Dobre wieści docierają do nas z Azji, ale nie z często prezentowanego w różnych mediach rynku chińskiego, lecz z Indii. Dziś jest to bardzo perspektywiczny rynek i warto być właśnie tam, jeśli myśli się o dynamicznym wzroście sprzedaży w nadchodzących latach. Renault już dawno zwietrzyło tam interes i zaangażowanie francuskiej marki przynosi niezłe efekty.
W początkach lutego Renault sprzedało w Indiach swój osiemsettysięczny samochód. Ten kamień milowy został osiągnięty dzięki silnemu portfolio produktów marki, zorientowaniu na klienta, ekspansji sieci, skoncentrowaniu się na obszarach wiejskich i innowacyjnych inicjatywach marketingowych.
W ciągu dekady swojej obecności w Indiach, Renault poczyniło znaczne postępy, które obejmują najnowocześniejszy zakład produkcyjny, światowej klasy centrum technologiczne oraz centrum logistyczne i projektowe zlokalizowane w tym kraju. Ta mocna podstawa, poparta unikalną strategią produktową i pionierskimi inicjatywami w zakresie zadowolenia klientów, odegrała kluczową rolę w osiągnięciu przez Renault tego kamienia milowego, jakim jest pozyskanie 800.000 klientów w Indiach.
Pomimo wyzwań, przed jakimi stanęła branża ze względu na pandemię i ograniczenia podaży, rok 2021 okazał się rokiem niezwykłym dla Renault. Wkład Indii w globalną sprzedaż marki był znaczący, przy czym kraj ten znajduje się wśród pięciu największych światowych rynków w ogóle i w pierwszej ósemce rynków marki Renault.
Renault Kiger wprowadzony na rynek indyjski w 2021 r. już ugruntował swoją pozycję na rynku i stał się jednym z głównych modeli firmy. Renault Kwid przekroczył niedawno poziom 400.000 sprzedanych egzemplarzy. Renault Triber zdobył cztery gwiazdki w testach bezpieczeństwa Globar NCAP. Wszystkie te samochody zostały zaprojektowane przy ścisłej współpracy zespołów francuskich i indyjskich i są prawdziwym ucieleśnieniem inicjatywy „Make in India”. Są one opracowywane i produkowane w Indiach, najpierw dla indyjskich klientów, zanim trafią na inne rynki na całym świecie.
Wraz ze swoją silną, ofensywną strategią produktową, mającą na celu zwiększenie wolumenów sprzedaży w Indiach, Renault znacząco zwiększa zasięg swojej sieci w tym kraju, aby zapewnić klientom jak najlepsze skojarzenia z marką. Firma dynamicznie rozwinęła swoją sieć sprzedaży i serwisu, dodając ponad 150 obiektów w ciągu ostatnich dwóch lat. Obecnie Renault India posiada 530 punktów sprzedaży i ponad 530 punktów serwisowych w całym kraju.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze