Renault Oroch wkrótce doczeka się następcy, który powstanie w oparciu o koncepcyjny model Niagara. Zmieni się wszystko od designu, przez płytę podłogową aż po miejsce produkcji. Zgodnie z najnowszymi informacjami, montażem pick-upa zajmie się fabryka w Argentynie.
W październiku ubiegłego roku zadebiutował koncepcyjny Renault Niagara, który według dyrektora designu marki, Gillesa Vidala zapowiada stylistykę międzynarodowej gamy modelowej na nadchodzące lata. W dodatku pick-up nie zakończy swojego istnienia tylko jako prototyp i tym samym inspiracja do grzeczniejszych projektów, ale doczeka się wersji seryjnej. Samochód będzie oferowany m.in. w Ameryce Południowej i Afryce.
Zadaniem Renault Niagara jest po pierwsze zastąpienie w katalogu Orocha a po drugie odebranie konkurencji części rynku w segmencie pick-upów. W Brazylii Niagara stanie w szranki z Fiatem Toro oraz Chevroletem Montaną. Zmieni się także miejsce produkcji. Aktualna wersja Orocha wyjeżdża z fabryki Renault w pobliżu Kurytyby w Brazylii, ale montażem następcy zajmie się obiekt w Santa Isabel w Kordobie. Informację przekazał Pablo Sibilia, prezes Renault w Argentynie podczas obchodów 70-lecia zakładu. Aktualnie obiekt produkuje modele Kangoo, Sandero i Stepway. Oprócz Niagary obiektowi w Argentynie sojusz powierzy bliźniaczego pick-upa Nissana.
Renault Niagara powstanie w oparciu o platformę CMF-B zastosowaną w Dusterze III generacji oraz modelu Kardian. Wymiary najprawdopodobniej pozostaną bez zmian w porównaniu do wersji koncepcyjnej, która ma 4,9 m długości oraz 2,95 m rozstawu osi, ale samochód będzie większy w porównaniu do Orocha. Długość pojazdu, który teraz znajduje się w ofercie wynosi 4,72 m długości a osie rozstawione są na 2,82 m. Renault zapewni modelowi napęd na wszystkie koła za pośrednictwem układu E-Tech Hybrid 4×4.
Seryjna wersja Renault Niagary zadebiutuje do roku 2027.
Najnowsze komentarze