Dealerzy koncernu Stellantis będą zmieniać profil swojej działalności. Celem jest zapewnienie kompleksowych usług w zakresie elektromobilności – informuje koncern. Projekt realizowany jest we współpracy z firmą Future Energy.
„W miarę jak przyspieszamy dążenie do elektryfikacji, Stellantis jest w trybie pełnej realizacji strategii elektryfikacji zaprojektowanej specjalnie w celu zaspokojenia potrzeb naszej sieci dealerskiej” – powiedział Phil Langley, szef rozwoju sieci, FCA – Ameryka Północna. „Współpracujemy z naszą krajową radą dealerów, aby opracować i wspierać ich długoterminowe plany podczas tego zmieniającego branżę przejścia. Od operacji biznesowych i zarządzania zapasami po centra serwisowe i kulturę pracowniczą, naszym celem jest bezpośrednia współpraca z naszymi dealerami, aby jak najlepiej przygotować się, odnieść sukces i sprostać wszelkim wyzwaniom, jakie mogą napotkać, gdy przemysł motoryzacyjny będzie podążał w kierunku elektryfikacji.”
„Stellantis demonstruje swoje zaangażowanie w sieć dealerską i wspieranie gotowości EV marki poprzez współpracę z Future Energy w celu stworzenia programu, który pomoże ich dealerom przygotować się na zakłócenia związane z elektryfikacją i opracować przemyślane podejście, aby pomóc sieci dealerskiej zmodyfikować procesy biznesowe” – powiedział Sam DiNello, dyrektor generalny Future Energy. „Nigdy nie było takiego momentu, w którym branże motoryzacyjna, użytkowa, energetyczna i inne technologiczne musiały się sprzymierzyć, aby odnieść sukces na tym wschodzącym rynku”.
70% dealerów Stellantis w USA jest obecnie w trakcie oceny swojej indywidualnej gotowości.
Kompleksowe oceny obejmują:
- Identyfikację wymagań energetycznych, zmian w infrastrukturze elektrycznej i niezbędnych modernizacji usług komunalnych,
- Szkolenie personelu dealera w zakresie krótko- i długoterminowych skutków operacyjnych dla celów biznesowych, ludzi, miejsca i procesów wynikających z integracji pojazdów elektrycznych oraz przegląd rozwiązań technologicznych w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych i zarządzania energią
- Obliczanie zapotrzebowania na ładowanie w celu wsparcia różnych obszarów działalności oraz lokalizowanie idealnych miejsc do zainstalowania stacji ładowania EV wewnątrz i na zewnątrz budynku, aby sprostać wyzwaniom związanym z przepływem działalności,
- Poznanie wszystkich stosownych programów zachęt finansowych, które pomogą w pokryciu kosztów integracji EV.
Podobne działania planowane są w Europie – dealerzy będą musieli nie tylko przejść proces audytów energetycznych i dostosowania infrastruktury, ale również ponieść nakłady na odpowiednie rozwiązania, w tym szybkie ładowarki nowej generacji, szkolenia i oprogramowanie.
Najnowsze komentarze