czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Kierowcy w Polsce nagminnie przekraczają prędkość, ale czy to na pewno ich wina? Trzy powody, że jest inaczej.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-06-17
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
10k 310
33
8.9k
UDOSTĘPNIEŃ
29.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.

Czy za granicą jest jakieś lepsze paliwo? „Wróciłem właśnie z wyjazdu po Europie i w Polsce samochód więcej mi pali” – tego typu wypowiedzi można często spotkać w sieci. Powodem wyższego spalania w naszym kraju wcale nie musi być jakość benzyny czy oleju napędowego.

W czasie długiego weekendu, który właśnie trwa w naszym kraju, przeprowadziliśmy pewien test. Na pięćdziesięciu kilometrach drogi krajowej jechaliśmy z użyciem aktywnego tempomatu ustawionego tak, aby prędkość maksymalna wynosiła dokładnie tyle, ile wynosi ograniczenie na danym odcinku – w większości przypadków było to 90 kilometrów na godzinę. W czasie próby naliczyliśmy dwanaście samochodów, które z mniejszymi lub większymi prędkościami wyprzedziły nas. Jaka jest więc tajemnica niskiego spalania poza Polską?

Wyjeżdżając za granicę kierowcy starają się przestrzegać tamtejszych ograniczeń i przepisów dużo bardziej niż u nas. Jeździmy wolniej i płynniej, robiąc to przede wszystkim z ostrożności, bo nie znamy dokładnie lokalnych warunków ani zwyczajów policji. Na swoim terenie wstępuje w kierowców demon prędkości a znane sobie odcinki, uzbrojeni w Yanosika czy CB radio pokonujemy szybciej, niż pozwalają na to znaki. Ale nie jest to tylko wina kierowców! Takie postawienie sprawy byłoby jednak chyba zbyt proste.

Wielkim problemem polskich dróg jest brak tras szybkiego ruchu i autostrad. Jak fatalnie to wygląda łatwo dostrzec porównując mapy Polski i choćby Francji. W Polsce mamy realnie dwie główne autostrady i kilka dróg szybkiego ruchu, łączących najważniejsze ośrodki miejskie a budowa nowych ślimaczy się nieprawdopodobnie. Tych dróg, będących krwioobiegiem gospodarki, wpływających na rozwój gospodarczy regionów, wspierających logistykę i turystykę, potrzeba znacznie więcej!

Problemem jest też źle przygotowane oznakowanie, które na wielu odcinkach pozwala na jazdę ze zbyt małymi prędkościami w stosunku do warunków rzeczywistych. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad oraz regionalne urzędy odpowiadające za drogi powinna w trybie natychmiastowym podjąć działania w kierunku optymalizacji czasów przejazdu. Celem powinno być skrócenie

Nie bez winy pozostaje ustawodawca. Są drogi, na których bez problemu można by jechać nie 90 a 110 km/h (np. długie odcinki dróg krajowych przez puste obszary), ale prawo nie pozwala tam zwiększyć prędkości. Przepisy warto by dostosować do możliwości samochodów i stanu dróg.

Przed Polską, jako krajem, jest jeszcze wiele do zrobienia. Niestety kierowcy nie mają swojej reprezentacji w parlamencie, polityka zamiast gospodarce podporządkowana jest zupełnie innym celom. A szkoda, bo i gospodarka i transport są ze sobą bardzo ściśle powiązane.

Nie znaczy to, że należy łamać przepisy. Warto jednak stworzyć takie warunki, w których nie będzie ku temu powodu.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.6 90 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwo
Udostepnij3548Tweet2218Udostepnij621
Poprzedni

Renault prowadzi w Polsce testy usługi Mobilize: samochód jako usługa. Na razie wewnątrz firmy

Następny

Citroën C5 X – premiera z historią w tle. Relacja z jazd próbnych, opinie, ocena

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroën C5 X – premiera z historią w tle. Relacja z jazd próbnych, opinie, ocena

Mobilize Driver Solutions – wszechstronna oferta dla taksówkarzy i firm wynajmujących auta z kierowcami

Siła w różnorodności – kobiety na stanowiskach kierowniczych w Stellantis

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

33 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Andrzej - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • jjjkkk - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • qwerty - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?
  • Tak ponad Citroen reklamował swój pierwszy samochód Type A 100 lat temu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
33
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.