Nowa Dacia Duster III generacji coraz bliżej. Już wkrótce zostaną otwarte zamówienia i pojawi się polski cennik a tymczasem zainteresowanie nowym modelem jest nadal bardzo wysokie.
Dacia Duster zadebiutowała w roku 2010. Doskonale pamiętam ten moment, gdy w Polsce pojawiły się premierowe egzemplarze a redakcja Francuskie.pl opublikowała ich pierwsze zdjęcia. Z niecierpliwością czekałem aż auta pojawią się w salonach, żeby móc je obejrzeć. To był absolutny przełom, pełnoprawny SUV za 39.900 zł. Niska cena bazowa szokowała konkurencję, która nie do końca rozumiała jak można tak tanio sprzedawać samochody.
Powód pierwszy – zmiana generacji
Rok rok 2010 wygenerował tak duże zainteresowanie – a dzisiaj mało kto pamięta te szturmy na salony – że fabryka nie była w stanie jemu sprostać. Fala sprzedaży ruszyła rok później, gdy na rynek wjechały 134 tysiące egzemplarzy! Druga fala zainteresowania Dusterem pojawiła się wraz z nadejściem II generacji modelu w roku 2019. Wyraźnie widać to w statystykach, rekordowa roczna sprzedaż na poziomie 220 tysięcy sztuk! Potem przyszedł COVID-19 i wszystko siadło.
Dacia Duster – sprzedaż na przestrzeni lat 2010-2022
Jak wygląda sprzedaż Dacii Duster w latach 2010 – 2022?
Rok |
Ilość sprzedanych egzemplarzy |
2010 |
57.438 |
2011 |
134.001 |
2012 |
101.452 |
2013 |
88.082 |
2014 |
127.772 |
2015 |
125.416 |
2016 |
139.826 |
2017 |
145.682 |
2018 |
180.391 |
2019 |
220.167 |
2020 |
139.269 |
2021 |
144.772 |
2022 |
146.747 |
Teraz mamy rok 2024 i rynek wyraźnie się ożywił. Mnóstwo ludzi czeka z zakupem na nowy model, mimo iż marka wprowadziła promocję Dacia Flex, innymi słowy mówiąc kto kupi Dustera teraz, będzie mógł go bez problemu wymienić na nowy model.
Powód drugi – koniec okresu eksploatacji poprzednich egzemplarzy
Dacia Duster III pojawia się w momencie, gdy auta kupione w latach 2015-2019 dojeżdżają do przebiegów, przy których właściciele zaczynają się zastanawiać nad zmianą. Część osób kończy właśnie 5-letni okres gwarancyjny i szuka już nowej propozycji. Z Dacii generalnie są zadowoleni, więc jest to naturalny wybór. Według badań to właśnie 5 do 7 lat jest taką granicą dla większości klientów.
To co najmniej kilkadziesiąt tysięcy dodatkowych zamówień, jeśli nie więcej!
Powód trzeci – nowi klienci z innych marek. Skoda, Kia i Toyota
Dacia mocno się zmieniła i poszerza bazę klientów. Teraz na celowniku są już nie tylko osoby, które szukały taniego samochodu. Wręcz przeciwnie, Duster III generacji może śmiało konkurować – a pod pewnymi względami jest lepszy – z markami takimi jak Toyota, Skoda czy Kia. Wystarczy spojrzeć na design nadwozia czy wnętrze, tutaj z budżetowego auta zostało już naprawdę niewiele.
Dacia ma znakomitą opinię, dobrze trzyma cenę i ma bardzo dobry stosunek kosztów zakupu do możliwości. To kluczowe atuty a jeśli dodamy do tego oszczędną i dopracowaną hybrydę to mamy w zasadzie komplet.
Dacia Duster III – kiedy otwarcie zamówień i polski cennik?
Na koniec pozostaje kluczowe pytanie – kiedy otwarcie zamówień i polski cennik? Marka obiecuje, że będzie to na koniec marca 2024 roku. Powód opóźnienia jest dość oczywisty, to chęć wyprzedaży jak największej ilości egzemplarzy samochodów stojących w salonach, po to jest promocja ze zniżką 7500 zł.
Pierwsze Dustery powinny przyjechać do Polski na przełomie maja i czerwca. Zapowiada się duży hit!
Najnowsze komentarze