Nie podano pełnej listy sprawdzonych samochodów, ale dane najbliższe prawdy podaje w swych publikacjach Peugeot. Model 308 SW HDi 110 KM spalił w teście „Auto Bilda” 5,1 litra / 100 km zamiast deklarowanych 4,9 litra. Była to najmniejsza wykazana w porównaniu różnica.
Zauważalnie gorzej wypadły marki niemieckie. Podano dwa przykłady – Mini Cooper D Clubman spalił 5,7 zamiast 4,1 litra, zaś Smart Fortwo Coupe mhd wyposażony w system Stop&Start potrzebował 5,7 zamiast 4,3 litra.
Pochwalono Mercedesa B-Klasse 170 NGT zasilanego gazem ziemnym – zamiast deklarowanych przez producenta 4,9 kg CNG spalił 5,3 kg / 100 km.
Ze swoich doświadczeń dodam, że dwie sztuki Saxo, jakie kiedyś miałem, paliły stosunkowo niewiele i w ilościach mocno zbliżonych do tego, co obiecywał Citroën. Według producenta Saxo 1.1i miało spalać 4,9 / 6,5 / 7,4 litra (odpowiednio przy 90,120 km/h i w jeździe miejskiej), moja paliły na poziomie średnio 5,5-6,0 litra w cyklu mieszanym. A więc też co najmniej porównywalnie z deklaracjami.
Ciekawy jestem, czy macie jakieś swoje doświadczenia w tej kwestii i zechcielibyście się nimi podzielić.
KG
Najnowsze komentarze