środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Jak sprzedawały się samochody francuskich koncernów w Polsce w czerwcu 2021 roku?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-02
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Opel, Peugeot, PSA, Renault, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
432 22
21
389
UDOSTĘPNIEŃ
1.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

IBRM Samar nadesłał do naszej redakcji informację o wynikach sprzedaży (rejestracji) nowych samochodów w Polsce w czerwcu 2021 roku oraz narastająco za pierwsze półrocze. Wybraliśmy z tego materiału to, co interesuje naszych Czytelników i nas samych.

Na czele rankingu plasuje się Toyota, która wyprzedza Škodę (spadek w porównaniu z tegorocznym majem oraz z czerwcem ubiegłego roku) oraz Volkswagenem. A jak to wygląda dla marek koncernów PSA oraz Renault Groupe? Oto szczegóły.

Dziesiąte miejsce zajmuje Dacia należąca do Grupy Renault, ale pozycja ta wynika z uszeregowania według sprzedaży za pół roku. W obrębie samego czerwca rumuńska marka zajmuje lokatę szóstą! W samym tylko czerwcu zarejestrowano bowiem w Polsce 2.410 nowych Dacii, a to oznacza wzrost w stosunku do maja o 51,86% (największy w Top 30!) i o 15,26% w stosunku do czerwca 2020 roku. W skali pierwszego półrocza nabywców znalazło równie 10.000 Dacii, a to jest o 13,6% więcej, niż rok temu o tej samej porze. Do rumuńskiej marki po pierwszym półroczu należy 4,11% polskiego rynku nowych aut osobowych.

Tuż za Dacią plasuje się Opel, który sprzedał w ciągu sześciu miesięcy 8.411 nowych samochodów, co stanowi przyrost o 36,19% w stosunku do pierwszego półrocza 2020 roku. W czerwcu na polskie drogi wyjechało 1.790 nowych Opli, co przekłada się na wzrost  35,09% w stosunku do maja br. i o 36,95% w stosunku do czerwca roku ubiegłego. Do Opla należy dziś 3,46% polskiego runku.

Opla goni Renault, które zajmuje dwunastą pozycję w rankingu marek (narastająco za pół roku) dzięki zarejestrowaniu 8.038 nowych aut osobowych (udział w rynku, to 3,31%). To o 10,18% mniej, niż rok temu o tej samej porze, ale dynamika sprzedaży jest wyraźnie wzrostowa. W czerwcu bowiem na polskie drogi wyjechało 2.060 nowych aut osobowych tej marki, co oznacza wzrost o 36,15% w stosunku do poprzedniego miesiąca, ale jednak spadek o 15,37% w porównaniu z szóstym miesiącem roku ubiegłego. Czerwcowa liczba rejestracji osobówek Renault dała marce siódmy wynik miesiąca.

Peugeot, czternasty w rankingu marek po pierwszym półroczu, też goni konkurencję. W czerwcu zarejestrowano 1.006 nowych aut sygnowanych kroczącym lwem, o 24,13% mniej, niż w maju i o 6,07% mniej, niż w czerwcu 2020 roku, ale skumulowany wynik za pół roku (6.634 samochody) jest o 42,54% wyższy, niż rok temu o tej porze). Do Peugeota należy teraz 2,73% polskiego rynku nowych aut osobowych.

W czerwcu sprzedano o 24,17% mniej aut marki Citroën, niż w maju, ale o 10,28% więcej, niż w szóstym miesiącu ubiegłego roku. Sprzedaż skumulowana za półrocze (4.546 samochodów) daje marce siedemnastą pozycję na polskim rynku i wzrost o 30,74% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Do marki sygnowanej szewronami należy aktualnie 1,87% polskiego rynku nowych samochodów osobowych.

DS Automobiles, marka premium Grupy PSA, zajmuje 33 miejsce w rankingu dzięki sprzedaży 168 samochodów w całym półroczu. To o 33,33% więcej, niż rok temu o tej samej porze. Do marki należy 0,07% rynku nowych aut. W czerwcu zarejestrowano 37 aut tego producenta, o 15,63% więcej, niż w maju i o 68,18% więcej, niż w czerwcu ubiegłego roku. Nawet w moim mieście pojawił się nowiutki DS 7 Crossback.

Marka Alpine otwiera piątą dziesiątkę. W czerwcu na te wspaniałe samochody zdecydowało się trzech klientów, a to o 57,14% mniej, niż w maju i tyle samo, co w czerwcu ubiegłego roku. Przez pierwsze półrocze klienci Alpine odebrali w Polsce 19 samochodów, a to wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2020 o 111,11%.

 

 

w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineCitroenDaciaDS AutomobilesOpelPeugeotRenaultsprzedaż
Udostepnij156Tweet97Udostepnij27
Poprzedni

Nowy Opel Combo-e Life dołącza do polskiej oferty. Można już zamawiać

Następny

Dacia: marka, która mierzy wysoko! Od Logana I do koncepcji Bigster

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowa Dacia Bigster 2024

Dacia: marka, która mierzy wysoko! Od Logana I do koncepcji Bigster

Dacia Sandero, cena, cennik

Nowa Dacia Sandero 1.0 TCe 90 – ile wynosi realne spalanie?

Używana Renault Laguna Laguna 2.0 dCi po 200 tys. kilometrów eksploatacji. Opinia użytkownika

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

21 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
21
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.