„Dacia Duster, to mój piąty samochód tej marki” – powiedział zadowolony medyk odbierając kluczyki do swojego nowego samochodu. – „Dacie są trwałe, ekonomiczne, przestronne i komfortowe. Co więcej – mamy tu łatwy dostęp do części zamiennych i serwisu. Duster zwrócił moją uwagę swoją przestronnością, wszechstronnością, dobrym silnikiem i niezłym poziomem bezpieczeństwa. Zdecydowałem się na auto z napędem na cztery koła, żeby móc nim z rodziną jeździć w góry na wypoczynek”.
Dacia sukcesywnie skraca czas potrzebny na przekroczenie kolejnych progów produkcyjnych. Na czwarty milion trzeba było poczekać tylko 3 lata i 5 miesięcy.
Pierwszy milion został wyprodukowany po siedemnastu latach działania zakładu, w 1985 roku. Na drugi milion trzeba było czekać kolejnych 13 lat, do roku 1998. Dziewięć lat później, w roku, 2007, produkcja zakładów w Mioveni przekroczyła barierę trzech milionów egzemplarzy. Czwarty milion został przekroczony teraz, niespełna 3,5 roku po trzecim.
Inwestycje w zakłady pod Pitesti pochłonęły już ok. 1,2 miliarda euro.
Obecnie połowę produkcji fabryki w Mioveni stanowi model Duster, znakomicie przyjęty na rynku międzynarodowym. Do tej pory złożono na ten samochód ponad 100 tys. zamówień, w tym zdecydowaną większość poza Rumunią. Mimo to nawet na rodzimym rynku Duster momentalnie został liderem sprzedaży w swoim segmencie – w ubiegłym roku sprzedano w Rumunii 4.826 sztuk tego SUV-a.
Za sukcesem komercyjnym idą nagrody branżowe, m.in. ścisły finał konkursu „Car of the Year’2011”, „SUV roku 2011 w Rumunii”, „Autobest” i inne, o których na bieżąco Was informujemy.
KG
zdjęcie: Dacia
Najnowsze komentarze