Najlepiej z trzech francuskich marek radził sobie w ubiegłym roku Renault. Klienci zdecydowali się na 19.466 samochodów osobowych tej marki, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2007 o rekordowe w pierwszej dziesiątce 20,11%. I gdzie te bzdury rozpowszechniane przez wielu polskich dziennikarzy na temat mizernej sprzedaży np. Laguny? Rok 2008 Renault Polska zakończył udziałem w naszym rynku na poziomie 6,08%, co dało mu siódme miejsce wśród importerów.
Ósmą pozycję z wynikiem 16.535 samochodów osobowych zajmuje Peugeot. To jedna z dwóch marek w pierwszej dziesiątce największych graczy (obok Škody!), która odnotowała spadek sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego. W przypadku Peugeota wyniósł on 11,39%, czyli dość dużo. Auta sygnowane kroczącym lwem miały na koniec ub.r. 5,17% polskiego rynku.
Pierwszą dziesiątkę zamyka Citroën. W roku 2008 sprzedał w Polsce 13.777 samochodów osobowych, co jest wynikiem o 0,75% lepszym, niż rok wcześniej. Tym samym udział Citroëna w polskim rynku aut osobowych wynosił na koniec grudnia ub.r. 4,30%.
Z łącznie sprzedanych w Polsce 320.040 nowych aut, 49.778 to były samochody francuskie. Oznacza to, że „nasi” mają łącznie przeszło 15,55% polskiego rynku. Życzymy jeszcze lepszych wyników w bieżącym roku!
Na podstawie publikacji IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze