Gwiazda ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w São Paulo, show car Renault Duster Oroch, był jedną z większych atrakcji na zakończonym wczoraj 22. Agrishow (Międzynarodowe Targi Techniki Rolniczej w Praktyce) w Ribeirao Preto. To jedne z najważniejszych targów w Ameryce Łacińskiej, które w tym roku odbywały się w dniach 27. kwietnia – 1. maja.
Duster Oroch został zaprojektowany przez Renault Design América Latina (RDAL) z siedzibą w São Paulo i jest wizualizacją pomysłu stworzenia pick-upa bazującego na SUV-ie. Łączy nowoczesne wzornictwo, pięcioosobową kabinę i funkcjonalność małej ciężarówki podpierając to wszystko dobrymi właściwościami terenowymi.
Zaprezentowany na Agrishow koncept polakierowano satynowanym białym lakierem wprowadzając dla uatrakcyjnienia pomarańczowe elementy. Wygląda atrakcyjnie, a przy tym jest funkcjonalny. Przetłoczenia na błotnikach nadają nadwoziu muskulatury. Duży prześwit, 18-calowe koła (z oponami 255/60R18) i osłony na nadkolach sprawiają, że Oroch nie wydaje się tanim pojazdem. Wręcz przeciwnie – wygląda bardzo atrakcyjnie!
Wewnątrz znalazł się oczywiście multimedialny ekran, na którym mogą być prezentowane obrazy z dwóch kamer umieszczonych w tylnej części pojazdu. Co więcej – kamerami tymi można sterować z wnętrza samochodu. Wykończenie niektórych elementów przypomina kombinezon surfingowy z neoprenu.
Ale na Agrishow pokazano nie tylko Orocha, który – jak by nie patrzeć – był tylko wizytówką i pokazem możliwości designerów z RDAL. Renault wynajął stoisko o powierzchni aż 3.250 m², na którym zaprezentował wiele modeli produkcyjnych, w tym Mastera (w wersjach Minibus, Furgon i kabina z podstawą do zabudowy), Kangoo, Nowego Dustera, Logana i Sandero. Przygotowano też Duster 4×4, którym każdy zarejestrowany wcześniej uczestnik mógł się przewieźć po torze off-roadowym, czy to jako kierowca, czy jako pasażer.
Renault Master jest liderem sprzedaży średnich samochodów dostawczych w Brazylii. Nic dziwnego – ma przecież wiele zalet. Jest w stanie zabrać masę ładunku bez utraty komfortu prowadzenia, a do tego niemal każdy znajdzie coś dla siebie – oferowanych jest przeszło 70 wersji nadwoziowych w różnych wariantach długości i wysokości. Warto też podkreślić, że w wersji minibus Master dysponuje bagażnikiem o pojemności aż 1.700 litrów – największym w swojej klasie. Samochód produkowany jest w zakładach São José dos Pinhais w stanie Parana, a do napędu służą wysokoprężne silniki 2.3 16v o mocy 130 KM łączone z sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami.
Renault Kangoo, to uznany zawodnik, doceniany za trwałość i ekonomikę użytkowania. Ma najwyższą (w Brazylii) ładowność w swoim segmencie (800 kg), a napędzany silnikiem 1.6 16v Hi-Flex o mocy 98 KM (przy zasilaniu etanolem) posiada etykietę A w programie oceny samochodów Inmetro https://francuskie.pl/czyste-brazylijskie-modele-renault/. Tak jak i Master, także Kangoo świetnie wpisuje się w bardzo różnorodne potrzeby biznesowe – chętnie sięgają po niego piekarnie, kwiaciarni, pralnie, sklepy zoologiczne i najróżniejsi przedsiębiorcy franchisingowi.
Od kwietnia w Brazylii oferowany jest Renault Duster model 2016. Jest lekko zmodyfikowany na zewnątrz i w środku, a funkcjonalność systemu MediaNav także się zwiększyła. Teraz Nazywa się nawet MediaNav Evolution. 2-litrowy silnik zyskał 6 KM i oferuje teraz 148 KM przy zasilaniu etanolem. Klienci chętnie wybierają też 115-konny silnik 1.6 16v. Do wyboru jest pięć wersji wyposażeniowych, skrzynie manualne i automatyczna, napęd na dwa lub cztery koła. W przypadku tego ostatniego klient uzyskuje krótki pierwszy bieg (coś a’la funkcja pełzania) oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu.
Nowy Renault Logan utrzymał najważniejsze zalety poprzednika – wciąż jest samochodem przestronnym, odpornym mechanicznie, ma niskie koszty zakupu i utrzymania, a do tego jest objęty trzyletnią gwarancją. Mimo prostoty i niskiej ceny oferuje przyzwoite wyposażenie, w tym tempomat z ogranicznikiem prędkości. W Brazylii może być napędzany litrowym szesnastozaworowym silnikiem Hi-Power o mocy 80 KM (przy zasilaniu etanolem), a od ubiegłego roku można się zdecydować na zautomatyzowaną skrzynię biegów Easy’R o pięciu przełożeniach https://francuskie.pl/logan-i-sandero-ze-skrzynia-zautomatyzowana/, która pozwala zaoszczędzić nawet 20% paliwa!
Nowe Renault Sandero oferuje dużo przestrzeni, zarówno dla pasażerów, jak i dla bagażu (320 litrów). Idealnie spisze się więc zarówno w roli samochodu dla młodej rodziny, jak i dla singla. Dobre wyposażenie oparte w dużej mierze na systemie MediaNav pozwala nie tylko sprawnie nawigować, ale zapewnia też dostęp do multimediów, pozwala też na doskonalenie eco-jazdy. Dynamiczne i oszczędne silniki (1.0 16 V Hi-Power oraz 1.6 8V Hi-Power) są tożsame z tymi oferowanymi w Loganie. Podobnie wygląda kwestia gwarancji – 3 lata lub 100.000 km, to ważny atut przemawiający za wyborem Renault.
KG; zdjęcia: Renault Brasil
Najnowsze komentarze