Peugeot – pokaz mobilności trwałej
– Premiera Peugeota na rynku "elektrycznym" – i0n wprowadzony z końcem 2010 roku
– HYbrid4 – Peugeot inicjatorem hybrydy z dieslem w modelu 3008 (rok 2011) – gwałtowny spadek zużycia paliwa i emisji spalin (99g CO2/km).
– Peugeot BB1 – 2,5m, 4 miejsca, 0 spalin. BB1 przesuwa motoryzacyjne granice.
– Peugeot z siłą powraca w 2010 roku na rynek rowerów, zwłaszcza z elektryczną ofertą.
Peugeot – lider ochrony środowiska
Mobilność zrównoważona – Peugeot przyjmuje wyzwanie nowego rozdania w motoryzacji z konkretnymi odpowiedziami już dziś.
W ciągu dziesięciu lat Marka – prekursor filtra cząstek stałych (FAP) – wyposażyła w to urządzenie blisko 2,3 miliona pojazdów HDi. Już 50% pojazdów Peugeot sprzedanych w Europie emituje mniej niż 130g CO2/km (w tym Peugeot 207 99g).
By uwrażliwić kierowców na eko-jazdę, Peugeot zorganizował "Peugeot Eco Cup" – rywalizację w której wzięły udział 72 załogi z osiemnastu europejskich krajów w czterech modelach z napędami HDi (207, 308, 3008, 5008) w dokładnie identycznych egzemplarzach. Pomiary były przeprowadzone podczas "economy run" o długości 1.000 km z Paryża do Genewy, a spektakularne wyniki zaczynały się od 3,24 l/100 km dla modelu 207 HDi 90.
Peugeot oferuje elektryczny model i0n – zwarty samochód, żywy i poręczny dla czterech osób, z prędkością maksymalną rzędu 130km/h oraz, dzięki akumulatorom litowo-jonowym, z zasięgiem 130 km. Do tej pory przyjęto ponad 2.000 zamówień na ten model. Peugeot ma już uzgodnioną sprzedaż modelu i0n, po podpisaniu licznych listów intencyjnych i w ofercie za mniej niż 500 EUR miesięcznie.
Peugeot ma odpowiedzi na gwałtowny wzrost oczekiwań ekologicznych
Mikrohybryda, z systemem e-HDi rozwijanym do 2011 roku, gdzie można oczekiwać 15% mniejszego zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń w cyklu miejskim.
Pełna hybryda – wprowadzony z początkiem 2011 roku model 3008 HYbrid4 będzie pierwszą seryjną propozycją hybrydy z dieslem. Technologia HYbrid4 oznacza spadek zużycia paliwa i emisji CO2 na poziomie 35% względem silnika o podobnej mocy (3,8 l/100 km oraz 99g CO2/km dla 3008 HYbrid4), ponadto tryb "zero emission", wzrost osiągów (do 200 KM) oraz napęd na cztery koła.
Wprowadzenie RCZ HYbrid4 pokazuje wszechstronność tego rodzaju napędu.
W 2012 roku Peugeot wprowadzi technologię HYbrid4 rechargeable, gdzie celem jest, dla modelu 3008, 2l/100km oraz poniżej 50g CO2/km.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal
Zabrakło Ci mocy? Chcesz skutecznie wyłączyć FAP/DPF?
Rozwiązaniem jest Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze