Elektrycznie wspomagana hulajnoga zaprojektowana przez Peugeota i Micro ma zapewnić jeszcze większą mobilność w wielkich aglomeracjach. Taka hulajnoga ma niewielkie gabaryty, można ją więc wozić w samochodzie, a w razie potrzeba wyciągnąć i skorzystać z niej tam, gdzie na czterech kołach z silnikiem spalinowym zwyczajnie wjechać nie wolno.
Elektrycznie wspomagana hulajnoga od Peugeota będzie też dostępna w pakiecie z Nowym Peugeotem 3008.
Zaprezentowana dokładnie przed tygodniem, 23. maja 2016 roku, elektrycznie wspomagana hulajnoga oferowana będzie zarówno w sieci dealerskiej Peugeota, jak i w punktach handlowych współpracujących z firmą Micro. Nie są jeszcze znane ceny tego pojazdu, ale pewnie jakoś wyjątkowo tanio nie będzie.
Dlaczego? Cóż – urządzenie jest dość skomplikowane, choć na pierwszy rzut oka na takie nie wygląda. Zaprojektowali je specjaliści z dwóch firm. Peugeot znany jest od lat z najróżniejszych pojazdów, dwu-, trzy- i czterokołowych. Rowery, skutery, motocykle, samochody, a wszystko to z różnymi źródłami napędu. Micro z kolei od dobrych dwudziestu lat znane jest ze znakomitych hulajnóg i stanowi dziś punkt odniesienia dla innych producentów. Nic wiec dziwnego, że obie firmy postanowiły połączyć siły, by opracować urządzenie, o którym dziś piszemy.
Elektrycznie wspomagana hulajnoga od Peugeota i Micro waży zaledwie 8,5 kg, a więc niewiele jak na tego typu urządzenie. Wszak musi mieć cały zespół napędowy oraz akumulatory, a to wszystko waży.
Czy warto kupić elektryczną hulajnogę? Wszystko zależy oczywiście od indywidualnych opinii, ale warto wspomnieć, że elektrycznie wspomagana hulajnoga od Peugeota ma kilka ciekawych innowacji. Wymienić tu należy choćby „Motion Control”, czyli system wspomagania elektrycznego opracowany przez Micro. Akumulator litowo-jonowy jest wbudowana w ultra-cienką platformę, zaś silnik został zintegrowany bezpośrednio z tylnym kołem. E-kick optymalizuje poziom wspomagania elektrycznego opierając się na ruchach użytkownika i zapewnia zasięg do 12 km. Pozwala na uzyskiwanie prędkości do 25 km/h i jest wyposażony w hamulec nożny, który połączono z systemem odzyskiwania energii, który doładowuje akumulator.
Ciekawostką jest też system składania rączek zaprojektowany przez studio Peugeot Design Lab – pozwala on „wskoczyć” jednej rączce w drugą, co czyni składanie banalnie prostym, zmniejsza wymiary hulajnogi, którą z kolei łatwo składa się wokół przedniego koła, dzięki czemu zajmuje niewiele miejsca i można ją transportować bez trudu. Naturalnie elektrycznie wspomagana hulajnoga od Peugeota będzie mogła mieć doładowywany akumulator podczas transportu Nowym Peugeotem 3008, o ile w samochodzie będzie pracował silnik.
Ładowanie tej hulajnogi poza samochodem do pełnej pojemności akumulatorów zajmuje godzinę.
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze