I znowu na okładce MOTOR pokazał interesujące nas samochody. Już wprawdzie nie tyle, ile przed tygodniem, ale jednak coś tu mamy, To przede wszystkim zapowiedź porównawczego testu Peugeota 308 i Opla Astry. Ale wprawne oko dostrzeże też malutkie zdjęcie Citroëna C6.
MOTOR nr 09 (3688) z 26.II.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: niemal 10 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Berliet, Citroën, Delahaye, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 X, C6, DS 9, 308, Arkana, Captur, Zoe, Jogger, Sandero, Astra, Corsa, sportowe
Przyznam się szczerze że kiedy zobaczyłem ceny nowego Volkswagena Tiguana (strony 4-5), to trochę mi szczęka opadła. Wiem, to niemieckie auto, ale widać wyraźnie, że mocno zdrożały nie tylko samochody francuskie, na co tak powszechnie narzekacie w komentarzach. Szaleństwo!
Na stronie 7. MOTOR zamieścił tabelkę z dziesięcioma najchętniej kupowanymi modelami aut w Polsce w styczniu Br. W Top 10 pojawiło się jedno auto francuskie – na ostatnim miejscu. To renault Captur, którego w pierwszym miesiącu roku zarejestrowano 666 sztuk. To wzrost o aż 152,3% w stosunku do stycznia 2023 roku.
Obok wspomnianej tabelki pojawiła się krótka notatka o aktualizacji wyposażenia samochodów Dacii. Wspomniano tam Sandero (oraz Sandero Stepway) i Joggera. My przed tygodniem napisaliśmy na ten temat sporo więcej.
Pozostajemy wciąż na tej samej stronie, bo MOTOR zamieścił tu jeszcze krótką notatkę o hybrydowych wersjach Citroëna C4 i C4 X.
Już lada chwila wystartuje tegoroczny sezon F1. Z tej Okazji MOTOR zaprezentował bolidy i kierowców wszystkich ekip, które będą się zmagać w tym roku na torach całego świata. Nie zabrakło też teamu Alpine. Pierwszy wyścig już w najbliższą niedzielę w Bahrajnie.
DS 9 pojawiło się w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 10-12 Lexusa 300h.
Na stronach 16-19 MOTOR porównał dwa samochody niby różne, ale jednak technicznie niemalże bliźniacze. To Peugeot 308 i Opel Astra, oba z benzynowymi 130-konnymi silnikami pod maską. Redaktor Szczepaniak już na wstępie stwierdza, że Ople zyskały na atrakcyjności, odkąd od GM przejęła je francuska Grupa PSA, a aktualnie niemiecka marka współtworzy koncern Stellantis. Autor wspomina przy okazji Corsę – niewątpliwą lokomotywę sprzedaży w obrębie Opla i Vauxhalla.
Stylistyka 308-ki i Astry jest bardzo różna, także wewnątrz. Każde z tych wnętrz znajdzie swoich fanów. To w Oplu jest dość kwadratowe, po niemiecku, to w Peugeocie jest po francusku designerskie. Ale każde z nich znajdzie też swoich wrogów. Ale to bardzo dobrze, że mamy do czynienia z taką różnorodnością w obrębie tego samego koncernu!
W kwestii oceny przestronności kabiny oba auta wypadły podobnie. Astra ma minimalnie większy bagażnik. Nic dziwnego – drobne różnice wynikają bardziej z projektu wnętrz, bo gabaryty obu modeli, w tym rozstaw osi, są niemalże identyczne.
Peugeot okazuje się nieco bardziej dynamiczny i ma trochę skuteczniejsze hamulce, ale różnice w obu kwestiach są naprawdę znikome. 308-kę wyciszono też nieco lepiej, za to potrzebuje praktycznie tyle samo paliwa i oferuje taki sam zasięg, jak Astra.
Opel jest ciut droższy w standardzie, ale po doposażeniu to cena Peugeota rośnie o niemal 5.000 zł wyżej. MOTOR lepiej ocenił wykończenie Peugeota i to jedyna kategoria (dopóki nie wejdziemy w sekcję kosztów), w której 308-ka uzyskała jednopunktową przewagę! Wszędzie indziej był remis.
Dopiero w ocenie kosztów Opel zyskał dwa oczka ceną zakupu, ale stracił trzy na poziomie wyposażenia. Odzyskał jedno wyposażeniem dodatkowym i ostatecznie przegrał jednym punktem z Peugeotem.
Opel Astra pojawił się w gronie dziesięciu najchętniej wyszukiwanych modeli aut używanych w Polsce – na szóstym miejscu. Materiał traktujący o najpopularniejszych samochodach używanych w naszym kraju MOTOR zamieścił na stronach 28-31. Wśród aut elektrycznych z kolei wspomniano Nissana Leafa, Renault Zoe i Fiata 500e. Jeśli chodzi o auta dostawcze, to największym zainteresowaniem cieszy się Renault, potem Fiat, a od siódmego miejsca mamy kolejno Peugeota, Citroëna, Opla i Nissana.
Na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 32. pojawił się Renault Arkana.
W artykule zatytułowanym „Luksus dla ludu” MOTOR – na stronach 34-37 – zaprezentował kilkanaście modeli marek popularnych, które oferowały coś mocno ponadstandardowego od pozostałych modeli. W stawce pojawił się Citroën C6 oferujący wspaniały komfort i głównie widlaste sześciocylindrowe silniki. Inne interesujące nas modele, na które natkniecie się w tym materiale, to Lancia Thema II oraz Jeep Grand Cherokee.
W materiale poświęconym używanemu Subaru Foresterowi (strony 38-41) w roli potencjalnego rywala MOTOR postawił Mitsubishi Outlandera z lat 2001-2006.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. przypomniano okładkę tygodnika sprzed 50 lat, na której wspomniano francuską markę Delahaye. Niżej napisano o coraz większej „polonizacji” autobusów Jelcz PR 100 produkowanych na licencji francuskiego Berlieta.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze