C5 X to flagowy model Citroëna. Zaprezentowany po raz pierwszy w 2021 r. łączy w sobie doświadczenie marki w zakresie komfortu, wrażeń z jazdy i dobrego samopoczucia za kierownicą. Citroën, zainspirowany koncepcją CXperience, nie skrywał zamiaru stworzenia auta klasy grand tourer, które połączy w sobie elegancję i dynamikę sedana, pojemność i wszechstronność kombi, a także pozycję za kierownicą charakterystyczną dla SUV-a, bez sztywnego trzymania się reguł.
Nowe aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort® i fotele Advanced Comfort® sprawiają, że za kierownicą Citroëna C5 X prowadzący ma poczucie unoszenia się w powietrzu. Technologie wspomagające kierowcę, izolacja akustyczna kabiny oraz praca w trybie elektrycznym w wersji hybrydowej z opcją doładowania (Plug-in Hybrid) czynią jazdę C5 X pełną spokoju i wyciszenia.
Zamysłem kampanii promocyjnej, przygotowanej wspólnie z agencją Traction (grupa BETC), jest przedstawienie tych wrażeń na różne sposoby za pomocą filmu reklamowego i materiałów graficznych.
Film reklamowy modelu C5 X
Film reklamowy przedstawia kierowcę C5 X wraz z rodziną. Kierowca odczuwa głęboki spokój. To pełna emocji metafora. Prowadzący samochód wyobraża sobie astronautę, który unosi się w przestrzeni kosmicznej i kontempluje widok Ziemi w pełnej harmonii ze światem, podczas gdy on sam cieszy się chwilą spokoju, zawieszony w czasie wraz ze swoją rodziną. Dzięki komfortowi fizycznemu i psychicznemu, jaki zapewnia C5 X, kierowanie autem jest ciche, płynne i spokojne. Humanizm i spokój ducha – to podejście promowane przez markę.
„Zwykle w kampaniach reklamowych wyobrażenia przestrzeni kosmicznej, rakiet i astronautów przywołują na myśl prędkość, moc i osiągi – koncepcje o wybitnie męskim charakterze. W tej reklamie wykorzystaliśmy nieważkość jako metaforę doznań za kierownicą Citroëna C5 X – płynna jazda, niezrównany komfort, spokój oraz intensywne poczucie spokoju ducha. Praca z marką, która potrafi robić rzeczy tak odmienne od oczekiwań, jest niezmiennie fascynująca!” – powiedział Stéphane Xiberras, prezes i dyrektor kreatywny BETC.
Za produkcję filmu odpowiedzialny jest Rune Milton z firmy producenckiej Phantasm. Sceny studyjne zostały nakręcone w Słowenii, a sceny jazdy – w Chorwacji, na wyspie Krk.
Muzyka autorstwa agencji Start-Rec odzwierciedla dobre samopoczucie kierowcy i subtelnie podkreśla efekt nieważkości. Stworzono ją, aby wzmocnić identyfikację dźwiękową marki i podkreślić jej nowe pozycjonowanie.
Materiały graficzne dla modelu C5 X
Kampania promocyjna C5 X wykorzystuje również projekty graficzne, które budują nowy wizerunek marki. Zastosowane w nich kody – odcienie inspirowane zorzą polarną – implikują spokój. Połączono je z kształtami geometrycznymi o konotacjach technologicznych, dla których inspiracją z kolei była stylistyka ruchu retrowave. Materiały graficzne są efektem współpracy pomiędzy zespołem kreatywnym BETC – autorem koncepcji – a zespołem biura projektowego Citroëna, który ją urzeczywistnił za pomocą tego samego oprogramowania, którego używano przy projektowaniu samochodu.
„Citroën to marka znana z innowacyjnego i awangardowego podejścia. Od ponad roku dajemy temu wyraz i wprowadzamy gruntowne zmiany w naszej strategii reklamowej. Film reklamowy i materiały graficzne z kampanii promocyjnej C5 X wyznaczają ton i podkreślają to wszystko, co uosabia C5 X: płynną jazdę, niezrównany komfort, intensywne poczucie spokoju i dobre samopoczucie” – podkreśla Laurent Barria, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Citroëna.
Dla Citroëna komfort i spokój mają niezwykle ważne znaczenie. Marka postrzega mobilność przede wszystkim jako źródło spokoju i dobrego samopoczucia, sygnując kampanię swojego flagowego modelu hasłem „Poczuj harmonię”. Citroën ma nadzieję, że pragnienie posiadania nowego samochodu wynika raczej z chęci doświadczenia spokoju i dobrego samopoczucia niż z dążenia do osiągów.
Kampania jest emitowana w Polsce do 24 czerwca.
Kliknij link, aby obejrzeć film reklamowy modelu C5 X:
Nowy Citroën C5 X Plug-in Hybrid – YouTube – wersja 30-sekundowa
Nowy Citroën C5 X Plug-in Hybrid – YouTube – wersja 60-sekundowa
TWÓRCY
REKLAMODAWCA: CITROËN
Dyrektor ds. marketingu i komunikacji: Laurent Barria
Dyrektor ds. treści i technologii cyfrowych: Bruno Gisquet
Dyrektor ds. treści marki: Sylvain Peraldi
Menedżer ds. reklamy międzynarodowej: Sandrine Delouche
AGENCJA: TRACTION (BETC)
Menedżerowie agencji: Tiphaine Du Plessis, Mehdi Benali, Julien Grimaldi, Emmanuelle Woehrel, Ludovic Halary, Hélène Talbot
Dyrektor kreatywny: Stéphane Xiberras
Dyrektor kreatywny wykonawczy: Nicolas Lautier
Dyrektor artystyczny: Marie Donnedieu de Vabres
Copywriter: Thomas Prechac
Planowanie strategiczne: Philippe Martin Davies
Działania kreatywne: Nina De Wet, Kèmi Zinsou
Produkcja agencyjna: Tanguy Dairaine, Félix Vroegop
Koordynator ds. post-produkcji: Morgane Bohn
PRODUKCJA: PHANTASM
Reżyser: Rune Milton
PRODUKCJA MUZYKI: START-REC
Kompozytorzy: Alex Jaffray, Gilles Facérias
Wydawnictwo muzyczne: L’OREILLE POINTUE
POSTPRODUKCJA: DIGITAL DISTRICT
Citroën
Od 1919 roku Citroën tworzy samochody, technologie i rozwiązania na rzecz mobilności, które stanowią odpowiedź na zmiany zachodzące w społeczeństwie. To odważna i innowacyjna marka, której znakiem firmowym są komfort w czasie jazdy i dobre samopoczucie klientów. Citroën oferuje szeroką gamę modeli, od unikatowego modelu Ami – miejskiego samochodu elektrycznego – po hatchbacki, sedany, SUV-y i samochody użytkowe. Większość modeli dostępna jest w wersjach elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Citroën jest pionierem w zakresie oferowanych usług i pod względem troski, jaką otacza klientów indywidualnych i biznesowych. Marka jest obecna w 101 krajach i posiada sieć 6.200 punktów sprzedaży i serwisów na całym świecie.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze