Pod maską Peugeot 208 można spotkać dwa nowe napędy: to hybrydowe silniki 1.2 o mocy 100 KM. Dziennikarze przetestowali 100-konną hybrydę, sprawdzając ile pali w mieście i na trasie. Rezultaty są zachęcające.
Peugeot 208 ze 100-konną hybrydą typu MHEV to ciekawa propozycja dla osób, które poruszają się głównie w mieście. Niewielkie wymiary samochodu, nowoczesna sylwetka, świetne wnętrze z wysokiej jakości materiałami – Peugeot 208 sprawdza się w mieście w roli nowoczesnego i wygodnego auta, które rzuca się w oczy i wyróżnia z tłumu. Jak wygląda spalanie? Okazuje się, że jest bardzo przyzwoite. Oddajmy głos francuskim dziennikarzom, którzy mieli okazję już przetestować małego lwa z hybrydą:
Zobacz: testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
„Podczas pierwszego testu przejechaliśmy 45 km w obszarze miejskim z centrum Paryża na przedmieścia. Trasa składała się głównie z małych uliczek i bulwarów o dobrym natężeniu ruchu, bez nadmiernych korków, ale z niezliczonymi światłami i znakami stopu. Ostatecznie nasze zużycie paliwa wyniosło 5,7 l/100 km, przy czym 48% dystansu przejechaliśmy w trybie elektrycznym, czyli prawie połowę trasy, udowadniając, że system hybrydowy Stellantis wykracza poza prostą mikrohybrydyzację. W mieście 208 hybrid nie ustępuje Toyocie Yaris pod względem płynności jazdy.” – czytamy w teście.
Zobacz: Aktualności o Peugeot. Codziennie
A jeśli chodzi o trasę?
„Pokonaliśmy 141 km po sieci drugorzędnej z prędkościami od 50 km/h (przez małe miasta) do 110 km/h (na dwupasmowej drodze), przy czym większość podróży odbywała się z prędkością 80-90 km/h. Pod koniec podróży zużycie paliwa wyniosło imponujące 4,6 l/100 km, blisko wartości WLTP wynoszącej 4,5 l. Takie osiągi pozwalają Peugeotowi 208 konkurować w tych warunkach z Toyotą Yaris i Renault Clio z napędem w pełni hybrydowym. W tym przypadku dystans jazdy na napędzie elektrycznym trwał około 20% podróży.”
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Podsumowując, Peugeot 208 spala około 5,7 litra benzyny w mieście i 4,6 litra na trasie (bez autostrad).
Silnik 1.2 PureTech MHEV 100 KM to nowa jednostka, oparta na łańcuchu rozrządu. 40% części i podzespołów jest w niej nowych w stosunku do poprzednika, w którym pasek rozrządu pracował w oleju.
źródło: L’argus
Najnowsze komentarze