142 gramy CO2 emituje średnio auto z koncernu PSA. To najlepszy wynik osiągnięty przez auta oferowane na rynku w roku 2006. W stosunku do średniej za rok 2005 oznacza to poprawę o średnio 4 gramy na 100 km, czyli o 2,7%. Dzięki temu produkty francuskiego koncernu osiągnęły wynik lepszy, niż wiodący do tej pory Fiat (144 g/100 km w 2006 roku).
Dobrze w przedmiotowej kwestii radzi sobie także Renault. Średnia emisja CO2 w roku 2006 wyniosła 147 g/100 km i była niższa o 1 gram w stosunku do roku poprzedniego. Renault plasuje się dzięki temu na trzeciej pozycji wśród najczystszych koncernów – po PSA i Fiacie.
Co ciekawe – są koncerny, które w 2006 roku truły bardziej, niż rok wcześniej. Należy do nich na przykład tak uwielbiany w Polsce Volkswagen, którego średnia emisja dwutlenku węgla wzrosła ze 165 na 166 g/100 km.
Należy przy tym podkreślić, że średnią wyliczono z uwzględnieniem wolumenu sprzedaży poszczególnych marek/koncernów.
Zauważono przy tym, że średnia emisja CO2 samochodów niemieckich wynosiła w 2006 roku 173 g/100 km, zaś auta francuskie były znacznie czystsze emitując średnio tylko 144 g/100 km. Ciekawe, jak Niemcy zamierzają spełniać normy unijne, które zaczną obowiązywać w przyszłym roku…
Cóż – nasuwa się wniosek, że Francuzi wolą jeść zdrowe, nie podtrute ślimaki i popijać je winem z dojrzewających w prawdziwym słońcu winogron, niż obżerać się wurstem z niedotlenionej wołowiny podlewanej piwem gazowanym dwutlenkiem węgla emitowanym przez Volkswageny…
Na podstawie publikacji IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze