IBRM Samar nadesłał do naszej redakcji informację o wynikach sprzedaży (rejestracji) nowych samochodów w Polsce w czerwcu 2021 roku oraz narastająco za pierwsze półrocze. Wybraliśmy z tego materiału to, co interesuje naszych Czytelników i nas samych.
Na czele rankingu plasuje się Toyota, która wyprzedza Škodę (spadek w porównaniu z tegorocznym majem oraz z czerwcem ubiegłego roku) oraz Volkswagenem. A jak to wygląda dla marek koncernów PSA oraz Renault Groupe? Oto szczegóły.
Dziesiąte miejsce zajmuje Dacia należąca do Grupy Renault, ale pozycja ta wynika z uszeregowania według sprzedaży za pół roku. W obrębie samego czerwca rumuńska marka zajmuje lokatę szóstą! W samym tylko czerwcu zarejestrowano bowiem w Polsce 2.410 nowych Dacii, a to oznacza wzrost w stosunku do maja o 51,86% (największy w Top 30!) i o 15,26% w stosunku do czerwca 2020 roku. W skali pierwszego półrocza nabywców znalazło równie 10.000 Dacii, a to jest o 13,6% więcej, niż rok temu o tej samej porze. Do rumuńskiej marki po pierwszym półroczu należy 4,11% polskiego rynku nowych aut osobowych.
Tuż za Dacią plasuje się Opel, który sprzedał w ciągu sześciu miesięcy 8.411 nowych samochodów, co stanowi przyrost o 36,19% w stosunku do pierwszego półrocza 2020 roku. W czerwcu na polskie drogi wyjechało 1.790 nowych Opli, co przekłada się na wzrost 35,09% w stosunku do maja br. i o 36,95% w stosunku do czerwca roku ubiegłego. Do Opla należy dziś 3,46% polskiego runku.
Opla goni Renault, które zajmuje dwunastą pozycję w rankingu marek (narastająco za pół roku) dzięki zarejestrowaniu 8.038 nowych aut osobowych (udział w rynku, to 3,31%). To o 10,18% mniej, niż rok temu o tej samej porze, ale dynamika sprzedaży jest wyraźnie wzrostowa. W czerwcu bowiem na polskie drogi wyjechało 2.060 nowych aut osobowych tej marki, co oznacza wzrost o 36,15% w stosunku do poprzedniego miesiąca, ale jednak spadek o 15,37% w porównaniu z szóstym miesiącem roku ubiegłego. Czerwcowa liczba rejestracji osobówek Renault dała marce siódmy wynik miesiąca.
Peugeot, czternasty w rankingu marek po pierwszym półroczu, też goni konkurencję. W czerwcu zarejestrowano 1.006 nowych aut sygnowanych kroczącym lwem, o 24,13% mniej, niż w maju i o 6,07% mniej, niż w czerwcu 2020 roku, ale skumulowany wynik za pół roku (6.634 samochody) jest o 42,54% wyższy, niż rok temu o tej porze). Do Peugeota należy teraz 2,73% polskiego rynku nowych aut osobowych.
W czerwcu sprzedano o 24,17% mniej aut marki Citroën, niż w maju, ale o 10,28% więcej, niż w szóstym miesiącu ubiegłego roku. Sprzedaż skumulowana za półrocze (4.546 samochodów) daje marce siedemnastą pozycję na polskim rynku i wzrost o 30,74% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Do marki sygnowanej szewronami należy aktualnie 1,87% polskiego rynku nowych samochodów osobowych.
DS Automobiles, marka premium Grupy PSA, zajmuje 33 miejsce w rankingu dzięki sprzedaży 168 samochodów w całym półroczu. To o 33,33% więcej, niż rok temu o tej samej porze. Do marki należy 0,07% rynku nowych aut. W czerwcu zarejestrowano 37 aut tego producenta, o 15,63% więcej, niż w maju i o 68,18% więcej, niż w czerwcu ubiegłego roku. Nawet w moim mieście pojawił się nowiutki DS 7 Crossback.
Marka Alpine otwiera piątą dziesiątkę. W czerwcu na te wspaniałe samochody zdecydowało się trzech klientów, a to o 57,14% mniej, niż w maju i tyle samo, co w czerwcu ubiegłego roku. Przez pierwsze półrocze klienci Alpine odebrali w Polsce 19 samochodów, a to wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2020 o 111,11%.
w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze