W ramach Kontraktu Renault 2009, Grupa przyjęła ambitny plan ochrony środowiska zakładający zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Obejmuje on trzy zobowiązania:
Renault pracuje nad rozwiązaniem opartym na energii elektrycznej pozwalającym na wyeliminowanie emisji dwutlenku węgla podczas jazdy pojazdu. Prace nad tą technologią prowadzone są wspólnie z Nissanem w ramach Aliansu. Powinna ona zostać zastosowana w pojazdach w roku 2010.
W ramach planu „Renault Kontrakt 2009”, grupa zobowiązała się do istotnej redukcji emisji CO2 przez produkowane przez siebie pojazdy w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Plan „120/140” określa precyzyjny cel na rok 2008: sprzedaż 1 miliona pojazdów emitujących poniżej 140 g CO2/km, w tym 1/3 emitujących poniżej 120 g. W tym celu Renault prowadzi prace nad różnymi technologiami alternatywnymi, przystępnymi cenowo dla klientów i nadającymi się do szerokiego wprowadzenia. Wśród nich jest rozwiązanie oparte na energii elektrycznej.
Pojazd z napędem elektrycznym w roku 2010
W ramach prowadzonych wspólnie z Nissanem prac, Renault bada rozwiązanie szczególnie przystosowane do eksploatacji w aglomeracjach miejskich, pozwalające na całkowite wyeliminowanie emisji CO2 podczas jazdy pojazdu. Prace Renault i Nissana nad całością komponentów pojazdu są obecnie w fazie zaawansowanych badań. Współpraca z Nissanem dotyczy technologii akumulatorów litowo-jonowych oraz ich konstrukcji, silnika elektrycznego i oprogramowania zarządzającego pracą całego układu, jak również sposobów odzyskiwania energii w fazie hamowania. Rynki zbytu Aliansu pozwalają założyć duży potencjał sprzedaży, niezbędny dla zapewnienia rentowności ekonomicznej projektu. Renault skoncentruje się głównie na rynku pojazdów flotowych we Francji i w Europie w 2010 r.
Najnowsze komentarze