W badaniu „Cote d’amour des constructeurs” czyli ocenie współpracy dealerów z markami, realizowanym we Francji przez Mobilians, mierzy się kluczowe aspekty biznesowe dla dilerów – sprzedaż nowych i używanych pojazdów, dostarczanie części zamiennych, poziom serwisu posprzedażowego, wsparcia i wiele innych.
Na podium znalazły się marki, które najlepiej dostosowały się do oczekiwań dilerów. BMW triumfuje, osiągając rekordową notę 7,27 na 10, a tuż za nim uplasowała się siostrzana marka Mini z wynikiem 7,01. Nowością jest trzecie miejsce zdobyte przez Renault, które z oceną 6,70 na 10 zanotowało najwyższy wynik od 2017 roku. Takie wyróżnienia wskazują na skuteczne działania BMW i Renault w budowaniu silnych relacji z dystrybutorami.
Stellantis na końcu stawki
Problemy z relacjami między markami grupy Stellantis a ich siecią dystrybucji zostały wyraźnie zaznaczone w tegorocznym badaniu. Peugeot, Opel, Jeep, Citroën DS i Alfa Romeo zajmują bardzo niskie pozycje. Niemal wszystkie aspekty działalności – sprzedaż nowych samochodów, przygotowanie, dystrybucja części, marketing i ogólna rentowność – otrzymują negatywne oceny.
Co ciekawe, podobnie jest w Polsce. Sytuacja jest tak zła, że nasi dealerzy wystosowali list do nowego dyrektora operacyjnego na Europę. Chociaż piszą w pozytywnym tonie, to z pisma przebijają się rozczarowanie działaniami Stellantis i brak perspektyw.
Jak oceniane są poszczególne marki przez dealerów we Francji?
Wyniki badania Cote d’amour des constructeurs 2024
Miejsce |
Marka |
1 |
BMW |
2 |
MINI |
3 |
RENAULT |
4 |
MERCEDES |
5 |
DACIA |
6 |
SKODA |
7 |
SUZUKI |
8 |
TOYOTA |
9 |
SEAT/CUPRA |
10 |
VOLVO |
11 |
FORD |
12 |
VOLKSWAGEN |
13 |
AUDI |
14 |
NISSAN |
15 |
MAZDA |
16 |
KIA |
17 |
HYUNDAI |
18 |
FIAT |
19 |
MG |
20 |
HONDA |
21 |
PEUGEOT |
22 |
OPEL |
23 |
JAGUAR LAND ROVER |
24 |
JEEP |
25 |
CITROEN |
26 |
ALFA |
27 |
DS |
28 |
MITSUBISHI |
Najnowsze komentarze