Team Renault skupił się też na zapoznaniu nowego kierowcy z systemami zainstalowanymi w bolidzie.
Robert Kubica: Mój pierwszy dzień testów R30 przebiegł dobrze. Mieliśmy dużo rzeczy do sprawdzenia w samochodzie i cała praca przebiegała bez większych zakłóceń. Drugiego dnia popracujemy nad zbalansowaniem samochodu – musimy zrozumieć, jaki rozkład mas będzie najbardziej optymalny, zwłaszcza we współpracy z węższymi przednimi oponami Bridgestone. Nie jest to łatwe – wszak pierwszy raz jeżdżę R30. Musimy na pewno popracować nad podsterownością w szybkich zakrętach.
Alan Permane, Główny Inżynier: Po pierwszym dniu prac z Robertem jesteśmy zadowoleni. Koncentrowaliśmy się m.in. nad niezawodnością w długiej pracy, ale też nad właściwą pozycją i wygodą Roberta w samochodzie. Sprawdzaliśmy też, co lubi samochód, jak się zachowuje na węższych oponach, i jak pracują hamulce w bolidzie obciążonym dużą ilością paliwa. Ogólnie był to bardzo produktywny dzień.
Drugiego dnia testów, czyli wczoraj, na torze pod Walencją Renault F1 Team testował niezawodność samochodu. Robert Kubica pokonał 119 okrążeń toru, aż pod sam koniec testów zatrzymał się w pobliżu stanowiska swojego zespołu, najwyraxniej z powodu braku paliwa ;-)
Robert Kubica: Po sprawdzeniu systemów samochodu wczoraj, dziś skupiliśmy się na badaniu niezawodności. Jednocześnie kontrolowaliśmy zbalansowanie samochodu po wprowadzeniu pewnych poprawek ostatniej nocy. To były doświadczenia inne od tych z poprzedniego zespołu, dlatego te testy były bardzo ważne, bym dobrze wyczuł samochód. Testy były długie, zrobiliśmy masę kilometrów, wszystko przebiegło bez większych problemów, co jest potwierdzeniem naszej niezawodności.
Alan Permane, Główny Inżynier: Kolejny dobry dzień. Pokonaliśmy 119 okrążeń i jesteśmy zadowoleni z naszej niezawodności. Zmiany wprowadzone w nocy pozwoliły na ograniczenie podsterowności, na którą skarżył się wczoraj Robert. Dziś nasz kierowca był już zadowolony z samochodu, ma lepsze wyczucie auta i czuje się w nim bardziej komfortowo. Warunki panujące na torze w Walencji były bardzo dobre, a opony Bridgestone świetnie pasują do tego obiektu.
Dziś (środa) za kierownicą R30 zasiądzie Witalij Pietrow, pierwszy Rosjanin w F1.
W oparciu o informację Renault F1 Team
KG
Najnowsze komentarze