Firma Pirelli przy współpracy z FIA zakończyła analizy lewych tylnych opon z incydentów z udziałem Lance’a Strolla i Maksa Verstappena podczas Grand Prix Azerbejdżanu.
W ramach tych analiz przebadano także opony wykorzystywane przez inne samochody podczas wyścigu, mające taki sam lub większy przebieg w porównaniu z uszkodzonymi egzemplarzami. Ustalono, że nie było żadnych wad fabrycznych i jakościowych we wszystkich oponach, nie było też żadnych oznak zużycia lub rozwarstwienia. Przyczyny awarii dwóch lewych tylnych opon w samochodach zespołów Aston Martin i Red Bull zostały jasno zidentyfikowane. W obu przypadkach doszło do obwodowego pęknięcia wewnętrznej ścianki bocznej, co może być powiązane z warunkami eksploatacji opon – mimo stosowania się do określonych parametrów początkowych (minimalne ciśnienie oraz maksymalna temperatura w kocach grzewczych).
W wyniku przeprowadzonych analiz firma Pirelli przekazała swój raport FIA oraz zespołom. FIA i Pirelli uzgodniły nowy zestaw protokołów – w tym już dostarczoną zespołom poprawioną dyrektywę techniczną – które dotyczą monitorowania warunków eksploatacji podczas wyścigowego weekendu. Pod uwagę będą brane także wszelkie inne stosowne działania.
źródło: Pirelli Polska
Najnowsze komentarze