Malutkie zdjęcie Citroëna C4 Cactusa pojawiło się na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Widać na niej jeszcze Nissana Juke’a oraz Opla Mokkę opracowanego w czasach, gdy marka nie wchodziła jeszcze w skład Grupy PSA. Czy wewnątrz numeru znajdziemy więcej interesujących nas samochodów?
MOTOR nr 28 (3603) z 11.VII.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: prawie 7,3 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Cactus, C4 X, 207, 2008, Captur, Kadjar, Scenic, Trafic
Owszem. Już na stronach 4-5 MOTOR prezentuje Citroëna C4 X. To w zasadzie SUV coupe, ale Redaktor Szczepaniak upiera się przy sedanie. To, że z tyłu jest klasyczny bagażnik, a nie pokrywa z unoszącą się szybą nie zmienia faktu, że mamy do czynienia z sylwetką coupe. Zaprezentowano kilka zdjęć, trochę tekstu i pojawiło się sporo odwołań do „zwykłego” C4.
W dziale Motorynek na stronie 10. pojawiły się wzmianki o Jeepie Grand Cherokee i Nissanie Qashqaiu. Podsumowano też sprzedaż nowych aut w Europie w okresie pierwszych pięciu miesięcy br. (Peugeot na miejscu trzecim, Renault na ósmym).
Z kolei na stronach 10-11 zaprezentowano najlepiej oceniane marki aut w Niemczech. Królują oczywiście marki niemieckie. Z „naszych” najwyżej uplasował się Renault – na pozycji 27. Peugeot zamknął trzecią dziesiątkę, a Dacię sklasyfikowano na miejscu 33. Dalej mamy Alpine (35.), DS. Automobiles (37.) i Citroëna (38.).
Renault Trafic Wavecamper pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 20-21 Mercedesa Marco Polo.
Renault Scenic pojawił się na zdjęciu zamieszczonym na stronie 26.
Z kolei Renault Kadjara pokazano na malutkiej fotce na stronie 30.
Na stronie 34. poruszono temat Peugeota 207 1.6 HDi wyposażonego w dwumasowe koło zamachowe i filtr cząstek stałych, choć kupujący to auto oczekiwał, że żadnego z tych elementów w nim nie będzie, bo to wersja 90-konna. MOTOR odpowiada, że to wersja 110-konna z ograniczoną fabrycznie mocą.
Na tej samej stronie „prześwietlono” Citroëna C4 I generacji. Uznano, że ma za mały bagażnik. Notę przeciętną wystawiono za przestronność wnętrza, jakość materiałów, osiągi, zużycie paliwa, koszty serwisu i bezawaryjność. Oceną powyżej średniej przyznano za wyposażenie, wygląd i styl, cenę zakupu oraz ceny części. Bardzo dobrze oceniono komfort jazdy i hałas, dostępność części oraz dostępność serwisu.
Wśród crossoverów dostępnych na rynku wtórnym MOTOR wybrał piętnaście modeli godnych zainteresowania i opisał je na stronach 36-41. Nie zabrakło w tej grupie aut nas interesujących. To Citroën C4 Cactus (sugerują wersje z dieslem 1.6 HDi), Fiat 500X, Fiat Sedici, Jeep Renegade, Nissan Juke, Opel Mokka I, Peugeot 2008 (tu też diesel będzie lepszym wyborem) i Renault Captur.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze