Wśród nowych samochodów kompaktowych ciekawą propozycję stanowią oferty marek Citroën, Peugeot i Renault. Obecnie mamy ciekawą sytuację, w której Renault oferuje w bardzo dobrej cenie najwcześniej zaprezentowane Megane, Citroën ma komfortowy model pośredni pod względem daty premiery z C4, natomiast Peugeot jest najnowszy ze swoim nowoczesnym 308.
Każde z tych aut ma swoje unikalne cechy, które powodują, że warto im się przyjrzeć. Przyjrzymy im się w kolejności alfabetycznej.
Citroën C4
Ultrakomfortowy kompakt – tak Citroën nazywa swoje C4 i nie bez powodu. Nowoczesna sylwetka, bardzo wygodne wnętrze, unikalny w tej klasie design i niewątpliwie najlepsze pod względem komfortu zawieszenie. Z tym ostatnim rozwiązaniem nikt z konkurencji popularnej nie może się równać, bowiem zastosowane hydropneumatyczne ograniczniki progresywne zmieniają jezdnię w równą powierzchnię a dziury jakby znikają lub są bardzo mocno wyrównywane. Wrażenie jest warte poznania samodzielnie w czasie jazdy próbnej. Kolejnym plusem będzie też fizyczne sterowanie klimatyzacją – są do tego odpowiednie pokrętła.
Nie wszystkim przypadną jednak do gustu uproszczone zegary przed kierowcą, jest tam tylko niewielki ekran z podstawowym zakresem informacji, który według producenta pozwala się skupić na jeździe. Citroën C4 nie ma wersji kombi – jej rolę może w pewnym stopniu pełnić nieco większy C4 X lub znacznie już droższy ale też większy samochód klasy D, Citroën C5 X.
W wersji podstawowej Citroën C4 oferowany jest ze 100-konnym silnikiem benzynowym a jego cena zaczyna się od 100.350 zł. Optymalnym wyborem pod względem wyposażenia będzie wersja Feel Pack za 15 tys. zł więcej, w której w podstawie otrzymuje się 130-konną benzynę. Citroën oferuje obecnie bardzo ciekawe rabaty na swoje samochody, warto więc w tej sprawie udać się do najbliższego salonu i sprawdzić.
Peugeot 308
Najnowszy, naszpikowany technologią, świetnie wyglądający – chyba najlepiej w tym zestawieniu – Peugeot 308 to kompakt godny uwagi, bowiem łączy w sobie wszystko to, co lubimy w samochodach: świetny wygląd, dostępność trzech rodzajów silników (benzyna, diesel, ładowalna hybryda). Największym atutem oprócz napędów będzie świetne wnętrze z bardzo nowoczesnym systemem multimedialnym i najnowszym wcieleniem i-cockpit. Mniejsza sportowa kierownica, zegary nad nią, design na najwyższym poziomie, dobrej jakości materiały wykończeniowe. Peugeot 308 to niewątpliwie klasa sama w sobie, szczyt gamy popularnej aspirujący w stronę segmentu premium.
Pewną wadą może być dla niektórych rozbudowane menu i sterowanie dotykowe, które tutaj posiada mnóstwo opcji i możliwości konfiguracji. Więcej przestrzeni w środku oferuje wersja kombi.
W wersji podstawowej Active Pack samochód kosztuje 113.000 zł. Oferuje automatyczną dwustrefową klimatyzację i 10” ekran. Bez dopłaty otrzymamy go w kolorze zielonym a pod maską znajdzie się 130-konna benzyna. Warto pomyśleć o wersji Allure Pack za 125.300 zł lub nawet GT, w której dostaniemy matrycowe reflektory LED oraz i-cockpit 3D. Warto w Peugeot pytać o rabaty – są szanse na dobrą cenę w salonach lwa.
Dla rodzin – tylko wersja kombi! Skonfiguruj 308 teraz.
Renault Megane
Najbardziej tradycyjna oferta, dla tych, którzy chcieli by klasyczny samochód kompaktowy. Megane to sprawdzona konstrukcja, najwcześniej wprowadzona na rynek. W cenniku zaczyna się od 97.900 zł i oferowana jest ze 140-konną benzyną, można Megane zamówić także z bardzo oszczędnym 115-konnym dieslem za 106.900 zł. Tradycjonaliści docenią pokrętło od temperatury i proste w obsłudze menu multimedialne.
Minusem będzie owo uproszczenie, które nie pozwala tak mocno konfigurować i personalizować samochodu i design, po którym przynajmniej w środku widać powoli jego wiek. Auto zmontowane jest jednak dość solidnie, oferuje przyjemne warunki podróżowania.
Dla osób szukających nieco mocniejszej benzyny interesująca może okazać się wersja R.S. Line ze 160-konną benzyną i automatyczną skrzynią biegów, która zaczyna się od 126.400 zł i oferuje nawet możliwość wyboru Alcantary jako tapicerki (za dość słoną dopłatą 6.000 zł, ale jednak jest to wyższa klasa materiału).
Zestawienie cen podstawowych
(nie uwzględniają rabatów ani akcji handlowych)
Marka i model |
Cena od |
Silnik w podstawowej wersji |
Citroën C4 |
100 350 zł |
100 KM |
Peugeot 308 |
113 300 zł |
130 KM |
Renault Megane |
97 900 zł |
140 KM |
Najnowsze komentarze