Grupa Renault i nowa norma Euro 6d

19 357

Mieliśmy ostatnio w komentarzach defetystę, który twierdził, że silniki Grupy Renault są przestarzałe, że spełniają co najwyżej normę Euro 6c, i że lepiej zdecydować się na rozwiązania Grupy PSA. Okazuje się już oficjalnie, że komentarze te nie miały cienia podstaw. Mamy informację z rynku włoskiego na temat normy Euro 6d i zmiany nazewnictwa jednostek napędowych Grupy Renault.

Silniki Grupy Renault są nowoczesne i nie ma się co obawiać o spełnianie przez nie norm czystości spalin. Grupa Renault stosuje w jednostkach benzynowych filtry cząstek stałych, zaś w silnikach wysokoprężnych dodatkowo także systemy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Aby podkreślić ten fakt koncern wprowadza do wszelkich materiałów i cenników oznaczenia TCe FAP (dla silników benzynowych) oraz Blue dCi (dla jednostek wysokoprężnych). Oczywiście nie należy także zapominać o gamie aut elektrycznych oferowanych przez Renault i bratniego dlań Nissana. W efekcie samochody Grupy spełniają bez trudu wymogi normy Euro 6d.

Silniki TCe FAP trafiają już do Kadjara, Scenic’a, Grand Scenic’a i Megane. Jednostki Blue dCi trafiają na początek do Kadjara i Megane.

Co więcej – spełniające normę Euro 6d jednostki trafią także do marki Dacia. Przede wszystkim do modeli Dokker, Duster i Lodgy. Nowy Duster otrzyma też silnik zasilany LPG.

Docelowo omawiane silniki trafią do wszystkich marek i modeli Grupy Renault.

Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (TCe FAP) Grupy Renault będą teraz zawierać filtr cząstek stałych w układzie wydechowym. Technologia ta, stosowana już w silnikach wysokoprężnych, oczyszcza spaliny z zawartych w nich drobin sadzy, zatrzymując je w mikroporowatej strukturze pęcherzykowej, która regeneruje się automatycznie w regularnych odstępach czasu. Filtry FAP w silnikach benzynowych są mniej kłopotliwe, niż w silnikach wysokoprężnych.

Dostępne są już w tej chwili jednostki o trzech poziomach mocy. To silniki TCe 115 FAP, TCe 140 FAP oraz TCe 160 FAP. Wszystkie mają pojemność skokową 1.3 i mogą być łączone zarówno z przekładniami manualnymi, jak i z automatycznymi. Zapewniają wysoką wartość momentu obrotowego już przy niskich prędkościach obrotowych. Zużycie paliwa okazuje się zachęcająco małe.

Włoska gama Renault z tymi silnikami oraz ceny aut prezentują się następująco:
Renault Kadjar 1.3 TCe FAP 140 – od 21.350 euro
Renault Kadjar 1.3 TCe FAP 160 – od 25.950 euro
Renault Scenic / Grand Scenic 1.3 TCe FAP 115 – od 22.350 euro
Renault Scenic / Grand Scenic 1.3 TCe FAP 140 – od 26.750 euro
Renault Scenic / Grand Scenic 1.3 TCe FAP 160 – od 29.150 euro
Renault Megane 1.3 TCe FAP 115 – od 20.750 euro
Renault Megane 1.3 TCe FAP 140 – od 24.550 euro
Renault Megane 1.3 TCe FAP 160 – od 25.550 euro

Technologia ta będzie stopniowo rozszerzana na inne silniki benzynowe.

Z kolei w silnikach wysokoprężnych spełniających normę Euro 6d stosowane będą układy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). To element układu wydechowego stosowana przez Grupę Renault już od chwili wejścia w życie normy Euro 6b w lekkich pojazdach użytkowych koncernu. System korzystając z roztworu mocznika o nazwie handlowej AdBlue oczyszcza spaliny z tlenków azotu (NOx) poprawiając jednocześnie wydajność silnika. Renault wprowadza tę technologię na początek do modeli Megane i Kadjar.

Włoska gama Renault z tymi silnikami oraz ceny aut prezentują się następująco:
Renault Kadjar 1.5 Blue dCi 115 – od 23.150 euro
Renault Megane 1.5 Blue dCi 95 – od 21.250 euro
Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 – od 23.450 euro
Zmiany w zakresie silników Blue dCi dotykają także markę Dacia. Włoska gama aut z tymi silnikami oraz ich ceny prezentują się następująco:
Dokker 1.5 Blue dCi 75 – od 13.250 euro
Dokker 1.5 Blue dCi 95 – od 13.750 euro
Lodgy 1.5 Blue dCi 95 – od 13.250 euro
Lodgy 1.5 Blue dCi 115 – od 15.250 euro
Duster 1.5 Blue dCi 95 – od 14.700 euro
Duster 1.5 Blue dCi 115 – od 15.200 euro

Trochę dziwi mnie spora różnica między wersjami Lodgy, ale takie informacje podaje włoski importer Dacii i Renault.

Do Dustera trafia też silnik 1.6 115 KM zasilany LPG. Ta jednostka spełnia wymogi normy Euro6 d TEMP i osiąga nowe poziomy emisji i zużycia paliwa.

Co ważne, dopłata do wersji LPG wynosi tylko 500 euro. Oznacza to, że Nowa Dacia Duster 1.6 LPG 115 KM jest dostępny we Włoszech w cenach od 13.350 euro.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
14 Odpowiedzi na wątki
2 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
PiotrWaldiWaldiPiotrSlawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotr
Gość
Piotr

Czyli prawdę ktoś napisał. Silniki nie spełniały normy i je wycofano = były przestarzałe i nie gotowe na wymogi EU znane od lat. Teraz ledwo w czasie się wyrobili z zaprezentowaniem nowych jednostek.

Ciekawie to będzie od 2020 wraz z wprowadzeniem średnią na markę 95g CO2/100km
Kary 95euro za każdy gram przekroczenia każdego auta. Sprawdźcie sobie który silnik bez hybrydy osiąga taką wartość. Panie redaktorze to jest ciekawy temat na artykuł.

spoogie
Gość
spoogie

Tak „zaspali i ledwo się wyrobili”, że projektowali nowy silnik benzynowy 1.3L z mercedesem od dłuższego czasu. I obecnie je wdrażają do segmentu kompaktowego, TCe 1.8 już wczesniej wdrożyli. Lada moment ma wejść jeszcze 1L R3 z wtryskiem bezpośrednim zastępujący 0.9L z wtryskiem pośrednim (choć ten spełnia normy jeszcze). Rzeczywiście są do tyłu…

ToJa
Gość
ToJa

Dokładnie tak jest. To samo dotyczy dieseli. 1.7dCi i 2.0dCi (w Koleosie) oraz nowa wersja 1.5dCi.

Marcin
Gość
Marcin

Daj mi linki do oferty ze strony reno pl które wyraźnie pokazują spełnianie przez ich silniki normy euro 6d-temp lub 6d. Albo chociaż zapowiedź i opis techniczny.Cokolwiek. Bo PSA się nie musi chwalić, bo nawet niemieckie strony czy gazetki wskazują na doskonałe przygotowanie silnikowe w całym koncernie i ofercie pezo, cytryny czy opla.

Adam
Gość
Adam

Moto gazetki….no tak teraz PSA ma lżej w gazetkach bo jest z Oplem albo odwrotnie i to z pewnością pokłosie „niemieckiej doskonałości” ich silników. Koleos w cenniku w gamie 2019 ma podaną normę Euro 6d.

Slawo
Gość
Slawo

Z materiałów prasowych Kadjara po liftingu wynika, że silniki 1.3 TCe, 1.5 dCi i 1.7 dCi spełniają normę Euro 6d Temp.

ToJa
Gość
ToJa

To chyba normalnie że sprzedawali/amortyzowali starą technologię do samego końca? Nowe silniki mieli gotowe (1,3 1,7) i jedyne do czego można by się przyczepić to chaos w ich wprowadzaniu. Nawet w salonie nie wiedzą czy można zamówić Talismana oraz z jakimi silnikami. Ponoć wszedł już 1.8TCe.

Piotr
Gość
Piotr

Dla mnie nie jest normalne że robią to tylko dlatego że im kazano. Niektórzy producenci potrafią dbać o środowisko bardziej – wprowadzając z wyprzedzeniem odpowiednie jednostki.
Obecnie nawet hybrydy emitują do 96g/100km więc już za rok będzie wysyp elektryków i nowoczesnych hybryd plugin w lepszych cenach inaczej producentów czekają kary które przerzucą na klienta ostatecznie…

Slawo
Gość
Slawo

Stary diesel Renault emituje 104g. Elektryki za 2-3 lata uznają za ślepą uliczkę i będzie kolejna afera, pamiętajmy o utylizacji akumulatorów. Owczy pęd do zabicia motoryzacji wyrządzi tylko szkody. Politycy nie ogarniają, że elektryki czeka jeszcze długa droga rozwoju i kompletnie nie nadają się teraz do zastąpienia aut spalinowych.

Piotr
Gość
Piotr

Być może emitował wg starej procedury pomiarowej. Nowa jest bardziej realistyczna i wartości te są inne. Motoryzacji nic się nie stanie – dostosują się a my będziemy mieli czystsze powietrze w miastach.

Slawo
Gość
Slawo

Tak przygotowani, że z oferty wypadła wersja GT :(

piotr zalewski
Gość
piotr zalewski

Wydaje się, że nie tylko im. Większość firm wycofała mocne wersje.

ToJa
Gość
ToJa

Dokładnie, popłoch jest na całym rynku.

Łukasz
Gość
Łukasz

Do tej pory jeszcze nie powiodły się eksperymenty z bezpośrednim wtryskiem w silnikach benzynowych. Kilkadziesiąt tys km jazdy miejskiej i nagar murowany. Może dopracowali technologię – królikami doświadczalnymi będą klienci.

Marcin
Gość
Marcin

Nie zmieniam nicka, bo mam rację ;-).Nie interesuje mnie rynek włoski, tylko rynek polski. Ale pomimo to na stronach reno it nie ma informacji o normie euro. A teraz wyjaśnienie – obecnie obowiązuje norma euro 6c z nową procedurą wyliczenia spalania. Za rok będzie obowiązywać norma euro 6d-temp, a od stycznia 2021 norma euro 6d która jest jeszcze ostrzejsza.Jednym z pierwszych modeli spełniających normę euro 6d-temp prawie rok temu był peugeot z modelami 308 i 3008 co dowodzi doskonałości technicznej silnika puretech. Nawet taki mercedes w modelu e kombi pozostawił benzynowe: podstawowy i amg, środkowe silniki benzynowe wyleciały z oferty… Czytaj więcej »

Waldi
Gość
Waldi

W sierpniu bardzo skoczyła sprzedaż całej grupy Renault(w tym Nissana) na całym rynku europejskim. Czy to ma związek z nową normą Euro 6d pewnie tak.