poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dlaczego fabryka Dacii nie może poradzić sobie z zamówieniami na nowe samochody?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-02-27
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.9k 123
5
1.8k
UDOSTĘPNIEŃ
5.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?

Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?

Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok

Dacia staje się jedną z najpopularniejszych marek w Europie. Sandero, Duster, Logan a teraz Jogger cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. Fabryka nie jest w stanie zrealizować wszystkich zamówień w czasie a przyczyną nie jest bynajmniej brak komponentów elektronicznych. Jakie są powody takiego stanu rzeczy?

Nowa Dacia Sandero i nowy Duster zostały zaakceptowane przez klientów i są wyjątkowo popularne. Posiadaczy cieszy też niska utrata wartości na rynku wtórnym. Okazało się, że Dacia jest lepsza pod tym względem niż np. Toyota, Tesla czy Volkswagen. Jednak dzisiaj nie jest tak łatwo kupić nowy samochód. Rosnące ceny we wszystkich markach powodują, że grono klientów na Dacię rośnie, bo jest to nadal auto z najlepszym stosunkiem ceny do oferowanych możliwości.

Dacia produkuje swoje samochody w kilku zakładach, zlokalizowanych m.in. w Rumunii oraz Maroku. Mają one określone, zaplanowane kilka lat temu moce wytwórcze. W Mioveni, gdzie powstają m.in. sedany i SUVy, z taśm zjeżdża tysiąc Dusterów dziennie. Rynek wchłonąłby prawdopodobnie drugie tyle a kolejka zamówień wciąż rośnie.

Zobacz: Test Dacii Duster z automatyczną skrzynią biegów – jakie są zalety i wady tego samochodu?

Dacia kilkukrotnie podnosiła moce produkcyjne swoich zakładów. Tak było m.in. w 2013 i 2020 roku. Mimo tego nie jest w stanie poradzić sobie z ogromną ilością spływających zleceń i czas oczekiwania na poszczególne modele jest bardzo długi. Stąd trudna decyzja by z niektórych rynków usunąć model Logan, np. w Hiszpanii. Ma to uprościć procesy logistyczne i skupić produkcję na rynkach, na których sprzedaje się ich najwięcej. Szczególnie Rumunia pokochała tego sedana i tam cieszy się on nieustająco ogromną popularnością. Także w Polsce zapotrzebowanie na Logana znacznie wzrosło, bo jest on coraz chętniej wykorzystywany na taksówkach.

Zobacz: Duster z LPG. Czy 100 KM wystarczy? 

Dacia, projektując wydajność swoich zakładów w Rumunii na około 400 tysięcy samochodów rocznie, nie przewidziała, że marka stanie się europejskim hitem sprzedażowym. Owszem, zakładano wzrost, ale w najbardziej optymistycznych planach nie było mowy o tak dużych zamówieniach. Marka odniosła sukces, który dzisiaj jest też pewnym problemem – to klęska urodzaju – rozumiana jako nadmiar zamówień, co oznacza opóźnienia w realizacji.

Zobacz: Nowy samochód Dacia. Skonfiguruj swój model

Tysiąc Dacii Duster, które są produkowane dziennie, to dzisiaj za mało. Fabryka mogłaby produkować 2000 i to byłoby zapewne odpowiednią ilością do zamówień. Jednak zwiększenie mocy produkcyjnych nie jest takie proste. Oznacza to konieczność wyszkolenia nowych pracowników, budowę nowych hal produkcyjnych, zakup nowych maszyn i akcesoriów a przede wszystkim rozbudowanie procesów logistycznych, bo część podzespołów przyjeżdża z Francji. Kłopoty z podzespołami elektronicznymi też dają się we znaki. Fabryka miała kilka przestojów, które również zwiększają opóźnienia.

Według informacji, które uzyskaliśmy od osoby pracującej w Rumunii, obecnie trwają przygotowania do dużej inwestycji, która zwiększy moce produkcyjne, co powinno znacznie skrócić czas realizacji zamówień. Nie ma jednak jeszcze żadnych szczegółów, kiedy będzie ona realizowana. Pandemia COVID-19 oraz konflikt na Ukrainie również mają na to pewien wpływ.

Nowa Dacia Jogger, Duster, Sandero i Logan są wyjątkowo popularne a sprzedaż ciągle rośnie. Dlatego dzisiaj, gdy na nowy samochód czeka się kilka miesięcy, zakup warto planować z większym wyprzedzeniem.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterJoggerLoganSandero
Udostepnij703Tweet439Udostepnij123
Poprzedni

Silnik 2.0 16V: prosta jednostka – idealna do LPG – koncernu PSA. Citroën C5, Peugeot 406,

Następny

Auto Centrum Golemo, dealer marek Citroën, DS Automobiles i Peugeot z Krakowa, uruchamia akcję pomocy dla Ukrainy

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Auto Centrum Golemo, dealer marek Citroën, DS Automobiles i Peugeot z Krakowa, uruchamia akcję pomocy dla Ukrainy

Peugeot 9X8

Peugeot odkłada debiut hipersamochodu 9X8 w Le Mans

Gdzie kupić nowy samochód od ręki? Najtańsze i najdroższe Renault: Kangoo, Clio, Espace, Master

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Radek - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.