Jaki używany Citroen z hydropneumatyką? Lista 10 popularnych modeli z magicznym zawieszeniem

16 4 348

Citroen zawsze słynął ze swoich zawieszeń. Hydropneumatyka powoduje, że przestaje się odczuwać większość z nierówności jezdni a wibracje nie przenoszą się na nadwozie. Mimo, że od kilku lat nie są produkowane nowe auta, to z powodzeniem można kupić używany model z tym magicznym zawieszeniem. 

Co ważne, jest ono na tyle znane i popularne także w Polsce, że bez trudu znajdziemy warsztat, który zajmie się jego konserwacją, nie narażając nas na wysokie koszty. Warto tylko pamiętać, że do niektórych modeli nie jest już łatwo kupić niektóre części.

Lista popularnych modeli z zawieszeniem hydronpeumatyczym

1Citroen DS
2Citroen CX
3Citroen SM
4Citroen GS
5Citroen GSA
6Citroen BX
7Citroen Xantia
8Citroen XM
9Citroen C5
10Citroen C6

 

Citroen DS był pierwszym samochodem na świecie w pełni wyposażonym w zawieszenie hydropneumatyczne. I swojego rodzaju rewolucja oraz niedościgniony dla wielu wzór komfortu do dziś. Auta te zaczynają osiągać astronomiczne ceny, więc póki można zmieścić się w jakiejś rozsądnej kwocie, warto rozważyć zakup jako auto zabytkowe i cieszyć się niezwykłym kształtem jak i magicznym najwyższym komfortem zawieszenia.

Citroen CX pojawił się w latach siedemdziesiątych i z miejsca zaskarbił sobie sympatię klientów. Szczególnym powodzeniem cieszyła się wersja wydłużona a CX Turbo 2 był najszybszym turbodieslem swoich czasów. Piękne, wygodne auto, pełne niezwykłych rozwiązań także w środku. Można go mieć za połowę ceny DS.

Citroen SM to efekt współpracy Citroena i Maserati, marzenie wielu miłośników i fanów marki. Samochód rzadki, ekstremalnie drogi i piękny.

Citroen GS a później GSA był nazywany najmiejszym hydropneumatykiem świata. Pochodzi z czasów CXa. Niegdyś bardzo popularny, dzisiaj w ogłoszeniach występuje rzadko. Cenowo bardzo przystępny.

Citroen BX, zaprojektowany przez legendarnego projektanta Marcello Gandiniego, który tworzył też projekty Lamborghini. Samochód niezwykle wygodny, tani w zakupie. Ostry projekt nadwozia to typowa linia Citroena z lat osiemdziesiątych. W ogłoszeniach coraz rzadziej.

Citroen Xantia – jedyny hydropneumatyk, którego można jeszcze kupić za grosze. Auto wygodne, z wieloma ciekawymi opcjami silnikowymi (my polecamy benzynową V6). W redakcji Francuskie.pl znajduje się Xantia 1.8i kupiona od osoby, która 20 lat temu wygrała go w konkursie Superexpresu. Serwis niedrogi, chociaż zaczynają się kłopoty z dostępem do niektórych części.

Citroen XM – najszybsze żelazko świata, samochód legenda. Ultrakomfortowa limuzyna Citroena, która zastąpiła w 1989 roku model CX. Klasyczne XMy I produkowano w latach 1989-1992. W roku 1993 funkcjonował model przejściowy a od 1994 roku pojawił się ugrzeczniony Citroen XM w drugim wydaniu, w którym poprawiono bolączki poprzednika. Wiele osób mówiło, że to ostatni prawdziwy Citroen.

Citroen C5 – następca Xantii. Dostępny był w dwóch odmianach, największym wzięciem cieszą się popularne modele wyprodukowane w 2008 roku i nowsze. Ten samochód, zwłaszcza z silnikiem 2.0 HDi lub V6 będzie jeszcze długo służył. Polecamy na co dzień.

Citroen C6 – superlimuzyna o kształcie, który do dzisiaj uchodzi za nowoczesny. Rozwinięcie koncepcji CX i XM w jednym samochodzie. Wysoki komfort jazdy i świetna prezencja na drodze. Wiele unikalnych rozwiązań technicznych. Ceny najtańszych egzemplarzy bardzo zachęcające, ale warto jechać oglądać z kimś, kto na Citroenach C6 się zna – auta mogą kryć różne niespodzianki. Pomogą kluby marki.

 

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
11 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
baltazarKrzysztofRysCiekawyKolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
texas910gus
Gość
texas910gus

To jest lista wszystkich modeli z hydropneumatyką.

Kolo
Gość
Kolo

Ja bym na początek polecał C5 X7 (3 generacji, w zasadzie to 2, w każdym razie ostatniej), z racji dopracowania hydropneumatyki, a także dużej dostępności części, niskiej awaryjności, młodego wieku auta). Najlepiej 2.0 HDi, 2.0 benzyna lub 3.0v6.

Ciekawy
Gość
Ciekawy

Jest jeszcze krótka seria 2.2HDi 204KM na pojedynczej turbinie. Technicznie bazuje na „rozwierconej” 2.0HDi i nie ma bolączek starej 2.2 czy 2.7.
Posiadam trzeci rok i cieszy mnie niezmiernie.
Ten silnik był też w pierwszej serii 508GT

texas910gus
Gość
texas910gus

o, ciekawe rzeczy…

texas910gus
Gość
texas910gus

…a zerknij tam Panie w dowód, nie jest przypadkiem napisane pojemność 2179 ccm??? jak wszystkie 2.2 HDi. Wersja 204 KM nie ma nic wspólnego z 2.0 hdi, żadnego rozwiercania, ma jedną „dużą” turbinę i cały czas jest to rozwinięcie starych 2.2 hdi turbo 136 KM i 2.2 hdi twinturbo 175 KM. Odmiana 136 KM ma głównie usterki klap mieszalnika, 170 KM w sumie nie ma poważnych usterek, obie te odmiany nie maja nic wspólnego z poważnymi awariami 2.7 hdi. Trzeba wziąć pod uwagę że 2.2 hdi robią ogromne przebiegi, jak diesle vw i tam gdzie japońskie benzynowe kosiarko-zabawki rozlatują sie… Czytaj więcej »

Ciekawy
Gość
Ciekawy

Według krajowego konsultanta technicznego marki, bazuje na współczesnym mu 2.0, nie na poprzednim 2.2 biturbo. Ale ja mechanikiem nie jestem. Mój C5 ma dopiero 130tkm i dostaje serwis co 10, więc liczę że posługa, jak napisałeś :-)

Ciekawy
Gość
Ciekawy

Pośmiga, wredna autokorekta…

texas910gus
Gość
texas910gus

Ja mam wiedzę od mechanika- praktyka. Poza tym: 2.0 hdi- pojemność 1997. Stare 2.2 hdi- pojemność 2179. I robią nowe 2.2 hdi 204 KM i rozwiercają 1997 przypadkiem również do 2179??? Dalej: bardzo dużo części pasuje między 3 wersjami 2.2 hdi, i PRAWIE WSZYSTKIE części pasują miedzy wersjami 175 i 204 KM, a te same z 2.0 hdi nie pasują wcale. Nawet wizualnie porównywałem wersje 175 i 204- identyczne odlewy, mocowania, nawet wizualnie identyczne silniki, a 2.0 kompletnie inne. Interesowałem się wersją 204 KM gdyż uważam ją za najlepszy motor PSA, najlepszy kompromis między wszystkimi parametrami, równy, wysoki poziom parametrów.

Rys
Gość
Rys

Chce kupic CXa, gdzie znajdę jakieś oferty?

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Miałem 3 modele z tej listy: CX 2,5 RD Turbo 1986; XM 2,0i 1991; C5 2,0 HDI 2003. Najlepszy był CX, najbardziej wygodny i odróżniający się od reszty wozideł na rynku. Do dzisiaj bardzo ciepło go wspominam. Później za całokształt byłby w kolejności C5, na końcu XM, ze względu na awaryjność, choć był najładniejszy.

texas910gus
Gość
texas910gus

Xm 1991r. 2.0i 121 KM, co się psuło?

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Niestety hydraulika – być może przez rozwiązanie ze starym typem pompy (zawór hamulcowy i dystrybutor wydatków) powodowało częste braki ciśnienia np. przy gwałtownym hamowaniu, szybkim kręceniu kierownicą. Brak anty-opadu powodował natychmiastową utratę ciśnienia tyłu po wyłączeniu silnika. Do tego ciągłe wycieki z silnika, który po 100 000 trzeba było mocno remontować (głowica, zawory) bo chodził jak sieczkarnia, były problemy z układem chłodzenia, elektryką… Jedynie automatu i nadwozia nie ruszałem, nie było potrzeby.

texas910gus
Gość
texas910gus

„Stary typ pompy”? Nie stary tylko po prostu układ 1. generacji stosowany w latach 1955-2000, owszem miał zawór hamulcowy i dystrybutor i wymagał naprawy tylko po dużych przebiegach. Zresztą nie był to problem, wymiana zaworu pod pedałem hamulca, „parę minut „, groszowe sprawy, dystrybutor wymagał regeneracji: sfera + sprężynki, kuleczki, oringi i spokój na długo. Dopiero w c5 wszedł układ z klasycznym układem hamulcowym i z układem hydropneumatycznym nowej gen. z tzw. elektroblokiem, ale stary układ też był bardzo trwały, co wiem z praktyki.Anty opad to nie awaria, tak ma być, pompa nie działa- siłowniki grawitacyjnie sie chowają. Co do… Czytaj więcej »

Krzysztof
Gość
Krzysztof

W CX ten układ 1. generacji działał znacznie lepiej, niż w XM. Auto też inaczej jeździło, tzn. CX był wygodniejszy (w XM jednak trochę inne zawieszenie). W CX też nie było anty opadu, ale w XM to już pod tym względem było bardzo nieciekawie – leżał po niecałej godzinie, gdy CX stał nawet kilka godzin. Nie pomagały wymiany sfer czy LHM. Wymiany zaworu hamulcowego czy rozdzielacza wydatków też na dłużej nic nie dawały. W CX w ogóle tego nie robiłem, w XM kilka razy, ale bez pozytywnego skutku. Przebieg był autentyczny, może wcześniej ktoś po prostu coś odstawił np. z… Czytaj więcej »

texas910gus
Gość
texas910gus

Też miałem XM i 0 problemów. Cyt.: „W CX też nie było anty opadu, ale w XM to już pod tym względem było bardzo nieciekawie – leżał po niecałej godzinie, gdy CX stał nawet kilka godzin.” Nie zgadzam się, oba auta po zgaszeniu silnika opadały, nie ma niczego dzieki czemu cx miałby opadac wolniej, cx po pół godzinie leżał na brzuchu jak xm. A co ma wymian lhm czy sfer do opadania? Cyt.: „Wymiany zaworu hamulcowego czy rozdzielacza wydatków też na dłużej nic nie dawały. W CX w ogóle tego nie robiłem, w XM kilka razy, ale bez pozytywnego skutku.”… Czytaj więcej »

baltazar
Gość
baltazar

fajne auta ale problem ze zdobywaniem cześci zniechęca do zakupu