marki. Wszelkie dziury, nierówności czy progi zwalniające ma niwelować zawieszenie z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi, które w wersji hybrydowej jest aktywne i posiada trzy tryby pomagające lepiej dostosować pojazd do warunków jazdy.

Citroën C5 X otrzymał wykrywanie martwego pola, system wykrywający niebezpieczeństwo podczas cofania, system Top 360 Vision, który ułatwia manewrowanie, bezkluczykowy dostęp i uruchomienie pojazdu, który automatycznie odblokowuje drzwi, gdy kierowca zbliża się do pojazdu.

Nowy C5 X zadebiutuje na rynku w II połowie 2021 roku.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C5 X
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 19_19508C5C5 XCitroenCXperiencePeugeot
Udostepnij446Tweet279Udostepnij78
Poprzedni

Citroën we Włoszech – kolejny wzrost udziału w rynku

Następny

Renault od lat koloruje świat motoryzacji. Bogata gama i różnorodność

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Renault od lat koloruje świat motoryzacji. Bogata gama i różnorodność

Peugeot Sport

Peugeot: kulisy prac nad nowym hipersamochodem

Dacia Duster Motrio Cup 2021

Dacia Duster Motrio Cup 2021 – ruszył piąty sezon rajdowych emocji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
82 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Piotr001 - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • ANTYMATRIX - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
82
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.