Z fabryki Magna w austriackim Grazu zjechał właśnie 30-tysięczny Peugeot RCZ. Jubileuszowe auto pochodzi z limitowanej do 800 egzemplarzy serii specjalnej Asphalt. W ofercie tej odmiany występują tylko dwa silniki – 200-konny 1.6 THP i 163-konny motor wysokoprężny 2.0 HDi. Pełna gama silnikowa zawiera, oprócz tych jednostek napędowych, jeszcze 156-konną wersję silnika 1.6 THP.
Jakie silniki wybierali dotychczas klienci decydujący się na Peugeota RCZ? Muszę przyznać, że ich oczekiwania szły w parze z moimi preferencjami. 68% zdecydowało się na jednostkę benzynową, choć aż 47% wybierało tańszą wersję 1.6 THP 156 KM. 21% klientów wybrało odmianę 200-konną, której test niedługo pojawi się na naszych łamach. 32% sięgnęło po RCZ-a napędzanego 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym, najdroższą w gamie.
A gdzie sprzedaje się Peugeot RCZ? Aktualnie jest oferowany w 80 krajach świata, ale większość egzemplarzy trafia na rynki europejskie. 7.337 egzemplarzy sprzedano we Francji (stan na koniec maja 2011 roku), 4.070 w Wielkiej Brytanii, 3.614 w Niemczech. Mieszkańcy Belgii kupili 1.755 tych aut, a Włosi 1.078.
Duża popularność RCZ-a w Europie (praktycznie 2/3 sprzedaży) sprawiła, że stylowe coupe Peugeota szybko stało się jednym z czołowych graczy na rynku tego typu aut, pokonując głównego rywala, czyli Audi TT.
Poza Europą Peugeot RCZ został znakomicie przyjęty m.in. w Japonii, Australii, Turcji, Afryce Południowej i w Rosji. We wrześniu br. RCZ trafi do sprzedaży w Chinach.
KG
Najnowsze komentarze