Zarząd postanowił, zgodnie z zaleceniem Komisji ds. Nominacji i Systemu Zarządzania, zaproponować przedłużenie mandatu Prezesa Zarządu Carlosowi Ghosnowi. Propozycja zostanie poddana pod głosowanie na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dn. 15. czerwca 2018 r.
Zarząd pragnie, aby najbliższa czteroletnia kadencja była poświęcona głównie realizacji trzech priorytetowych celów:
1 – realizacji strategicznych celów planu Drive the Future, który obejmuje okres do 2022 r.,
2 – podjęcia kolejnych decydujących kroków w celu zapewnienia trwałości Aliansu,
3 – wzmocnienia planu sukcesji najwyższego kierownictwa Renault.
Zarząd podkreśla nadzwyczajne wyniki uzyskane dzięki planowi Drive the Change 2011-2016 oraz perspektywy związane z realizacją strategicznego planu Drive the Future 2017-2022. Jednocześnie ponownie wyraża pełne zaufanie do Carlosa Ghosna pełniącego obowiązki prezesa Renault i prezesa Aliansu.
Na podstawie prac Komisji ds. Nominacji i Systemu Zarządzania, prowadzonych przy wsparciu międzynarodowej firmy doradczej, której powierzono zadanie oceny wewnętrznych i zewnętrznych kandydatów, Carlos Ghosn podjął, po uzyskaniu pozytwnej opinii Zarządu, decyzję o mianowaniu Thierry’ego Bollorégo na stanowisko zastępcy dyrektora generalnego Grupy z dniem 19. lutego 2018 r.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2017 roku blisko 3,76 mln pojazdów w 127 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i ponad 12 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze