Pomimo kryzysu na rynku motoryzacyjnym, grupa Renault Maroko zamyka pierwsze półrocze 2022 roku na plusie. Firma produkująca tutaj samochody Dacia osiągnęła dobre wyniki przede wszystkim po stronie przemysłowej.
Zobacz: Dacia Duster jako 6-metrowa limuzyna
Chociaż w Europie popyt na nowe samochody zmalał ze względu na rosnące ceny i kryzys na rynku półprzewodników, produkcja Grupy Renault Maroko powróciła do wzrostu. Na koniec czerwca marokańskie zakłady producenta opuściło 168.239 pojazdów w tym 119.970 sztuk z fabryki w Tangerze i 48.269 sztuk z fabryki Somaki w Casablance. Blisko 83% produkcji, tj. 139.104 pojazdy, zostało wyeksportowane, notując tym samym wzrost eksportu o 10,6% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Ten wynik był możliwy dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży Dacii na rynku europejskim, gdzie na koniec pierwszego półrocza 2022 roku osiągnęła ona największy przyrost spośród wszystkich marek łącznie, notując wzrost rejestracji o 16%. Dacia po raz pierwszy w historii odpowiada za ponad 40% całkowitej sprzedaży Grupy Renault na Starym Kontynencie.
Sukces fabryki nie byłby możliwy, gdyby nie uruchomienie produkcji nowych modeli, takich jak Dacia Sandero i Renault Express. 64% komponentów i podzespołów produkowanych jest lokalnie w samej fabryce lub poprzez sieć kooperantów. Pozwala to utrzymać niskie koszty a jednocześnie odpowiednie tempo produkcji.
Dacia posiada też fabrykę w Rumunii, która również notuje rekordową produkcję i eksport. Wytwarzane tam Dacia Duster, Dacia Sandero Stepway oraz nowa Dacia Jogger cieszą się wśród europejskich klientów ogromną popularnością.
Najnowsze komentarze