Komisja Europejska, zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, zatwierdziła przejęcie wspólnej kontroli nad Symbio SAS przez Stellantis, Spika SAS i Faurecia Exhaust International SAS, wszystkie cztery z siedzibą we Francji.
Symbio montuje i dostarcza systemy ogniw paliwowych, kluczowe i krytyczne dla rozwoju mobilności wodorowej. Ogniwa paliwowe pozwalają przekształcać wodór w energię elektryczną, która trafia do akumulatorów, z których zasilany jest napęd pojazdu. Zakup Symbio SAS przez Stellantis wraz z partnerami pozwoli na rozwój tych napędów.
Spika jest spółką zależną Compagnie Générale des Établissements Michelin, globalnego producenta opon samochodowych i lotniczych. Z kolei Faurecia Exhaust International jest spółką zależną Faurecia SE, globalnego producenta wyposażenia samochodowego, w tym siedzeń, systemów wewnętrznych i technologii kontroli emisji.
Komisja stwierdziła, że proponowane przejęcie nie budzi obaw o konkurencję, biorąc pod uwagę jego ograniczony wpływ na strukturę rynku. Firmy będą mogły teraz prowadzić rozwój napędów opartych o ogniwa paliwowe – które są postrzegane jako alternatywa dla aut dostawczych i ciężarowych. Wodór może okazać się lepszym rozwiązaniem dla transportu towarów z uwagi na ogromne potrzeby energetyczne takich pojazdów, których na razie typowe akumulatory nie są w stanie zaspokoić w pełni.
Stellantis wierzy, podobnie jak inni producenci, że ten rodzaj napędu będzie stale się rozwijał i stanie się dużą częścią rynku w ciągu najbliższych 10 lat.
Więcej informacji na temat projektu znajduje się tutaj.
Najnowsze komentarze