Peugeot poinformował, że w swoim hybrydowym rozwiązaniu HYbrid4 uzyskał jeszcze niższą emisję dwutlenku węgla, niż dotychczas. Dzięki kolejnym modyfikacjom wprowadzonym w zespole napędowym łączącym silnik wysokoprężny z motorem elektrycznym udało się teraz uzyskać poziom 104 g/km dla Peugeota 508 RXH oraz rewelacyjne 85 g/km dla Peugeota 3008 HYbrid4 i Peugeota 508 HYbrid4!
Nowe oprogramowani optymalizuje teraz zarządzanie silnikami, dzięki czemu odzyskiwanie energii jest zwiększone, a korzystanie z silnika elektrycznego umieszczonego na tylnej osi i ją napędzającego teraz odbywa się częściej. Co więcej – dostęp do energii elektrycznej i takiegoż napędu możliwe jest teraz do prędkości 85 km/h, a nie do 70 km/h, jak to miało miejsce dotychczas.
Rekordowo niska emisja 85 g/km w Peugeocie 3008 HYbrid4 i Peugeocie 508 HYbrid4 możliwa jest w wersjach posadowionych na oponach o bardzo niskim oporze toczenia w rozmiarach 16 cali (dla obu modeli), bądź 17 cali (dla Peugeota 508 HYbrid4). Średnia emisja tych modeli jest tożsama ze średnim spalaniem 3,3 l/100 km, co jest wynikiem niesamowitym, jak na tak duże samochody.
3008 HYbrid4 i 508 HYbrid4 na innych oponach (16” M+S, 17” lub 18”) emitują średnio 99 g/km, co odpowiada zużyciu 3,8 l/100 km. Na felgach 18-calowych 508 HYbrid4 spala 3,5 l/100 km, co przekłada się na emisję 91 g CO2/km.
W przypadku Peugeota 508 RXH średnia emisja 104 g/km jest możliwa na oponach 17- i 18-calowych i jest tożsama ze spalaniem 4,0 l/100 km.
Jeszcze niższa emisja CO2 w HYbrid4
KG; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze