Citroen zawsze słynął ze swoich zawieszeń. Hydropneumatyka powoduje, że przestaje się odczuwać większość z nierówności jezdni a wibracje nie przenoszą się na nadwozie. Mimo, że od kilku lat nie są produkowane nowe auta, to z powodzeniem można kupić używany model z tym magicznym zawieszeniem.
Co ważne, jest ono na tyle znane i popularne także w Polsce, że bez trudu znajdziemy warsztat, który zajmie się jego konserwacją, nie narażając nas na wysokie koszty. Warto tylko pamiętać, że do niektórych modeli nie jest już łatwo kupić niektóre części.
Lista popularnych modeli z zawieszeniem hydronpeumatyczym
1 |
Citroen DS |
2 |
Citroen CX |
3 |
Citroen SM |
4 |
Citroen GS |
5 |
Citroen GSA |
6 |
Citroen BX |
7 |
Citroen Xantia |
8 |
Citroen XM |
9 |
Citroen C5 |
10 |
Citroen C6 |
Citroen DS był pierwszym samochodem na świecie w pełni wyposażonym w zawieszenie hydropneumatyczne. I swojego rodzaju rewolucja oraz niedościgniony dla wielu wzór komfortu do dziś. Auta te zaczynają osiągać astronomiczne ceny, więc póki można zmieścić się w jakiejś rozsądnej kwocie, warto rozważyć zakup jako auto zabytkowe i cieszyć się niezwykłym kształtem jak i magicznym najwyższym komfortem zawieszenia.
https://www.youtube.com/watch?v=KI_Zt2x_lR8
Citroen CX pojawił się w latach siedemdziesiątych i z miejsca zaskarbił sobie sympatię klientów. Szczególnym powodzeniem cieszyła się wersja wydłużona a CX Turbo 2 był najszybszym turbodieslem swoich czasów. Piękne, wygodne auto, pełne niezwykłych rozwiązań także w środku. Można go mieć za połowę ceny DS.
https://www.youtube.com/watch?v=_kusy8Fv3HQ
Citroen SM to efekt współpracy Citroena i Maserati, marzenie wielu miłośników i fanów marki. Samochód rzadki, ekstremalnie drogi i piękny.
Citroen GS a później GSA był nazywany najmiejszym hydropneumatykiem świata. Pochodzi z czasów CXa. Niegdyś bardzo popularny, dzisiaj w ogłoszeniach występuje rzadko. Cenowo bardzo przystępny.
Citroen BX, zaprojektowany przez legendarnego projektanta Marcello Gandiniego, który tworzył też projekty Lamborghini. Samochód niezwykle wygodny, tani w zakupie. Ostry projekt nadwozia to typowa linia Citroena z lat osiemdziesiątych. W ogłoszeniach coraz rzadziej.
https://www.youtube.com/watch?v=kumz8nNS5xI
Citroen Xantia – jedyny hydropneumatyk, którego można jeszcze kupić za grosze. Auto wygodne, z wieloma ciekawymi opcjami silnikowymi (my polecamy benzynową V6). W redakcji Francuskie.pl znajduje się Xantia 1.8i kupiona od osoby, która 20 lat temu wygrała go w konkursie Superexpresu. Serwis niedrogi, chociaż zaczynają się kłopoty z dostępem do niektórych części.
https://www.youtube.com/watch?v=J44LzbeqTPs
Citroen XM – najszybsze żelazko świata, samochód legenda. Ultrakomfortowa limuzyna Citroena, która zastąpiła w 1989 roku model CX. Klasyczne XMy I produkowano w latach 1989-1992. W roku 1993 funkcjonował model przejściowy a od 1994 roku pojawił się ugrzeczniony Citroen XM w drugim wydaniu, w którym poprawiono bolączki poprzednika. Wiele osób mówiło, że to ostatni prawdziwy Citroen.
https://www.youtube.com/watch?v=if-nJc5OVBA
Citroen C5 – następca Xantii. Dostępny był w dwóch odmianach, największym wzięciem cieszą się popularne modele wyprodukowane w 2008 roku i nowsze. Ten samochód, zwłaszcza z silnikiem 2.0 HDi lub V6 będzie jeszcze długo służył. Polecamy na co dzień.
https://www.youtube.com/watch?v=6EZYSf5e-1k&t=12s
Citroen C6 – superlimuzyna o kształcie, który do dzisiaj uchodzi za nowoczesny. Rozwinięcie koncepcji CX i XM w jednym samochodzie. Wysoki komfort jazdy i świetna prezencja na drodze. Wiele unikalnych rozwiązań technicznych. Ceny najtańszych egzemplarzy bardzo zachęcające, ale warto jechać oglądać z kimś, kto na Citroenach C6 się zna – auta mogą kryć różne niespodzianki. Pomogą kluby marki.
https://www.youtube.com/watch?v=rkSQsZdLlDA
Najnowsze komentarze