Nowy Jeep® Avenger, pierwszy w historii marki pojazd z napędem elektrycznym (BEV), został zaprezentowany prasie i publiczności podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, które rozpoczynają się dzisiaj. Pierwszy w historii Jeep BEV o zerowej emisji zanieczyszczeń ucieleśnia DNA marki w kompaktowych wymiarach.
Wyjątkowy prześwit, kąty natarcia i zejścia dzięki standardowym systemom Selec-Terrain® i Hill Descent Control. Nowy elektryczny układ napędowy łączy unikalny 400-woltowy silnik elektryczny o mocy 115 kilowatów i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego z nowym akumulatorem o pojemności 54 kWh.
Zasięg 400 km w cyklu WLTP staje się 550 km w cyklu miejskim*.
Nowy Avenger rozpoczyna wprowadzanie na rynek europejski całkowicie nowych pojazdów BEV marki Jeep
Do 2025 roku marka Jeep wprowadzi w Europie cztery pojazdy w pełni elektryczne, dążąc do zdobycia pozycji wiodącej marki zelektryfikowanych SUV-ów na świecie. Dzisiaj otwierają się wstępne rezerwacje na Jeepa Avengera Launch Edition – ekskluzywną, przyciągającą wzrok, w pełni wyposażoną wersję.
Dziś, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 roku, marka Jeep® zaprezentowała całkowicie nowego Jeepa Avengera, pierwszy w historii marki pojazd z napędem elektrycznym na baterie (BEV).
Kompaktowy Jeep Avenger zapoczątkowuje wprowadzanie na rynek europejski w pełni elektrycznych pojazdów o dużych możliwościach i stanowi kluczowy element globalnej strategii elektryfikacji, w ramach której marka zmierza do zdobycia pozycji światowego lidera w dziedzinie bezemisyjnych samochodów typu SUV.
„Nowy Jeep Avenger stanowi kluczowy kamień milowy dla marki, ponieważ jest pierwszym z portfolio całkowicie nowych Jeepów BEV, które zostaną wprowadzone na rynek europejski” – powiedział Christian Meunier, prezes marki Jeep. „Oferuje możliwości marki Jeep dostosowane do rynku europejskiego, a na Salonie Samochodowym w Paryżu pokazujemy, dlaczego jest to świetna, całkowicie elektryczna alternatywa marki Jeep dla obecnych graczy w segmencie B-SUV”.
Produkowany w wysoce wydajnym zakładzie Stellantis w Tychach w Polsce, nowy Avenger jest wyposażony w standardowe układy Selec-Terrain® i Hill Descent Control, które wraz ze znakomitymi kątami natarcia i zejścia oraz dużym prześwitem pojazdu wnoszą do segmentu imponujący poziom możliwości.
W zakresie elektryfikacji Jeep Avenger jest wyposażony w elektryczny układ napędowy nowej generacji 400 Volt, który łączy nowy silnik elektryczny i nowy akumulator.
Przy zastosowaniu kabla o mocy 100 kW Mode 4 w prądzie stałym podłączonego do szybkiego ładowania publicznego, trzy minuty ładowania wystarczą, aby zapewnić dystans podróży wynoszący 30 km a 24 minuty wystarczą, aby naładować akumulatory od 20 do 80% stanu naładowania.
Misja nowego Avengera w Europie
Opracowany z myślą o specyficznych potrzebach europejskich klientów, nowy Avenger to kompaktowy SUV, który przy zaledwie czterech metrach długości pozycjonuje się w szybko rosnącym segmencie B-SUV, drugim pod względem wielkości w Europie.
W 2023 roku segment B- SUV ma osiągnąć roczną łączną sprzedaż na poziomie 2,2 mln sztuk, co stanowi aż jeden na pięć pojazdów sprzedawanych w Europie. Nowy Avenger pozycjonowany jest pod Renegade, uzupełniającym ofertę marki Jeep, w segmencie B-SUV.
„Jeep Avenger to pierwszy zeroemisyjny SUV dla marki Jeep – powiedziała Antonella Bruno, szefowa Jeep Europe w Stellantis – Będzie to nowy punkt wejścia do gamy Jeepa i pozwoli nam uzupełnić naszą ofertę SUV-ów i spodziewamy się, że do 2024 roku stanie się najlepiej sprzedającym się modelem w naszym portfolio”. Avenger dodaje kolejny poziom elektryfikacji do naszej oferty i stanowi kolejny krok w ewolucji marki Jeep. Jeep Avenger jest pełen emocji i wyróżnia się z tłumu”
Jeep Avenger pojawi się w salonach na początku przyszłego roku, ale na większości rynków europejskich klienci mogą już wstępnie zarezerwować ekskluzywną wersję 1st Edition, przyciągającą wzrok i w pełni wyposażoną. To sprawia, że jest to wartościowy i atrakcyjny wybór dla tych, którzy szukają zeroemisyjnej alternatywy od marki Jeep z dala od bardziej tradycyjnych graczy w tym segmencie. Nowy Jeep Avenger ma na celu poszerzenie bazy klientów skierowanych do osób prowadzących aktywny tryb życia, poszukujących sprawnej i nowoczesnej konstrukcji o kompaktowych wymiarach i przestronnym wnętrzu.
Całkowicie nowy elektryczny układ napędowy 156 KM
Jeep Avenger posiada elektryczny układ napędowy nowej generacji, który łączy nowy silnik elektryczny i nowy akumulator. Dzięki wysokiej mocy i momentowi obrotowemu, a także specyficznej kalibracji e-powertrain, nowy Avenger oferuje bezkompromisową przyjemność z jazdy na drodze i w terenie.
Elektryczny układ napędowy drugiej generacji 400 Volt jest pierwszym, który został wprowadzony na rynek przez Emotors, spółkę joint venture Stellantis i Nidec Leroy-Somer Holding. Dostarcza on 115 kW, co odpowiada 156 koniom mechanicznym, oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Nowy akumulator o pojemności 54 kWh, który jest również produkowany przez Stellantis, oferuje wysoką gęstość energii i doskonały stosunek energii nominalnej do użytkowej. Zestaw akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw wykorzystujących chemię litowo-jonową NMC 811 i zapewnia 400 km zasięgu w cyklu WLTP, który staje się 550 km w cyklu miejskim.
Bateria, która została przetestowana na przestrzeni ponad 2 miliony kilometrów jazd, jest niezwykle kompaktowa, nieinwazyjna i znajduje się pod przednimi i tylnymi siedzeniami oraz tunelem środkowym. Ponadto jest chroniony przez wysoki prześwit i płyty poślizgowe podwozia podczas jazdy terenowej.
Ładowanie nowego Avengera jest bardzo proste. Poprzez kabel o mocy 100 kW Mode 4 w prądzie stałym, podłączony do szybkiego ładowania publicznego, wystarczy trzy minuty ładowania, aby zapewnić dystans podróży 30 km; lub 24 minuty wystarczą, aby naładować akumulatory od 20 do 80% stanu naładowania.
Biorąc pod uwagę, że europejscy użytkownicy przejeżdżają średnio 30 km dziennie, jest prawdopodobne, że pojazd może być prowadzony przez wiele dni przed ładowaniem. Tymczasem przy użyciu kabla o mocy 11 kW Mode 3 na prąd zmienny, podłączonego do Wallboxa lub stacji publicznej, możliwe jest „napełnienie” (od 0% do 100%) w 5,5 godziny.
Najważniejsze możliwości
Istotnym filarem SUV-a Jeepa są jego możliwości, które dziś obejmują bardziej zrównoważone podejście dzięki hybrydowej technologii plug-in 4xe, a teraz także w pełni elektrycznym układom napędowym.
Nowy Avenger jest pierwszym pojazdem Jeepa z napędem na przednią oś, wyposażonym standardowo w system Selec-Terrain® i Hill Descent Control, co w połączeniu z imponującymi kątami natarcia i zejścia oraz prześwitem pojazdu czyni go wzorcem w segmencie.
System Selec-Terrain® oferuje sześć trybów: „Normalny” do codziennej jazdy; „Eco” zwiększający zasięg; „Sport” dający więcej radości z jazdy; „Śnieg” zapewniający maksymalną trakcję na oblodzonych drogach lub szlakach; „Błoto” optymalizujący wydajność w błocie i zwiększający przyczepność; oraz „Piasek” ograniczający ryzyko utknięcia na piaszczystym podłożu.
Architektura pojazdu osiąga najwyższy możliwy poziom zwartości bez uszczerbku dla którejkolwiek z charakterystycznych cech marki Jeep.
Nowy Avenger ma zaledwie 4,08 m długości, czyli jest o 16 cm krótszy od Renegade. Ma krótkie zwisy przednie i tylne, które wzmacniają jego proporcje. Dodatkowo jego obecność na drodze podkreślają większe koła niż można by się spodziewać po pojeździe tej wielkości.
Dzięki połączeniu krótkich zwisów i dużych kół, Avenger oferuje najlepszy prześwit w kategorii (200 mm), a także znakomite kąty natarcia (20°), zejścia (20°) i zejścia (32°), które są niezbędne do jazdy w terenie, ale także przydatne w życiu miejskim, na przykład podczas wjeżdżania na stromy podjazd parkingowy.
Współczesny design Jeepa
Avenger podąża za „podejściem projektowym” oferując nowoczesną interpretację designu Jeepa w kompaktowym opakowaniu. W przedniej części pojazdu znajduje się kultowy 7-szczelinowy grill, autentyczny znak rozpoznawczy marki Jeep, który ewoluował od pionowego do bardziej poziomego wzoru dla funkcjonalnej efektywności.
Wygięta kratka umieszczona jest przed reflektorami, aby chronić je w razie uderzenia. Poszerzone błotniki, kolejny klasyczny element stylistyki Jeepa, dają poczucie siły i solidności, komunikując jednocześnie solidną i imponującą obecność na drodze i w terenie.
W widoku z boku uwagę zwracają klasyczne trapezowe nadkola, zaprojektowane tak, aby zoptymalizować skok kół dla maksymalnej artykulacji. Pojazd wyposażono w imponujące 18-calowe felgi o solidnej konstrukcji i diamentowym wykończeniu, osadzone na oponach o średnicy 690 mm. Sylwetka została starannie opracowana, aby zmaksymalizować wydajność aerodynamiczną i przekazać poczucie dynamizmu, wzmocnione przez unoszący się słupek „C”, który jest cechą znaną z obecnej linii.
W tylnej części pojazdu znajdują się charakterystyczne światła inspirowane klasycznymi kanistrami paliwowymi X. Ten „X” jest powracającym motywem wewnątrz i na zewnątrz poprzez „X-Camo”, wzór łączący koncepcję „kamuflażu” z literą „X”.
360 stopni ochrony
W celu zmniejszenia ewentualnych szkód spowodowanych uderzeniami przy małych prędkościach, które stanowią około 70% przypadków w Europie, nowy Avenger jest wyposażony w płyty ochronne, okładziny 360 stopni oraz obudowane, chronione reflektory.
W szczególności, przednie reflektory są obudowane i umieszczone wysoko, aby zapewnić ochronę w przypadku uderzeń z niewielką prędkością. Ponadto, nowe płyty poślizgowe SUV-a są wykonane z polimeru w kolorze formy.
Na przykład, jeśli zostaną zarysowane, uszkodzenia nie są widoczne. Ponadto, w miejscach bardziej narażonych na uszkodzenia, w tym w drzwiach, okładziny są jeszcze wyższe, aby zapewnić dodatkową ochronę.
Funkcjonalne i przestronne wnętrze
Wnętrze całkowicie nowego Jeepa Avengera kontynuuje założenie „design to function”. Czysty i solidny projekt wnętrza, którego kotwicą jest odchudzona deska rozdzielcza, został zainspirowany historią marki Jeep, a w szczególności modelem Jeep Wrangler.
Po wejściu do środka pojazdu wzrok od razu przyciąga górna część deski rozdzielczej, gdzie znajduje się pojedyncza, pozioma „belka” funkcyjna, w której znajdują się wszystkie nawiewy, oświetlenie ambientowe oraz centralnie umieszczony 10,25-calowy ekran dotykowy, który widzi zarówno kierowca, jak i pasażer. Dolną stronę deski rozdzielczej wyznacza szeroko otwarta skorupa do przechowywania.
Nowy Avenger posiada unikalne dla tej klasy pojazdu detale, takie jak fotele premium ze skórzanymi wstawkami*, które są regulowane elektronicznie z funkcją masażu, wielokolorowe oświetlenie nastrojowe, które zmniejsza obciążenie oczu podczas jazdy nocą, oraz szeroki szyberdach (późna dostępność). Światła boczne pojazdu pozostają widoczne po otwarciu tylnej klapy, co zapewnia większą ochronę i bezpieczeństwo.
Konsola centralna również została opracowana tak, aby zmaksymalizować dostępną przestrzeń użytkową dla kierowcy i pasażera. Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu jak największej ilości schowków wewnętrznych w kompaktowym nadwoziu, nowy Avenger ma ich najwięcej w swojej kategorii: 34 litry przedniego schowka, co jest imponującą liczbą, biorąc pod uwagę 15-litrową średnią w segmencie. Ten niezwykły wynik udało się osiągnąć dzięki optymalizacji wszystkich przestrzeni oraz stworzeniu funkcjonalnych i przestronnych schowków.
Zaprojektowane z myślą o elastyczności i modułowości przegrody w tunelu środkowym można przesuwać, aby dopasować je do rozmiarów różnych przedmiotów, a nawet usunąć, aby zrobić miejsce na większe przedmioty. Kolejna użyteczna przestrzeń jest dostępna pod przyciskami automatycznej skrzyni biegów i chroniona przez składaną pokrywę magnetyczną. W tej przestrzeni można ładować telefon komórkowy, a jednocześnie przechowywać 1,5-litrową butelkę wody.
Zasady Design to Function zastosowano również w przypadku bagażnika. Jego pojemność należy do najlepszych w segmencie (380 litrów), a o funkcjonalności świadczy wysokość progu załadunku bagażnika, który został obniżony do 720 mm, szerokość tylnej klapy zwiększona do ponad metra oraz dodanie nieczęsto spotykanej w tym segmencie elektrycznie sterowanej klapy bez użycia rąk.
**Siedzenia wykonane w winylu z następującymi elementami w skórze : środkowa część oparcia i zagłówek.
Najnowocześniejsza technologia: always connected
Stworzony dla klientów „always connected”, nowy Jeep Avenger zapewnia wspaniałe cyfrowe wrażenia na pokładzie. Wszystkie wersje będą wyposażone w 10,25-calowy ekran radiowy Uconnect Infotainment połączony z pełnym klastrem cyfrowym dostępnym w dwóch wariantach (7 i 10,25 cala).
W Uconnect 10″ osadzona jest grafika przypominająca smartfon. Ponadto system oferuje możliwość fizycznego odzwierciedlenia własnego urządzenia w radiu poprzez bezprzewodowe systemy Android Auto i CarPlay; mieszanie i dopasowywanie treści w celu zbudowania własnego interfejsu (do dwunastu widżetów na stronę, do sześciu stron); wbudowaną nawigację firmy TomTom z ulepszonym naturalnym rozpoznawaniem głosu; oraz aktualizacje over-the-air.
Nowy Jeep Avenger oferuje również pakiet usług i funkcjonalności, z których użytkownicy mogą korzystać zdalnie. Na przykład, dzięki aplikacji Jeep Mobile App, użytkownicy mogą lokalizować położenie swojego samochodu bezpośrednio ze swoich smartfonów. Użytkownicy mogą nawet zablokować i odblokować drzwi, sprawdzić poziom naładowania baterii, ustawić funkcje klimatyczne i naładować pojazd, a także wejść w bezpośrednią interakcję z Avengerem za pośrednictwem asystenta głosowego.
Zaawansowane wyposażenie wspomagające jazdę**.
Jeep Avenger oferuje pełen wachlarz funkcji wspomagających jazdę. Może pochwalić się autonomiczną jazdą na poziomie 2, która automatycznie dostosowuje prędkość i trajektorię jazdy, a także korzysta z adaptacyjnego tempomatu i centrowania pasa ruchu.
W ten sposób kierowca otrzymuje wsparcie, aby pojazd podążający pasem ruchu pozostał na środku pasa i w bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego, aby zapewnić spokojną jazdę. Ponadto, autonomiczna jazda na poziomie 2 obejmuje system Traffic Jam Assist, zapewniający relaksującą i komfortową jazdę nawet w przypadku dużego natężenia ruchu.
Nowy model oferuje również Traffic Sign Recognition, który odczytuje i interpretuje znaki drogowe; Automatic Emergency Braking z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, który spowalnia pojazd do zatrzymania, aby zmniejszyć ryzyko ewentualnych wypadków; Drowsy Driver Alert, który ostrzega kierowcę, gdy chwila senności wpływa na uwagę; Blind Spot Monitoring, który monitoruje martwe pole kierowcy; Lane Keeping Assist, który ostrzega kierowcę, gdy samochód zjechał z pasa ruchu; czujniki parkowania 360° z Active Park Assist (późna dostępność); oraz tylna kamera 180° z widokiem z drona.
Jeep Avenger 1st Edition
Od dziś do 30 listopada trwa inicjatywa wstępnej rezerwacji dedykowana nowemu Jeepowi Avengerowi 1st Edition – ekskluzywnej, w pełni wyposażonej i w pełni elektrycznej, przyciągającej wzrok konfiguracji, która tylko we Włoszech i Hiszpanii będzie dostępna również z silnikiem benzynowym turbo. Jest to okazja „can’t-miss”, ponieważ ci, którzy wyrażą swoje zainteresowanie online poprzez wstępną rezerwację, będą pierwszymi, którzy będą mogli go zamówić, a tym samym prowadzić.
Po wejściu na stronę internetową Jeep, użytkownik może wejść na dedykowaną platformę i wybrać układ napędowy, jeśli jest dostępny, preferowane wyposażenie oraz najbliższego dealera. W tym momencie użytkownik będzie mógł podać dane kontaktowe i zgodę na ochronę prywatności, aby dowiedzieć się, kiedy pojazd będzie ostatecznie dostępny u dealera w celu złożenia faktycznego zamówienia.
Po więcej szczegółów można wejść na platformę wstępnej rezerwacji.
Przyciągający wzrok Jeep Avenger 1st Edition ma dwukolorowe malowanie – Sun z dachem Volcano lub Granite z dachem Volcano – lub pełne malowanie Volcano i został wzbogacony o szyby chroniące prywatność, 18-calowe felgi ze stopu, które podkreślają jego osobowość na drodze oraz przednie i tylne pełne światła LED. Wnętrze obejmuje wielokolorowe oświetlenie ambientowe i żółtą powięź deski rozdzielczej; podgrzewane czarne fotele premium z żółtymi akcentami; podgrzewaną przednią szybę; nakładkę na konsolę centralną; podłogę ładunkową z regulacją wysokości i elektryczną klapę bez użycia rąk.
Ponadto Launch Edition oferuje system infotainment Uconnect 10″ z 10,25-calowym ekranem, 10,25-calowym pełnym klastrem cyfrowym, bezprzewodowym Apple CarPlay/Android Auto oraz bezprzewodową podkładką do ładowania smartfonów.
Wyłącznie dla wersji BEV, nowy Avenger 1st Edition jest wyposażony w systemy ADAS poziomu 2, które pomagają kierowcy w całkowicie autonomiczny sposób utrzymywać prędkość, odległość od pojazdu poprzedzającego oraz środek pasa ruchu.
W ramach inicjatywy marki Jeep „Freedom to Choose”, wyłącznie wtedy, gdy pojazd będzie dostępny, Jeep zaoferuje klientowi pełen zestaw produktów do prywatnego i publicznego ładowania, takich jak Wallbox pozwalający na podłączenie w garażu lub karta RFID do ładowania w jednej z 300.000 partnerskich publicznych stacji ładowania w Europie.
Ekskluzywna personalizacja i ponad 100 akcesoriów
Zgodnie z tradycją marki Jeep, nowy Avenger może być wzbogacony o specyficzne akcesoria i pakiety personalizacyjne.
Jeep Avenger będzie oferował więcej niż, umożliwiając personalizację, w oparciu o konkretne potrzeby klienta i szczyci się podejściem „wyróżnij się z tłumu”, dając klientom kilka możliwości uczynienia swojego SUV-a wyjątkowym.
Spersonalizowany Avenger debiutuje na Paris Motor-show
Na Salonie Samochodowym w Paryżu marka Jeep prezentuje oszałamiającego Jeepa Avengera w kolorze granitowym z pełnym elektrycznym dachem Volcan, spersonalizowanego za pomocą naklejki na masce z unikalnym logo X-camo, niebieskimi akcentami i logo Avengera. Pojazd prezentuje również 18-calowe felgi „Gloss Black” z niebieskimi detalami, podkreślające elektryczny układ napędowy.
We wnętrzu znajduje się magnetyczna nakładka na konsolę środkową z logo „e” w kolorze niebieskim na zewnątrz i splotem X-camo wewnątrz; gumowe maty do schowków na desce rozdzielczej i tunelu środkowym z typowym splotem X-camo; dywanowe dywaniki podłogowe klasy premium z logo sylwetki samochodu.
Zbudowany w wysokowydajnej fabryce w Tychach w Polsce
Zakład w Tychach (Polska) – wzniesiony w latach 1972 – 1975 – zajmuje powierzchnię ponad 2,4 mln metrów kwadratowych, z czego hale produkcyjne i obiekty usługowe stanowią 0,5 mln metrów kwadratowych. Cały cykl produkcyjny polegający na przekształceniu zwojów blachy w gotowy samochód trwa około dwunastu godzin roboczych, a jeden samochód zjeżdża z linii montażowej praktycznie co 50 sekund.
Produkcja w Tychach jest zorganizowana tak, aby spełniać najwyższy poziom jakości i została nagrodzona brązem, srebrem i złotem programu World Class Manufacturing w uznaniu za ciągłe doskonalenie produktów, procesów i usług, aby pozostać liderem w branży i zapewnić klientom najlepszy wybór.
W zakładzie funkcjonuje kompletny cykl produkcyjny składający się z czterech etapów: tłoczenia – prowadzonego przez zewnętrznego dostawcę od 1998 roku; spawania – które może pochwalić się 99,5% automatyzacją dzięki 921 robotom pracującym na linii; lakierni – również zautomatyzowanej w ponad 90%; oraz linii produkcyjnych montażu. Zakład w Tychach od momentu uruchomienia produkcji w 1975 roku do września 2022 roku wyprodukował imponującą liczbę 12,5 mln pojazdów. Poczyniono znaczące inwestycje w uruchomienie w Tychach platformy B-SUV.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze