Chat with us, powered by LiveChat

Diesel czy benzyna? Nadal spada sprzedaż samochodów z silnikami wysokoprężnymi

22 6 570

Kolejne spadek sprzedaży nowych samochodów z silnikami diesla, wynika z raportu za pierwsze półrocznie Jato Dynamics. Klienci kupują coraz więcej aut zasilanych benzyną. Szybko rośnie też sprzedaż aut czysto elektrycznych. Tu przoduje Tesla 3 i Renault Zoe.

Diesel czy benzyna – to pytanie zdaje się spędzać sen z powiek nabywców na rynku pierwotnym. Większość osób wybiera w tej chwili silniki benzynowe, obawiając się problemów z odsprzedażą w przyszłości. Producenci ograniczają więc ofertę diesli i skupiają się na modernizacji jednostek na etylinę.

Zupełnie inaczej sprawa wygląda na razie na rynku wtórnym. Tutaj najlepsze silniki diesla cieszą się sporą popularnością. W przypadku grupy PSA są to między innymi mające doskonałe opinie silniki HDi.

Natomiast bardzo szybko rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych. W pierwszym półroczu 2019 roku wzrosła ona o 92% do poziomu 765 000 sztuk. W skali światowej to mało – mniej niż 2 na 100 pojazdów sprzedawanych na całym świecie było napędzanych w pełni elektrycznym silnikiem. Ale trend już widać. Jednak auta elektryczne nadal borykają się z tymi samymi problemami, które znamy od dłuższego czasu: z uwagi na cenę akumulatorów są dość drogie, ich zasięg nadal nie odpowiada zasięgowi samochodów klasycznych a infrastruktura ładowania, szczególnie w Polsce, jest bardzo słaba.

Rejestracje europejskie samochodów elektrycznych wyniosły 37 500 sztuk, a Tesa Model 3 prowadzi w rankingu EV, wyprzedzając Renault Zoe. Rynek ten będzie stale rosnąć.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
10 Wątki komentarzy
12 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
21 Autorzy komentarzy
WIESIEKArekRobertZenonJacek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Renault Clio IV. 115 KM, 250 Nm, średnie spalanie w okresie wiosna-jesień 4,3 l/100 km, średnie spalanie w okresie późna jesień-wiosna 4,8 l/100 km. Nie kopci, nie bierze oleju. Znajdźcie mi lepsze rozwiązanie w benzynie…

Od lat mówię i piszę, że zamiast zarzynać sprzedaż diesla iście komunistyczną propagandą, wystarczyło by doprowadzić do rzetelnych badań diagnostycznych, eliminujących wszystkie (diesel/benzyna/gaz) kopciuchy z naszych dróg. Szczególnie zaś te z powycinanymi filtrami DPF, szkodami i innymi kopcącymi jak lokomotywy vwieśniakowozami, których każdego dnia widzę co najmniej kilka na trójmiejskich drogach.
Jak widać, ktoś ma interes w wyeliminowaniu diesli.

Maciej
Gość
Maciej

Romek te 4 litry to chyba z gorki caly czas. Hehe Nierealne benzyniakiem

Arnold
Gość
Arnold

Rozumiem, że to reno ma silnik typu TSI jeśli 115 konny piździk zapewne 1.4 lub 1.6 na turbie ma do tego jeszcze 250 niuta niczym pastuch B5 1.9TDI i do tego pali poniżej 5l?

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

I dobrze, bo Diesel jest dobry jak jest nowy, niestety gdy jest zużyty leje na wtryskach a ludzie u nas dalej tymi kopciuchami jeżdżą i nic z tym nie robią bo wymiana wtrysków droga. Później wycinają DPF-y i jeżdżą dalej podbijając przegląd za flaszkę.
Potem jadę przez pół miasta za smrodem wdychając sadze.

Maciej
Gość
Maciej

Wtryski to przewaznie dlugo wytrzymuja zanim zaczna kopcic. 90% tego co kopci to blokujace sie zawory Egru

Maciej
Gość
Maciej

Wystarczy zrobic taki przeglad rejestracyjny jak maja czescy sasiedzi i zaden kopciuch nie przejdzie. Nic nie trzeba wymyslac sa sprawdzone metody. Ale u nas lepiej dac kazdemu biedakowi po 500 i lepiej zeby tylko zalapac nastepna kadencje zlodziejstwa.

Tim
Gość
Tim

A to jest problem diesli czy dziurawego systemu przeglądów i kontroli technicznych?? idźmy dalej skoro mamy problem z nadwagą u dużej części społeczeństwa to wprowadźmy reglamentację żywności i zakażmy słodyczy, cukru itp, problemy zdrowotne?? zakażmy alkoholu, papierosów!! toć to jakaś komuna!! w sumie czego innego można się spodziewać po eurokołchozie!!

Moc
Gość
Moc

Sądzę najwięcej wdychasz z kominów domów ciekawe dlaczego w okresie letnim nie ma smogu tylko zimą A przecież więcej aut jest na drogach latem jak zimą

Tim
Gość
Tim

zakazać domów z ogrzewaniem!!

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Tak, bo stary diesel bardziej truje niż stara benzyna,

texas910gus
Gość
texas910gus

HDi.

Artur
Gość
Artur

Wybierają etylinę?

Andrzej
Gość
Andrzej

Tylko DIESEL, ale sprawny.

Jacek
Gość
Jacek

Jakoś nadal wolę pod maską 8 cylindrów niż pseudo ekologiczne elektryczne auta, do 500km i 8h laduj. Dźwięk V6 w zwyz jest przepiękny.

broncisz
Gość
broncisz

Dla mnie tylko diesel w suvach jeden z lepszych napędów wydajniejszy i wbrew pozorom nie taki drogi w eksploatacji, sam jeżdżę korando z silnikiem 2.0 i może mało kto słyszał o tej marce, ale ich auta obecnie to zupełnie inna bajka jak kiedyś

Arnold
Gość
Arnold

Żeby było śmieszniej to użytkowanie i wytworzenie diesla wytwarza mniej szkodliwych substancji niż auto elektryczne i te zjebane hybrydy. Silniki HDI są lepsze od tych szmelcwagenów zasranych, których największym mitem jest to, że się nie psują. Typowy przebieg silnika HDI 2.0 lub 2.2 to 400k i jedyne co trzeba zrobić to regeneracje turbo i dwumas. Po wycięciu DPF nie dymi ani nie zmienia normy spalin. To jest prawdziwy silnik a nie to co niemieckie gówno wysrane przez Ukraińców w fabryce maszyn rolniczych pod Poznaniem. Sam użytkuje jeszcze starszego diesla w Citroenie. Wtrysk do komory wirowej na najzwyklejszej pompie rotacyjnej. Nie… Czytaj więcej »

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Wycinając DPF stajesz w jednym szeregu z tymi miłośnikami „ szmelcwagenów”

Jacek
Gość
Jacek

Nakrecasz się bo cię nie stać na prawdziwy samochód

Zenon
Gość
Zenon

Arnoldzik, trzepnij się w ten głupi łeb.

Arek
Gość
Arek

wyciąłeś katalizator? jesteś zwykłym bandytą

Robert
Gość
Robert

Tylko diesel, jeżdżę alfa-romeo giulia 2.2 diesel, norma euro 6,spalanie w trasie 6 litrów, po mieście 9,5, 210KM

WIESIEK
Gość
WIESIEK

TYLKO DISEL DOBRY ZYWTNY.