Flota 200 samochodów elektrycznych pozwoliła uniknąć emisji 18 ton CO2 w czasie dwutygodniowego światowego szczytu klimatycznego.
To największa w historii flota samochodów elektrycznych obsługująca międzynarodową konferencję.
Pracownicy Renault i Nissana zgłosili się na ochotnika, by prowadzić samochody należące do floty, w skład której wchodziły pojazdy Renault ZOE, Nissan LEAF i Nissan e-NV200.
Z floty samochodów elektrycznych Aliansu Renault-Nissan udostępnionej na potrzeby szczytu COP21 skorzystało ponad 8 tysięcy akredytowanych delegatów, dziennikarzy i negocjatorów, którzy pokonali 175 tysięcy km, nie emitując CO2 i nie zużywając ani kropli paliwa w czasie dwóch tygodni trwania dorocznej konferencji w sprawie zmian klimatu w Paryżu.
Flota licząca 200 samochodów elektrycznych pozwoliła zaoszczędzić około 182 baryłek ropy, co stanowi równowartość 18 ton CO2, które nie zostały wyemitowane do atmosfery.
Alians Renault-Nissan był oficjalnym dostawcą samochodów osobowych zapewniających transport wahadłowy w czasie konferencji COP21, która odbywała się w dniach 30 listopada – 11 grudnia. Była to największa w historii flota samochodów elektrycznych udostępniona na potrzeby międzynarodowej konferencji.
Samochody elektryczne wykonały ponad 3.800 przejazdów dla około 8 tysięcy akredytowanych delegatów z hoteli na miejsce konferencji w Le Bourget na północy Paryża. W skład floty wchodziły samochody miejskie Renault ZOE, limuzyny hatchback Nissan LEAF i siedmioosobowe samochody dostawcze Nissan e-NV200. Pracownicy Renault i Nissana zgłosili się na ochotnika w charakterze kierowców i zarazem ambasadorów Aliansu. Zostali oddelegowani do wożenia delegatów na COP21, w uzupełnieniu do komunikacji publicznej.
Po raz pierwszy Organizacja Narodów Zjednoczonych użyła floty w 100% elektrycznych samochodów do przewozów osobowych w trakcie konferencji klimatycznej.
Z okazji COP21 i deklaracji paryskiej w sprawie elektromobilności i przeciwdziałaniu zmianom klimatu, w związku z apelem do poszerzenia działań Alians Renault-Nissan podpisał umowę zmierzającą do zwiększenia liczby samochodów elektrycznych i rozbudowy infrastruktury. Umowa ta wpisuje się w zobowiązania podjęte na szczycie COP21 w celu ograniczenia zmian klimatu.
Udostępnienie terminali szybkiego ładowania
Alians Renault-Nissan zainstalował sieć 90 terminali standardowego i szybkiego ładowania w strategicznych lokalizacjach. Są one zasilane energią ze źródeł niskoemisyjnych dostarczoną przez EDF. Emisja rezydualna została skompensowana w ramach programu kompensacji emisji CO2 zatwierdzonego przez ONZ.
13 z 27 zainstalowanych terminali szybkiego i przyspieszonego ładowania zostanie udostępnionych do użytku publicznego, w tym dwa terminale szybkiego ładowania na lotnisku Charles de Gaulle, dwa na obwodnicy Paryża i jeden na lotnisku Orly. Korzystając z terminali szybkiego ładowania, będzie można załadować akumulator samochodu elektrycznego od 0 do 80% jego pojemności w ciągu około 30 min.
Alians Renault-Nissan jest światowym liderem w dziedzinie samochodów o zerowej emisji i produkuje połowę samochodów elektrycznych, jakie można dziś spotkać na drogach. Od wprowadzenia na rynek pierwszego modelu Nissan LEAF pod koniec 2010 r. Renault i Nissan sprzedały ponad 280 tysięcy samochodów elektrycznych.
* bez emisji CO2 i określonych w przepisach zanieczyszczeń atmosferycznych w czasie jazdy zgodnie z cyklem homologacji NEDC
ALIANS RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan opiera się na strategicznej współpracy pomiędzy francuskim koncernem Renault (z siedzibą w Paryżu) a japońskim koncernem Nissan (Jokohama). Samochody Aliansu stanowią ponad 10% sprzedawanych na świecie pojazdów. Utworzony w 1999 roku Alians Renault-Nissan sprzedał w 2014 roku 8,5 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler, japoński Mitsubishi Motors, chiński Dongfeng czy hinduski Ashok Leyland. Jest również większościowym akcjonariuszem joint-venture kontrolującej Avtovaz, rosyjskiego producenta samochodów Łada.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze