Martin Soler, doradca ds. Innowacji, Nauki i Przedsiębiorczości andaluzyjskiej Rady Regionalnej oraz Jean Pierre Laurent, prezes Renault Hiszpania, podpisali protokół intencyjny mający na celu promocję rozwoju transportu elektrycznego w regionie andaluzyjskim.
Obydwie organizacje będą pracować nad zidentyfikowaniem obszarów współpracy i zachęceniem do używania samochodów elektrycznych w ramach planu PASENER 2007-2013 (plan andaluzyjski na rzecz zrównoważonej energetyki) i strategii Zero Emisji Aliansu Renault-Nissan.
Na miejsce podpisania umowy został wybrany Park Technologiczny Andaluzji (PTA) i tam też odbędzie się wstępne testowanie samochodu elektrycznego. Obejmie ono szereg symulacji umożliwiających określenie zapotrzebowania na energię i punkty doładowania z myślą o rozwoju nowej formy mobilności na szeroką skalę.
Pierwszym miastem uczestniczącym w Smartcity – projekcie testów prowadzenia i użytkowania samochodu elektrycznego, przy wsparciu Rady ds. Innowacji, Nauki i Przedsiębiorczości, a teraz także przy pomocy ze strony Renault, w ramach Aliansu Renault-Nissan – będzie Malaga.
Umowa intencyjna zawiera kilka kierunków działań:
– określenie ewentualnych firm i miast mogących dołączyć do planu, ze względu na zainteresowanie flotami o zerowej emisji i zaangażowanie w ochronę środowiska w swojej strefie wpływów.
– informowanie użytkowników w celu przyswojenia i zapoznania się z nową formą mobilności.
– uruchomienie warsztatów szkoleniowych dla techników i specjalistów w zakresie samochodów elektrycznych.
– rozpowszechnianie informacji o instrumentach zachęt skłaniających do kupna dostępnych w andaluzyjskich instytucjach.
Jest to już druga umowa Aliansu Renault-Nissan dotycząca wdrożenia elektrycznego samochodu w Hiszpanii. Wcześniej Alians i urząd miasta Barcelony podpisały porozumienie dotyczące rozwoju floty i budowy blisko 200 punktów doładowań w tym mieście.
Renault w Hiszpanii
Grupa Renault w Hiszpanii wyróżnia się solidną strukturą przemysłową i handlową dzięki czterem zakładom i udziałowi w rynku rzędu 10,9%. W 2009 roku zarówno marka Renault jak i model Megane były liderami sprzedaży na tym rynku. W perspektywie lat 2011-2013 w zakładach w Hiszpanii produkowane będą dwa nowe modele i jeden silnik, ze szczególnym uwzględnieniem modelu wzorowanego na Twizy Z.E. Concept, pierwszego samochodu elektrycznego, który będzie produkowany na dużą skalę w tym kraju.
W Andaluzji Renault posiada fabrykę skrzyni biegów zatrudniającą 1.100 osób i produkującą 30% całości produkcji Grupy Renault na skalę światową. W 2009 roku ogólna produkcja wyniosła 755.370 egzemplarzy, z czego 70% było przeznaczone na eksport.
Alians Renault-Nissan
Alians Renault-Nissan, założony w 1999 roku, sprzedał 6.090.304 samochody w 2008 roku. Jego celem jest obecność wśród trzech największych konstruktorów samochodowych na świecie w zakresie jakości, technologii i rentowności. W 2009 roku Alians Renault-Nissan obchodził swoją dziesiątą rocznicę powstania. Alians stosuje podejście oparte na współpracy zarówno wobec przedsiębiorstw, jak i przedstawicieli rządowych. Do dziś Alians podpisał ponad 40 umów na całym świecie, mających na celu wprowadzenie na rynek samochodów elektrycznych już w roku 2010 i ich masową sprzedaż w 2012 roku.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze